מאיטג

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מיאטג
Maytag Corporation
נתונים כלליים
מייסדים פרדריק לואיס מאיטג הראשון עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 1893–הווה (כ־131 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת אם וירפול
מוצרים עיקריים מכשירי חשמל ביתיים עריכת הנתון בוויקינתונים
 
www.maytag.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מאיטגאנגלית: Maytag) הייתה חברה אמריקאית לייצור מכשירי חשמל לבית. היא נרכשה על ידי ווירפול ומאז קיים רק מותג שמיוצר במספר מפעלים.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-1893 הקים פרדריק מאיטג חברה בשם Maytag Washing Machine Company. בנו החל לנהל את החברה בשנת 1926 וניהל אותה עד לשנת 1940. במהלך השפל הגדול החברה הייתה בין הבודדות שנתנו רווח לבעלים. בשנת 1938 במפעלי החברה פרצה שביתה שהסתיימה רק בהתערבות הצבא. באותה תקופה לצורכי פרסום החברה החלה לייצר מכונית קטנה לנוסע בודד Maytag Toy Racer. במהלך מלחמת העולם השנייה מפעלי החברה עברו לייצור תחמושת וציוד נוסף לצורכי הצבא. בשנת 1946 ייצור מכונות כביסה חודש ובשנת 1949 הוקם מפעל חדש. באותה תקופה החברה החלה לייצר מכשירי חשמל נוספים דוגמת תנורי אפיה ומקררים. במהלך שנות ה-50 החברה החלה לייצר מייבשים ורצתה להגיע לקו מלא של "מוצרים לבַנִים". בסופו של דבר, לאור התחרות הקשה, הוחלט להתרכז בייצור מכונות כביסה ומיבשים תוך מכירת מוצרים נוספים שמיוצרים על ידי יצרנים אחרים.

בסוף שנות ה-70 כ-70% ממשקי הבית בארצות הברית השתמשו בתוצרת של מאיטג. בשנת 1986 נרכש מותג Magic Chef והחברה הכפילה את עצמה. בשנת 1988 החברה קיבלה שליטה על Hoover ונכנסה לשוק באירופה. בשנת 1991 נבנה מפעל חדש בטנסי.

בשנת 2001 החברה רכשה שליטה על חברת Amana Corporation. באותה שנה לראשונה בראש החברה הועמד מישהו שלא ממשפחת המייסדים. באותה תקופה התחרות בשוק הוחרפה ומאיטג התקשה לעמוד בה. עלויות הייצור גדלו ושילוב Amana היה קשה מבחינה כלכלית. קו חדש של מוצרים לא זכה להצלחה והיו תלונות רבות מצרכנים על איכות ירודה. בשנת 2007 החברה נאלצה לבצע ריקול של 250 אלף מכונות כביסה.

באפריל 2006 הוכרז על מכירת החברה ל"וירפול" תמורת 1.7 מיליארד דולר. הבעלים החדשים הכריזו על צמצומים בצוות הניהולי וסגירת מספר מפעלים ותיקים. תחת וירפול ייצור מותגי החברה נמשך תחת שמות שונות - Amana, Caloric, Magic Chef, Maytag ועוד. החברה פועלת בארצות הברית, בריטניה, יפן ואוסטרליה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מאיטג בוויקישיתוף