טיוטה:Possessor

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

Possessor הוא סרט מדע בדיוני ואימה פסיכולוגית שהופץ ב-2020, אשר נכתב ובוים על ידי ברנדון קרוננברג. בו מככבים אנדראה רייסבורו וכריסטופר אבוט, ואיתם רוסיף סאטרלנד, טאפנס מידלטון, שון בין וג'ניפר ג'ייסון לי. רייסבורו מגלמת מתנקשת שמשתלטת על גופות הקורבנות שלה, ומוצאת את עצמה במאבק להשגת שליטה על גוף קורבנה הנוכחי (אבוט).

הסרט הוקרן בספטיבל "סאנדאנס" לקולנוע ב-25 בינואר 2020, הופץ בקנדה וארצות הברית ב-2 באוקטובר 2020, ובבריטניה ב-27 בנובמבר 2020. הסרט זכה לשבחים רבים ואהדה למשחק של אבוט ורייסבורו.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בהתרחשות העלילה ב-2008, טסיה ווס היא מתנקשת אשר משתלטת על גופות קורבנותיה כדי לבצע חיסולים. במוח הפונדקאי הקורבן מושתל שתל בהרדמה מלאה, ובאמצעות מכשור רפואי ווס משגרת את תודעתה לקורבנותיה. לאחר כל התנקשות, היא חוזרת לשליטה על גופה על ידי כפיית התאבדות על הפונדקאי.

מרוב הזמן שהיא מעבירה בחיקוי אחרים, ווס מתחילה לחוש נתק מזהותה ולא יכולה להפריד את עבודה ממערכת היחסים עם בעלה מייקל ובנם איירה. היא מתרגלת התנהגות שתואמת את אישיותיה כפי שהיא מתרגלת התחזות לפונדקאים. הזכרונות מהחיסולים האלימים רודפים אותה בחיי היום יום במצבים שגרתיים, כמו בזמן השכבת בנה במיטה וקיום יחסי מין עם בעלה.

המפעילה של ווס- גירדר (מתנקשת שפרשה), מעבירה עליה ביקורת משום שהיא רוצה להרגיש חיבור למשפחתה וטוענת שווס יותר טוב ללא תחושת היקשרות. במהלך תשאול שנועד לחבר אותה עם זהותה האמיתית, ווס ממיינת חפצים אישיים שקשורים לזכרונותיה האישיים והיא מתעכבת על פרפר שלכדה בילדותה. היא אומרת לגירדר שחשה אשמה על הריגת הפרפר.

למרות מצבה הנפשי השברירי והשחיקה מהעבודה, ווס מסכימה להתנקש במנכ"ל עשיר של חברה לכריית נתונים- ג'ון פארס וביתו אווה, על ידי השתלטות על ארוסה של אווה- קולין טייט. ההתנקשות לא מצליחה לגמרי כי אווה מתה אבל ג'ון שורד. ווס מנסה לעזוב על ידי התאבדות שהיא מכריחה את קולין לבצע, אבל היא מגלה שהיא לא מצליחה ללחוץ על ההדק של האקדח.

טייט דוקר את עצמו בגולגולת כאקט נקמה. השתל סופג מכך נזק ואז ווס מגלה שאינה יכולה לעזוב את גופו של טייט או לשלוט ברצונו. כשטייט מקבל שליטה, הוא מתקשה להבין למה רצח את בת זוגו ולמה הוא מוצף בזכרונות שווא מחיה של ווס.

טייט בורח לדירת ידידתו ריטה. הוא הורג את ריטה בזמן שהוא עדיין מוצף מזכרונות ההתנקשות בפארס ואווה. אדי- עובד נוסף בחברה של ווס, מגיע כדי לעזור לה לקבל שליטה ולבצע את ההתאבדות של טייט. ניסיון זה גם נכשל כי היא לא מצליחה לגרום לו להתאבד. במקום זאת, טייט נהיה מודע לנוכחות בגופה, התודעה שלו גוברת על התודעה שלה בעימות פסיכוטי ובכך הוא משיג גישה לזכרונותיה על בעלה, בנה וסביבתה. הוא הורג את אדי בזמן המאבק שלו עם ווס.

טייט הולך לביתה של ווס ומאיים על בעלה עם אקדח, בדרישה לדעת מה אשתו עוללה לו. ווס מופיעה וגורמת לו להרוג את מייקל כדי שתשתחרר מכל ההקשרויות שלה. כשמייקל מפיל את האקדח מידו של טייט, טייט הורג אותו עם סכין לחיתוך בשר. לאחר כמה רגעים, איירה דוקר את טייט למוות בגרון. טייט יורה באיירה בכוחותיו האחרונים, למרות שווס שולטת בו.

ווס חוזרת לגופה ומגלה שגירדר השתלטה על איירה בשביל לסיים את מאבקה מול טייט. מאחר שאיירה ומייקל נרצחו, היא יכולה להיות חופשיה לגמרי מהקשרויות לאחרים, בדיוק כפי שגירדר רצתה.

בתשאול לאחר מכן, ווס ממיינת שוב את חפציה האישיים מתחילת הסרט. היא אוחזת בפרפר אך לא מביעה אשמה על הריגתו. גירדר מחייכת ומשבחת אותה.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

במאי 2018 הוכרז שאנדראה רייסבורו וכריסטופר אבוט הצטרפו לצוות השחקנים, בבימויו של ברנדון קרוננברג. פרייסר אש, ניב פיכמן, קווין קריקסט ואנדרו סטרייק הפיקו את הסרט. חברת "טלפילם קנדה" הפיקה את הסרט גם. בפברואר 2019 ג'ניפר ג'ייסון לי, שון בין וסטייסי מרטין הצטרפו לצוות השחקנים. במאי 2019 טאפנס מידלטון הצטרפה לצוות כמחליפה של מרטין.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אנדראה רייסבורו בתור טסיה ווס

כריסטופר אבוט בתור קולין טייט

ג'ניפר ג'ייסון לי בתור גירדר

שון בין בתור ג'ון פארס

רוסיף סאטרלנד בתור מייקל ווס

טאפנס מידלטון בתור אווה פארס

צילומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הצילומים לסרט עצמו החלו בתאריך 9 באפריל 2019.

קטגוריה:סרטי מדע בדיוני קטגוריה:סרטי מדע בדיוני אמריקאיים קטגוריה:סרטי אימה אמריקאיים קטגוריה:סרטי מותחן פסיכולוגיים קטגוריה:סרטים אמריקאיים