כידון סכין

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
כידון סכין
Knife bayonet
נחתים אמריקאים מתאמנים עם כידוני OKC-3S מחוברים לרובי M16 שלהם.
מידע כללי
סוג weapon functional class עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

כידון סכיןאנגלית: Knife bayonet) הוא סכין אשר יכול לשמש גם ככידון רובה, סכין קרב, או סכין שימוש ככלי חיתוך ודחיפה או נשק.

מאפיינים[עריכת קוד מקור | עריכה]

כידון הסכין הפך לצורת הכידון הכמעט אוניברסלית במאה ה-20 בשל הרבגוניות והיעילות שלו. כידוני ספייק (יתד או מסמר) הוכחו חסרי תועלת כשהם מופרדים מהרובה ולא יעילים בלוחמת חפירות, ולמרות שהם ורסטיליים, כידוני החרב הוכיחו את עצמם כנשק בלתי מעשי בלוחמת תעלות בגלל אורכם הכולל. כידון הסכין הראשון שראה שירות נרחב היה להב 25.4 ס"מ Seitengewehr 1871/84, שהפך לכידון חיל הרגלים הגרמני הסטנדרטי ב-1884. הנגזרת שלו, Gewehr 98, המשיך כסכין לחימה בשימוש עד 1945 בשירות הצבא הגרמני.

סכין לחימה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כידוני הסכינים הם בעצם סכיני לחימה או סכיני שימוש לחיילים עם זיז ו/או טבעת לוע להצמדה לקנה של כלי נשק כגון רובה סער, תת-מקלע או רובה ירי קרבי. כמעט כל הכידונים כיום הם כידוני סכינים המיועדים לשימוש בלחימה פנים אל פנים וגם כסכיני שימוש אישיים. לחלקם יש קצוות אחוריים משוננים כדי לשפר את יעילות החיתוך שלו וכדי להיות ניתנים לשימוש כחותכי חוט ותייל (בשימוש בשילוב עם אביזרים על הנדן).

נתונים פיזיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

כידון סכין M9

לכידוני סכין מודרניים יש להבים ברוחב של 15.24 ס"מ עד 20.3 ס"מ ורוחב להבים מ-1.905 ס"מ עד3.81 ס"מ. לעיתים קרובות הם מחורצים לאורך. הם עברו חישול לעמידות, כדי לא להתכופף או להישבר בעת פיתול; זו הייתה לעיתים קרובות הבעיה עם כידוני קוצים ארוכים ודקים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]