מהנדס מכונות – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Ek7 (שיחה | תרומות)
מאין תקציר עריכה
מ ויקילינקים ואינטרויקי
שורה 1: שורה 1:
'''מהנדס מכונות''' הוא [[מהנדס]] העוסק במגוון רב של נושאים כגון: קונסטרוקציות מתכת ומוצרי [[עיבוד שבבי]], תכנון ותחזוקה של [[מנוע|מנועים]], [[משאבה|משאבות]], ו[[מדחס|מדחסים]], תכנון ותחזוקה של מערכות הידראוליות ופניאומטיות.
'''מהנדס מכונות''' הוא [[מהנדס]] העוסק במגוון רב של נושאים כגון: קונסטרוקציות מתכת ומוצרי [[עיבוד שבבי]], תכנון ותחזוקה של [[מנוע|מנועים]], [[משאבה|משאבות]], ו[[מדחס|מדחסים]], תכנון ותחזוקה של מערכות [[הידראוליקה|הידראוליות]] ו[[פניאומטיקה|פניאומטיות]].


הכשרתו של מהנדס מכונות כוללת בנוסף למקצועות המדעים התשתיתיים התמחויות בתחומים: [[חוזק חומרים]], סטטיקה, [[דינמיקה (מכניקה)|דינמיקה]], זרימה ומעבר חום.
הכשרתו של מהנדס מכונות כוללת בנוסף למקצועות המדעים התשתיתיים התמחויות בתחומים: [[חוזק חומרים]], [[סטטיקה]], [[דינמיקה (מכניקה)|דינמיקה]], [[זרימה]] ו[[מעבר חום]].


מקצועות [[הנדסה]] נוספים נחשבים כנגזרות של הנדסת מכונות למרות שחלקם נלמדים בפקולטות הנדסיות עצמאיות: [[הנדסת חומרים]], הנדסת קירור ומיזוג אויר, [[הנדסת אוניות]], [[הנדסה חקלאית]] וכו'.
מקצועות [[הנדסה]] נוספים נחשבים כנגזרות של הנדסת מכונות למרות שחלקם נלמדים בפקולטות הנדסיות עצמאיות: [[הנדסת חומרים]], [[הנדסת קירור ומיזוג אויר]], [[הנדסת אוניות]], [[הנדסה חקלאית]] וכו'.


בישראל נערכים לימודי הנדסת מכונות בשלושת המוסדות הגדולים להכשרת מהנדסים: [[הטכניון]], [[אוניברסיטת תל אביב]] ו[[אוניברסיטת בן גוריון בנגב]].
בישראל נערכים לימודי הנדסת מכונות בשלושת המוסדות הגדולים להכשרת מהנדסים: [[הטכניון]], [[אוניברסיטת תל אביב]] ו[[אוניברסיטת בן גוריון בנגב]].
שורה 11: שורה 11:


[[en:Mechanical engineer]]
[[en:Mechanical engineer]]
[[ar:هندسة ميكانيكية]]
[[de:Maschinenbau]]
[[es:Ingeniería mecánica]]
[[fa:مهندسی مکانیک]]
[[ko:기계 공학]]
[[he:הנדסת מכונות]]
[[lb:Maschinnebau]]
[[nl:Werktuigbouwkunde]]
[[nds:Maschinenbu]]
[[ja:機械工学]]
[[pl:Inżynieria mechaniczna]]
[[pt:Engenharia mecânica]]
[[ru:Машиностроение]]
[[sl:Strojništvo]]
[[sv:Maskinteknik]]
[[tl:Mechanical engineering]]
[[th:วิศวกรรมเครื่องกล]]
[[tr:Makine Mühendisliği]]
[[zh:机械工程]]

גרסה מ־17:04, 20 בספטמבר 2005

מהנדס מכונות הוא מהנדס העוסק במגוון רב של נושאים כגון: קונסטרוקציות מתכת ומוצרי עיבוד שבבי, תכנון ותחזוקה של מנועים, משאבות, ומדחסים, תכנון ותחזוקה של מערכות הידראוליות ופניאומטיות.

הכשרתו של מהנדס מכונות כוללת בנוסף למקצועות המדעים התשתיתיים התמחויות בתחומים: חוזק חומרים, סטטיקה, דינמיקה, זרימה ומעבר חום.

מקצועות הנדסה נוספים נחשבים כנגזרות של הנדסת מכונות למרות שחלקם נלמדים בפקולטות הנדסיות עצמאיות: הנדסת חומרים, הנדסת קירור ומיזוג אויר, הנדסת אוניות, הנדסה חקלאית וכו'.

בישראל נערכים לימודי הנדסת מכונות בשלושת המוסדות הגדולים להכשרת מהנדסים: הטכניון, אוניברסיטת תל אביב ואוניברסיטת בן גוריון בנגב. he:הנדסת מכונות