מכבי פתח תקווה (כדוריד) – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Yaakov (שיחה | תרומות)
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
תגית: הסרת קטגוריות
שורה 1: שורה 1:
מכבי פתח תקוה כדוריד.
'''קבוצת הכדוריד של מכבי פתח תקווה''' נוסדה ב[[שנות ה-60]].
קבוצת הכדוריד של מכבי פ"ת(7) נוסדה בשנות ה60 עת נכנס כדוריד השבע במקום כדוריד ה 11.

הקבוצה הוותיקה הודרכה ע"י ברוך חפץ ובין שחקניה הבולטים, פבלו שטמפטר השוער האגדי, אבי פסקל, אבי פוזניאק, מוטקה וגנר שאולי פלדשטיין טרייסטר, שמואל רטני והשיא היה המקום הרביעי בליגה. מנהל הקבוצה היה בני ראב שנעזר בטיבי הירשלר האגדי.
עד שנת [[1972]] שיחקה בליגה השנייה. הקבוצה הייתה אלופת המדינה בעונות [[1977]]/[[1978]], [[1979]]/[[1980]] ו-1980/[[1981]]; וזכתה בגביע המדינה בעונות [[1976]]/1977, ו-[[1980]]/1981.
הקבוצה ירדה מהליגה הראשונה בשנת 68 ועד שנת 1972 שיחקה בליגה השנייה.

בשנה זו התאחדה הקבוצה עם מכבי ר"ג שנותרה ללא מגרש בייתי. שחקניה הצעירים של ר"ג קוט ,זילברברג, הופמן, פאר וגולדה צורפו לשחקני פ"ת הרלינג ,פשיחצקי, פלוטניק, שלמה מנדל, ודני ציליבון ויחד עם המאמן משה לגיל שאימן את הקבוצה 7 שנים הגיעו אל פיסגת הכדוריד. בשנת 1977 זכתה הקבוצה לראשונה בגביע המדינה בכדוריד לאחר נצחון על הפועל ר"ג. מנדל 8, הרלינג וזילברברג 6 הירבו להבקיע למכבים מפ"ת, בעקבות הגביע הגיע שנה לאחר מכן אליפות היסטורית ראשונה, פשחצקי וגולדה פרשו אך מחלקת הנוער צרפה שחקנים חדשים, ארז בן נון יצחק לוי ודני דרגון יחד עם דודו צוגנהפט
לאחר עונות מוצלחות אלה התדרדרה הקבוצה שנית אל הליגה השנייה, בין היתר בשל בעיות כספיות. היא הצליחה לעלות שנית לליגה הראשונה בשנת [[1984]] אבל לאחר מכן לא הצליחה להתקדם ונמצאה בתחתית הטבלה. בשל בעיות כספיות חוזרות ונשנות אוחדה עם קבוצת הכדוריד של [[הפועל פתח תקווה (כדוריד)|הפועל פתח תקווה]], והקבוצה המאוחדת, [[עירוני פתח תקווה (כדוריד, גברים)|עירוני פתח תקווה]] נמצאת בבית התחתון של [[ליגת העל בכדוריד]].
שעלו מקבוצת הנוער שזכתה גם היא באליפות הביאו אליפות נוספת , דאבל היסטורי ושמו את הקבוצה בצמרת הכדוריד הישראלי. מכן עקב בעיות כספיות החלו שחרורי שחקנים והקבוצה הידרדרה לליגה השנייה.

בשנת 1984/5 נטלו מס את מושכות הניהול יעקב מרמור ויוסי שרון כשדעל האימון הופקד קובי הרלינג שהצליח להעלות את הקבוצה לליגה הלאומית והוליך את הקבוצה לסגנות האליפות כבר בעונה הראשונה בליגת העל.
'''מאמנים'''
בהמשך דישדשה הקבוצה בליגה, ביה"ס לכדוריד לא סיפק את הסחורה, והקבוצה השתרכה בתחתית.
* [[ברוך חפץ]] (משנת ההקמה-1972)
בשנת 94 שוב הוחזר הרלינג לאמון והקבוצה שחיזקה את עצמה באחד משחקני החיזוק הטובים בארץ השוער גורג'י ג'רבייה התמקמה חזרה בצמרת תוך שהיא נהנת מניהול של עמוס לוזון( לפני שעבר לכדורגל). גיל סגל, מייקי טננבוים, אמיר דרוקר, גיל חלוטה הוליכו את הקבוצה להישגיה. בהמשך שוב נקלעה לבעיות כספיות שבעקבותיהם בוצע איחוד עם הפועל פ"ת ובזאת תם עידן בפ"ת. מקבוצות שהיו מביאות מאות אוהדים ומשחקי הדרבי שלהם מילאו מגרשים ואולמות עד אפס מקום, לא נותר כמעט כלום, לא השגים לא תוארים למרות תקציב רחב.בשנה האחרונה הוחלט על ביטול האיחוד, הקבוצה העירונית הועברה למכבי ואילו אנשי הפועל מנסים לבנות קבוצה חדשה
* [[משה לגיל]] (1972-1979)
* [[קובי הרלינג]] (1984 - ); (1994 - )

[[קטגוריה:קבוצות כדוריד ישראליות|פתח תקווה]]
[[קטגוריה:פתח תקווה: ספורט]]
[[קטגוריה:תנועת מכבי|פ]]

גרסה מ־12:02, 15 בספטמבר 2009

מכבי פתח תקוה כדוריד. קבוצת הכדוריד של מכבי פ"ת(7) נוסדה בשנות ה60 עת נכנס כדוריד השבע במקום כדוריד ה 11. הקבוצה הוותיקה הודרכה ע"י ברוך חפץ ובין שחקניה הבולטים, פבלו שטמפטר השוער האגדי, אבי פסקל, אבי פוזניאק, מוטקה וגנר שאולי פלדשטיין טרייסטר, שמואל רטני והשיא היה המקום הרביעי בליגה. מנהל הקבוצה היה בני ראב שנעזר בטיבי הירשלר האגדי. הקבוצה ירדה מהליגה הראשונה בשנת 68 ועד שנת 1972 שיחקה בליגה השנייה. בשנה זו התאחדה הקבוצה עם מכבי ר"ג שנותרה ללא מגרש בייתי. שחקניה הצעירים של ר"ג קוט ,זילברברג, הופמן, פאר וגולדה צורפו לשחקני פ"ת הרלינג ,פשיחצקי, פלוטניק, שלמה מנדל, ודני ציליבון ויחד עם המאמן משה לגיל שאימן את הקבוצה 7 שנים הגיעו אל פיסגת הכדוריד. בשנת 1977 זכתה הקבוצה לראשונה בגביע המדינה בכדוריד לאחר נצחון על הפועל ר"ג. מנדל 8, הרלינג וזילברברג 6 הירבו להבקיע למכבים מפ"ת, בעקבות הגביע הגיע שנה לאחר מכן אליפות היסטורית ראשונה, פשחצקי וגולדה פרשו אך מחלקת הנוער צרפה שחקנים חדשים, ארז בן נון יצחק לוי ודני דרגון יחד עם דודו צוגנהפט שעלו מקבוצת הנוער שזכתה גם היא באליפות הביאו אליפות נוספת , דאבל היסטורי ושמו את הקבוצה בצמרת הכדוריד הישראלי. מכן עקב בעיות כספיות החלו שחרורי שחקנים והקבוצה הידרדרה לליגה השנייה. בשנת 1984/5 נטלו מס את מושכות הניהול יעקב מרמור ויוסי שרון כשדעל האימון הופקד קובי הרלינג שהצליח להעלות את הקבוצה לליגה הלאומית והוליך את הקבוצה לסגנות האליפות כבר בעונה הראשונה בליגת העל. בהמשך דישדשה הקבוצה בליגה, ביה"ס לכדוריד לא סיפק את הסחורה, והקבוצה השתרכה בתחתית. בשנת 94 שוב הוחזר הרלינג לאמון והקבוצה שחיזקה את עצמה באחד משחקני החיזוק הטובים בארץ השוער גורג'י ג'רבייה התמקמה חזרה בצמרת תוך שהיא נהנת מניהול של עמוס לוזון( לפני שעבר לכדורגל). גיל סגל, מייקי טננבוים, אמיר דרוקר, גיל חלוטה הוליכו את הקבוצה להישגיה. בהמשך שוב נקלעה לבעיות כספיות שבעקבותיהם בוצע איחוד עם הפועל פ"ת ובזאת תם עידן בפ"ת. מקבוצות שהיו מביאות מאות אוהדים ומשחקי הדרבי שלהם מילאו מגרשים ואולמות עד אפס מקום, לא נותר כמעט כלום, לא השגים לא תוארים למרות תקציב רחב.בשנה האחרונה הוחלט על ביטול האיחוד, הקבוצה העירונית הועברה למכבי ואילו אנשי הפועל מנסים לבנות קבוצה חדשה