לדלג לתוכן

טיוטה:תושה בייקרי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

תושה בייקרי היא מאפייה גלילית ייחודית שהוקמה בשנת 2016 על ידי תומר סויסה ושחף אברהם. המאפייה ממוקמת בשמורת טבע אכזיב והיא ידועה בטעמים ייחודיים, שימוש בחומרי גלם מקומיים ואווירה משפחתית וחמימה. תושה בייקרי מתאפיינת בחוויה כוללת המשלבת עיצוב כפרי מודרני, שירות אישי ואיכות ללא פשרות.

תומר סויסה ושחף אברהם נפגשו בשנת 2016, כאשר תומר עבד כקונדיטור במסעדה בצפון הארץ ושחף היה מנהל בתחום הקולינריה. לאחר שהבינו כי הם חולקים את אותה תשוקה לאפייה וליצירתיות במטבח, החליטו להקים יחד מאפייה שתשקף את חזונם המשותף: חוויה כוללת של טעמים מיוחדים, שימוש בחומרי גלם מקומיים ואווירה חמה ומשפחתית.

הקמה והתפתחות

[עריכת קוד מקור | עריכה]

המאפייה הוקמה בשמורת טבע אכזיב, מקום קסום ששאב את ההשראה לעיצוב הפנים והחוץ של המאפייה. תומר ושחף בחרו במיקום זה בשל הקרבה לים, האווירה השקטה והטבע הפראי, שמביאים את הקסם של הגליל אל המאפייה.

המאפייה התחילה כפרויקט קטן ומקומי, אך במהרה צברה קהל מעריצים נאמן, שהגיע מכל רחבי הארץ כדי לטעום את המאפים הייחודיים של תושה בייקרי. עם הזמן, המאפייה הפכה לסמל של איכות וחדשנות בתחום האפייה.

עקרונות ותפיסת עולם

[עריכת קוד מקור | עריכה]

תושה בייקרי מבוססת על עקרונות של מקצועיות, איכות, משפחתיות וייחודיות. כל מוצר שנמכר במאפייה מיוצר בעבודת יד, תוך שימוש בחומרי גלם מקומיים וטריים בלבד. התפיסה המנחה היא כי האוכל הוא לא רק מזון, אלא גם חוויה רב-חושית, שצריכה לגעת בלבם של הלקוחות.

המאפייה מדגישה את החשיבות של חיבור לקהילה המקומית, ותורמת לחקלאים ולספקים מהאזור. בנוסף, המאפייה מקיימת סדנאות אפייה והדרכות מקצועיות ללקוחות שרוצים ללמוד ולהתפתח בתחום.

תומר סויסה

[עריכת קוד מקור | עריכה]

תומר סויסה, שף וקונדיטור מקצועי, גדל במושב קטן בגליל. כבר בילדותו נמשך למטבח דרך הסבתות והוריו. בגיל חמש למד מסבתו איך לקטוף עלי גפן צעירים ולמלא אותם, ובגיל שבע ניסה להכין עוגה לאמו אך הרס את התנור. אחרי השירות הצבאי בגולני, תומר פנה לעולם המטבח והתחיל את דרכו כטבח במסעדות שונות, אך מהר מאוד התאהב בתחום הקונדיטוריה. הוא למד אצל אנס ברטלה והמשיך בלימודים מורחבים אצל אסטלה, שם התמקצע בטכניקות מתקדמות של אפייה וקונדיטוריה.

תומר התנסה במגוון תחומים במסעדות ברחבי הארץ, ובמהלך השנים רכש ניסיון עשיר וידע מקצועי רחב. במפגש עם שחף אברהם, הבינו שניהם כי הם חולקים את אותה התשוקה לחדשנות וליצירתיות במטבח, והחליטו להקים יחד את תושה בייקרי.

שחף אברהם, שותפו של תומר בהקמת תושה בייקרי, הגיע מעולם הניהול הקולינרי. שחף אחראי על ניהול ותפעול המאפייה, תוך דגש על מקצועיות, אווירה משפחתית ושירות אישי לכל לקוח. שחף מתמחה בניהול פרויקטים קולינריים ובפיתוח עסקי, ומשלב את הידע והניסיון שלו בניהול המאפייה, תוך שמירה על חזון המאפייה וערכיה.

תפריט המאפייה

[עריכת קוד מקור | עריכה]

תפריט תושה בייקרי מגוון וכולל מאפים טריים המוכנים במאפייה מדי יום. בין המאפים ניתן למצוא ככרות מחמצת, עוגיות בעבודת יד, קראנצ'ים, עוגות בחושות ומוצרים נוספים שמוכנים על ידי הצוות המקצועי. המאפייה שמה דגש על שימוש בחומרי גלם מקומיים וטריים, והקפה מוכן על ידי באריסטה מקצועי.

המאפייה מציעה גם סדנאות אפייה והדרכות מקצועיות ללקוחות שמעוניינים ללמוד את סודות האפייה מהמאסטרים של תושה בייקרי.

תכנון עתידי

[עריכת קוד מקור | עריכה]

תומר ושחף מתכננים להוציא ספר מתכונים שיכלול את כל האותנטיות, הביתיות והמשפחתיות של תושה בייקרי. הספר יכלול מתכונים מגוונים ומורכבים שמיועדים להפוך את הקונדיטור הביתי לקונדיטור מקצועי. בנוסף, הם שואפים להמשיך ולפתח את המאפייה ולהרחיב את פעילותה בתחום הקולינרי.

קישורים חיצוניים

[עריכת קוד מקור | עריכה]
  • https://www.mako.co.il/food-restaurants/restaurant-news/Article-38a917b354cea51006.htm
    https://headstart.co.il/project/56940 https://www.hashulchan.co.il/restaurant/68689/ https://revimbiravcha.com/2020/09/05/תושה-בייקרי-tosha-bakery/ https://www.haaretz.co.il/food/food-news/.premium-1.4084702 https://www.picuki.com/location/תושה-בייקרי-tosha-bakery-כשרחלבי/102166151131365 https://www.youtube.com/watch?v=MjC41DtVUMY&ab_channel=עמותתתיירותזמןגלילמערביWesternGalileenow https://www.youtube.com/watch?v=4QInyWmv26k&ab_channel=MaorZohar https://www.youtube.com/watch?v=7_-JYFebI3I&ab_channel=שחףאברהם https://www.haaretz.co.il/food/EXT-INTERACTIVE-1.9305760 https://www.haaretz.co.il/food/restaurant-guide/.premium-MAGAZINE-1.9492719 https://www.haaretz.co.il/food/rosh-hashana-recipes/MAGAZINE-1.9144482