טיוטה:Jgive

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

Jgive[עריכת קוד מקור | עריכה]

Jgive הוא סטארט-אפ חברתי שנוסד ע”י קרן עשור, עמותה ללא מטרות רווח (ע"ר: 580586998), שהוקמה בשנת 2014 על ידי אורי בן-שלמה במטרה להגדיל את הנתינה בישראל ובעולם היהודי בכלל.

פעילות הקרן, כמו גם עיקרה המכריע של הפעילות ב-Jgive, ממומנת על ידי פילנתרופים החולקים חזון משותף לפיתוח תשתיות טכנולוגיות חדשניות שינגישו את עולם התרומות לציבור הרחב, על מנת ליצור אימפקט חברתי שמכפיל את עצמו - נתינה שמעודדת נתינה.

אתר הנתינה של Jgive מחברת בין תורמים לעמותות, בממשק חדשני ונוח (All In One Marketplace), שאף מאפשרת לתורמים לקבל החזר מס בקליק.

מלבד אתר הנתינה, Jgive מוציאה לפועל פעילויות, סדנאות, והרצאות לעמותות. בכל שנה מתקיים כנס שנתי אליו מגיעים מיטב המרצים, ומאות נציגים מעמותות שונות ברחבי הארץ, כל שנה בתחום אחר.

כמו כן, Jgive רוקמת שיתופי פעולה בין המגזר העסקי לבין המגזר השלישי על מנת לקדם את הנתינה בישראל. כגון שת"פ עם - פייסבוק, גוגל וכדומה.

פלטפורמת הנתינה Jgive.com[עריכת קוד מקור | עריכה]

אתר הנתינה של Jgive כולל בתוכו כ-900 עמותות (נכון לנוב' 2019). כלל העמותות הנמצאות בפלטפורמה עברו תהליך בדיקה מקפידה, שמוודא שיש להן אישור ניהול תקין וסעיף 46א.

תהליך הבדיקה מעניקה לתורמים בפלטפורמה להרגיש בטוחים על כך שתרומתם מגיעה ליעד אליו הם תרמו, וכמו כן לקבל החזר מס על תרומתם.

Jgive בניגוד לפלטפורמת מימון המונים אחרות שבהן נעזרות עמותות, לא גובה "עמלת תיווך" על התרומה המתבצעת - מקסימום מהתרומה עוברת ליעדה.

באתר עשרות קטגוריות שלהן אפשר לתרום : רווחה, רפואה, חינוך, נוער בסיכון, וכדומה.

הפלטפורמה סה"כ העבירה כ-170 מיליון ש"ח בין השנים 2014 לבין נובמבר 2019. רק בשנת 2019 עברו סך של כ-100 מיליון ש"ח, מה שמראה על הגדילה המשמעותית של העמותה לאורך השנים.

שת"פ עם רשות המיסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2018 נוצר שיתוף פעולה ייחודי וראשוני בין Jgive לבין רשות המיסים. שיתוף הפעולה מאפשר לתורמים בפלטפורמה להגיש בקשה לרשות המיסים בכל הקשור להחזרי מס על תרומתם, ולקבל קבלה מרכזת על כלל התרומות שלהם - והכל בצורה דיגיטלית.

JgivePro[עריכת קוד מקור | עריכה]

מחלקת ה - JgivePro מתמחה בליווי ובייעוץ לקמפיינים למימון המונים. מאז הקמת המחלקה ב-2018 היא ניהלה וליוותה מעל ל-100 קמפיינים למימון המונים.