טיוטה:Camera Link

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

Camera Link הוא פרוטוקול תקשורת טורית[1] המיועד ליישומי ממשקי מצלמה על בסיס הממשק של National Semiconductor שנקרא Channel-link. הוא תוכנן לצורך יצירת תקן של מוצרי וידאו מדעיים ותעשייתיים, הכוללים מצלמות, כבלים ודוגמי וידאו. התקן מתוחזק ומנוהל על ידי קבוצת הסחר העולמית של ראיית מכונה.

Camera Link מגיע במספר גרסאות שונות זו מזו בכמות הנתונים שניתן להעביר. חלקם דורשים שני כבלים להעברה.

תצורת Base[עריכת קוד מקור | עריכה]

תצורת "Camera Link Base" נושאת אותות על גבי מחבר/כבל יחיד[1][2] . הכבל המשמש הוא MDR) Mini D Ribbon) מחבר תקע זכר 26 פינים, המותאם על ידי 3M לאות LVDS. בנוסף ל -5 זוגות LVDS המשדרים את נתוני הווידאו בטור (24 סיביות נתונים ו -4 סיביות / מאפשרות ביטים), המחבר נושא גם 4 אותות בקרה נפרדים של LVDS ו -2 ערוצי תקשורת LVDS טוריים אסינכרוניים לתקשורת עם המצלמה. בתדר ההפעלה המרבי של ערכת השבבים (85MHz), תצורת Base מפיקה נתוני ווידאו של 2.04Gbit/s.

תצורת Medium/Full[עריכת קוד מקור | עריכה]

מפרט ה-Camera Link כולל תצורות רוחב פס גבוהה יותר המספקות נתוני נתוני וידאו נוספים על מחבר/כבל שני. תצורת Medium מכפילה את רוחב הפס של הווידאו, ומוסיפה 24 סיביות של נתונים ואותן 4 ביטים/מסגרות הקיימים בתצורת Base.[1][2] תצורה זו מניבה ערוץ נתוני ווידאו רחב בעל 48 סיביות המאפשר תפוקה של עד 4.08Gbit/s. תצורת Full מוסיפה עוד 16 ביטים לערוץ הנתונים, וכתוצאה מכך מתקבל ערוץ ווידאו רחב בעל 64 סיביות שיכול לשאת 5.44Gbit/s.

תזמון אות[עריכת קוד מקור | עריכה]

התמונה למטה מציגה את תזמון האות היחסי של השעון וקו נתונים אחד של אחד משדרי הערוץ קישור המשמשים לשידורי Camera Link. מילות נתונים מתחילות באמצע הפאזה הגבוהה של השעון, והסיבית המשמעותית ביותר מועברת תחילה.[3]

כבלים ומחברים[עריכת קוד מקור | עריכה]

התקן קובע 26-פינים למחבר (MDR-26) לשימוש של Camera Link;[1] הגרסה הקטנה SDR-26 מותרת מאז גרסה 1.2. תרשים הפינים מוצג באיור הבא:

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 3 4 Specifications of the Camera Link Interface Standard for Digital Cameras and Frame Grabbers, Version 1.1 Automated Imaging Association, Jan 2004
  2. ^ 1 2 A technical description of the CameraLink interface

קטגוריה:אפיקי מחשב