טיוטה:Uncharted 4

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

Uncharted 4: A Thief's End (בתרגום חופשי: סופו של גנב) הוא משחק וידאו מסוגת פעולה - הרפתקאות מגוף שלישי ביצא בשנת 2016 בצורה בלעדית לplaystation 4. המשחק סוגר בצורה סופית את סאגת נייתן דרייק והוא האחרון בסדרה זו המשחק מתאר את המסע האחרון של דרייק, שמחפש את האוצר של הפיראט הנרי אייברי ביחד עם אחיו האובד סאם, תוך כדי שהם מתמודדים מול שותף לשעבר שמחפש את האוצר גם הוא

כאן יופיע תוכן הערך. ניתן לחלק זאת באמצעות כותרות כדלהלן.

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

תוכן הכותרת. המשחק משוחק מגוף שלישי ומשלב אלמנטים של פארקור, קרבות של יריות ופנים מול פנים והתגנבות משופרת בהשוואה למשחקים הקודמים. השחקן יכול להתחבאות בתוך שיחים או עשבים גבוהים בשביל להרוג יריבים בשקט ואף יכול לקפוץ עליהם מגובה/ליפול עליהם. לראשונה נוספה אפשרות החבל. השחקן יכול להתנדנד ולטפס ולקפוץ מעל תהומות באמצעות חבל שנתפס במקומות המיועדים לו

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקדמה לעלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק מגלה לנו מעט מעברו של נייתן ומגלה לנו שהיה לו אח. נייתן הצעיר, הנמצא בבית יתומים ומופרד מאחיו מתברר כבעל בעיות חברתיות בבית היתומים, כשלילה אחד אחיו הגדול סאם, מסמן לו לצאת והוא מוביל אותו בעזרת אפנוע שרכש אל בית גדול, שם לדבריו, נמצאים חפציה האישיים של אמם המנוחה שעסקה בחקר חפצים היסטוריים. האחים פורצים אל הבית, שלמראית עין נראה נטוש. לאחר שהם מוצאים את מה שחיפשו בעלת הבית הקשישה תופסת אותם באיומי אקדח לאחר שכבר קראה למשטרה. אך האישה מגלה שהחפצים שייכים לאימם, ומסתבר שהנשים הכירו אלה את אלה והיו שותפות בעבודתן שנקטע בעקבות מחלתה של קסנדרה, והדבר האחרון עליו עבדה היה אוצרו של פיראט בשם הנרי אייברי. האישה לפתע חוטפת התקף לב ומתה במקום והאחים נאלצים לברוח מהמשטרה. הסיפור עובר מס' שנים קדימה, נייתן אסיר בכלא בפנמה, מה שמתגלה ככוונת תחילה, בשביל להגיע לרמז שיוביל לאוצרו של אייברי שנמצא במגדל כלא ישן. נייתן נמצא שם עם אחיו ועם שותף שלהם, רייף אדלר, הם נכנסו על ידי שיחוד מפקד הכלא. המפקד, ורגאס מגלה על כונתם ומכריח אותם לחלוק את השלל איתו שווה בשווה בין ארבעתם. לאחר שנתפסו כאשר הסתירו את ממצאם, צלב שמוביל לסקוטלנד, רייף רוצח את ורגאס ובמהלך הבריחה סם נורה ונשאר מאחור, מה שגורם לנייט להאמין שהוא מת.

גוף העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

העילה מתתקדמת 15 שנים לאחר אותו המקרה ושנים לאחר האירועים הקודמים במשחק, נייט התמסד עם אלנה ועובד במרינה כצוללן וחי חיים נורמליים לחלוטין. עד שלפתע סאם, אחיו שנחשב למת מופיע על דלת משרדו ומספר לו שנחלץ מאותו הכלא הפנמי בזכות איל הסמים הפנמי, הקטור אלכזר שחלק איתו תא בשנה האחרונה. אך הוא חילץ אותו בתנאי אחד; שיחלוק איתו חצי חצי את האוצר של הנרי אייברי עליו סיפר לו סאם. סאם מבקש את עזרתו של סאם וזה נעתר לבסוף, אף על פי שנשבע להפסיק בחיי חיפוש האוצרות שלו. הוא הולך ומסביר לאלנה שהוא בעצם הולך לעבודה במלזיה שקיבל מטעם העבודה.

השניים מגיעים לאיטליה ומתחברים עם ויקטור סאליבן בשביל לנסות לגנוב צלב זהה לזה שמצאו בפנמה אבל את המקורי. באיטליה הם מגלים שלא רק שרייף נמצא שם אלא איתו נמצאת נאדין רוס, בעלת ארגון צבאי פרטי בשם ShoreLine שאותם שכר רייף בשביל להבטיח בלעדיות על האוצר. השלישייה מצליחה לגנוב את הצלב בקושי רב וכשהם בודקים אותו הוא מפנה אותם לקברו של אייברי בסקוטלנד.

בסקוטלנד, רייף כבר נמצא שנים וחופר ומחפש את האוצר בקתדרלה קרובה. השלישייה מגיעה לשם וכשהם מוצאים את הקבר ואת החדר הסודי מתחתיו זה רק מפנה אותם למערה שקרובה יותר לקתדרלה. הדבר מתברר כמבחן אישיות כשבמערה הם נאלצים לבחור בין צלב עם אבני חן ובין מטבעות פשוטים, הבחירה מאירה על מפה של "מפרץ קינג" במדגסקר תוך כדי שהם נמלטים מהצבא של נדין.

המטבע שלקחו מהמערה הוא בעל דוגמת הר געש, מה שגורם להם לחפש באזור הר הגעש. הם מגיעים למגדל שמאשר את התיאוריה של נייתן: אייברי גייס את טובי הפיראטים של זמנו על מנת לשלב כוחות ולבנות קהילה חזקה משלהם בלי הצורך לברוח מהחוק. על המפה במגדל יש 2 סמלים שאחד מהם כנראה מכיל את האוצר והחבורה מתפצלת. נייתן וסאלי מגיעים אל המגדל הנכון ומגלים את שאר הפיראטים שהצטרפו לאייברי, 10 במספר. הם מקבלים שיחה מרייף, שפרץ לפלאפונים שלהם, צותת להם, ושלח אחריהם צוותים על פי מיקום ג'י פי אס, השלישיה מצליחים להימלט מהצבא הפרטי תוך כדי גרימת נזק עצום בעיר. וכשהם חוזרים למלון, אלנה נמצאת שם ומתעמתת עם נייתןעל שקריו. נייתן לא מרפה וממשיך לרדוף אחרי האוצר יחד עם סאם בגלל הסכנה מצד אלכזר.

הם הולכים למיקום שמצאו באזור האוקיינוס ההודי שם בקבוצת איים הם מגלים שזה מבחן נוסף שבסופו יש פסל של אייברי עם משרפת שמצביעה אל האי "ליברטליה"(Libertalia) הקולוניה שבנו עשרת הפיראטים.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • שם סופר, שם ספר, שם הוצאה, תאריך הוצאה

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]