מיכאל פרייליך

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מיכאל פרייליך
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 1980 (בן 44 בערך)
אנטוורפן, בלגיה עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה בלגיה עריכת הנתון בוויקינתונים
מפלגה הברית הפלמית החדשה עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מיכאל פרייליך (Michael Freilich; נולד באנטוורפן, 17 אפריל 1980) הוא פוליטיקאי יהודי-בלגי, חבר במפלגת הברית הפלמית החדשה (N-VA). בעבר היה עורך ראשי של הירחון היהודי בשפה הפלמית 'Joods Actueel' (אנ').

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרייליך הוא בן לאב בריטי ולאם בלגית, טרי דווידס, עורכת אחראית של העיתון Joods Actueel. פרייליך סיים את התיכון באנטוורפן, למד בישיבה בלונדון. אחר כך למד במכון לב בירושלים וקיבל תואר בשיווק. אחר כך למד במכללת תומאס אדיסון בניו ג'רזי וקיבל תואר בניהול עסקים.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בין השנים 2000-2001 שימש כדובר 'הוועדה העולמית לצדק ושלום'. בשנים 2002–2004 ניהל פרויקטים בחברת הטלפונים הבלגית Tellink. בשנים 2004–2005 שימש כמנהל פיתוח עסקי בחברת הטכנולוגיה NDL.net. בין 2008 ל-2010 היה מנהל פיתוח עסקי בחברת הטכנולוגיה Europesales ובין 2009 ל-2011 מנהל תקשורת בחברת השיווק Infinity Belgium. ב-2012 הקים חברת חלונות, החברה נסגרה ב-2016. בין 2007 ל-2019 פרייליך היה העורך הראשי של Joods Actueel. בתפקיד זה הוצג לא פעם כדובר הקהילה היהודית.

קריירה פוליטית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בבחירות הפדרליות בבלגיה של 2019, פרייליך הוצב במקום החמישי ברשימת הבית עבור מפלגת N-VA, בשביל כך הוא התפטר מתפקידו כעורך הראשי של Joods Actueel. הוא נבחר עם 12,829 קולות העדפה[1] וה-N-VA זכתה ב-24 מושבים, מה שהפך אותה לקבוצה הפוליטית הגדולה ביותר. בכך היה פרייליך ליהודי הדתי הראשון בלשכת הנבחרים.

דעות פוליטיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסכסוך הישראלי-פלסטיני: פרייליך הצהיר כי הוא אומנם איננו ישראלי, אך יש לו קשר רגשי ורוחני עם ישראל. פרייליך ציין שהוא פרו-ישראלי וגם פרו-פלסטיני. הוא גם מאמין שלפלסטינים יש זכות לשלום ולהגדרה עצמית, ולכן הוא בעד פתרון שתי המדינות.

איראן: פרייליך ידוע כמתנגד חריף לאיראן, וארגן הפגנות נגד משא ומתן של ממשלת בלגיה עם איראן על שחרור מחבל איראני[2].

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

נשוי לאשה בריטית, ואב לארבעה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ בבחירות בבלגיה נהוג, שהפריימריז מתקיים בבחירות עצמן. כל אזרח מצביע בקלפי, על מחשב מיוחד, למפלגה מסוימת, ומציין על המחשב אילו מועמדים מתוך המפלגה הוא מעדיף. ההצבעות האלה קובעות את מעמדו של המועמד בתוך המפלגה.
  2. ^ ציקי ברנדוין, חבר הפרלמנט החרדי הפגין נגד שחרור מחבל איראני, באתר כיכר השבת, ‏18 ביולי 2022