המשטרה המלכותית של גיברלטר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף משטרת גיברלטר)
המשטרה המלכותית של גיברלטר
Royal Gibraltar Police
מידע כללי
מדינה הממלכה המאוחדתהממלכה המאוחדת הממלכה המאוחדת
תחום שיפוט גיברלטרגיברלטר גיברלטר
תאריך הקמה 25 ביוני 1830
עובדים 248
https://www.police.gi/
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

המשטרה המלכותית של גיברלטראנגלית: Royal Gibraltar Police ובקיצור הנהוג בדרך כלל RGP) היא סוכנות אכיפת החוק האזרחית המרכזית בגיברלטר, וכוח השיטור הוותיק ביותר בחבר הלאומים הבריטי מחוץ לממלכה המאוחדת. הוקמה ב-25 ביוני 1830, 9 חודשים לאחר שסר רוברט פיל הקים את משטרת המטרופולין של לונדון.

המשטרה המלכותית של גיברלטר קיבלה את התחילית "מלכותית" בשנת 1992 על ידי המלכה אליזבת השנייה,[1] ולפני כן נקראה רק "משטרת גיברלטר". מספר החירום של המשטרה הוא 199.

מבנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ה-RGP נחלקת למספר יחידות שונות, בהן מחלקת חקירות פליליות (CIDׂׂ), מחלקת סמים, יחידה חמושה, יחידת זיהוי פלילי, מחלקת תנועה, יחידת ימית, מחלקת מבצעים והענף המיוחד (Special Branch). כוח האדם של ה-RGP כולל כ-220 שוטרים.[2] מפקד המשטרה מאז 2012, הוא אדוארד יום.[3]

היחידה הימית של ה-RGP הוקמה על מנת לאכוף את החוק במים הטריטוריאליים של גיברלטר, ולעיתים קרובות פועלת בשיתוף פעולה עם סוכנויות מקומיות ובינלאומיות שונות. היחידה הימית משחקת תפקיד מרכזי וחיוני במבצעים למניעת הברחות סמים באזור גיברלטר. הספינות של היחידה הימית הן: סר יהושע חסן (Sir Joshua Hassan), סר ויליאם ג'קסון (Sir William Jackson), סר פרנסיס ריצ'רדס (Sir Francis Richards) וסר ג'ון צ'אפל (Sir John Chapple).

מאז הקמתה ועד ל-1999, אז הוקם סניף של הארגון אמבולנס סנט ג'ון, שימשה ה-RGG כשירות האמבולנסים היחיד בגיברלטר. במקרי החירום שבהם נדרשו האמבולנסים, הוקצו זמנית למשימה שוטרים ממחלקת המבצעים של המשטרה. נוסף על כך, עד תחילת שנות ה-90 פעלה ה-RGP כמשטרת הגירה בכל נקודות הכניסה לגיברלטר.

המטה הראשי הנוכחי ממוקם ב-New Mole House Police Station, דרך רוֹסיה (Rosia Road). תחנה נוספת ממוקמת ב-Irish Town מס' 120, שם שכן בעבר המטה הראשי.

גלריית תמונות[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אתר האינטרנט הרשמי של המשטרה המלכותית של גיברלטר (באנגלית)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Graeme R. Newman (2010). "Crime and Punishment around the World ", ABC-CLIO Publishing, volume 4, p. 133. ISBN 0313351333
  2. ^ "Gibraltar: Detailed Assessment Report on Anti-Money Laundering and Combating the Financing of Terrorism", p. 45, by the International Monetary Fund.
  3. ^ "Appointment of Commisioner of Police", in the Gibraltar Police Authority official site.