משטרת העיר בואנוס איירס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
משטרת העיר בואנוס איירס
Policía de la Ciudad
מידע כללי
מדינה ארגנטינה עריכת הנתון בוויקינתונים
תחום שיפוט בואנוס איירס עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך הקמה 2017 עריכת הנתון בוויקינתונים
סוכנות קודמת Buenos Aires Metropolitan Police עריכת הנתון בוויקינתונים
עובדים 29,807 עריכת הנתון בוויקינתונים
האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

משטרת העיר בואנוס איירסספרדית: Policía de la Ciudad de Buenos Aires), הידועה יותר בשם משטרת בואנוס איירס, היא סוכנות אכיפת החוק העיקרית של בואנוס איירס, בירת ארגנטינה. המשטרה מונה כ-29,800 שוטרים וזוהי מחלקת המשטרה העירונית הגדולה במדינה. המחלקה משרתת שטח של 200 קמ"ר ואוכלוסייה של למעלה מ-3,000,000 איש. בנפרד מהמשטרה העירונית, פועלת משטרת פרובינציית בואנוס איירס, האחראית על הפרובינציה בלבד, ללא סמכות לפעול בעיר עצמה.

המשטר הוקמה לראשונה ב-1580, ככוח שיטור קטן והיא אחת ממחלקות המשטרה הוותיקות בארגנטינה. מאז עברה גלגולים רבים. במתכונתה הנוכחית היא מהווה גוף משטרה נפרד מהמשטרה הפדרלית מאז 1 בינואר 2017. בשנים 1943 עד 2017, סניף בואנוס איירס של המשטרה הפדרלית שימש ככוח השיטור העירוני.

מבנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בראש משטרת העיר בואנוס איירס עומד מפקד משטרה שמתמנה על ידי ראש הרשות המבצעת של ממשלת העיר (ראש עיריית בואנוס איירס) ועליו להיות אזרח. ישנם ארבעה תחומים מבצעיים עיקריים:

  1. אבטחת הסדר הציבורי
  2. חקירות
  3. מחלקה מדעית וטכנית
  4. מִנהָלה

הכוח מורכב מאחת עשרה מפקדות ושבע מחלקות אוטונומיות ומבחינה גאוגרפית, המשטרה מחולקת בין 56 תחנות בעיר.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

משטרת בואנוס איירס[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשטרה בבואנוס איירסספרדית: Policía de Buenos Aires) הוקמה לראשונה בשנת 1580, ככוח שיטור קטן, שהלך והתפתח עם השנים.

משטרת עיר הבירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

משטרת הבירה (Policía de la Capital) הייתה כוח ביטחון שמילא תפקידים שונים בעיר בואנוס איירס, משנת 1880 ועד להקמת המשטרה הפדרלית הארגנטינאית ב-1943, שהמשיכה למלא תפקידי שיטור בעיר. משטרת הבירה פעלה כחלק ממשרד הפנים ויצירתה נבעה מתהליך הפדרליזציה של בואנוס איירס, שחילקה את המשטרה של מחוז בואנוס איירס, תוך שהיא נטלה על עצמה תפקידי אבטחה בשאר מחוז בואנוס איירס, בעוד המשטרה החדשה שנוצרה קיבלה את סמכות השיפוט על עיר הבירה הפדרלית. בהדרגה התחילו להקים יחידות משטרה שונות על מנת להילחם בפשיעה, כמו מחלק החקירות ב-1885, המחלק האנתרופומטרי ב-1889 ואגף הצילום בשנת 1905, בין השאר. בשנת 1903 המשטרה התחילה לקחת רישומים ולהנפיק דרכונים.

בתקופתו של קולונל רמון פלקון (1906–1909) ששימש כמפקד המשטרה נוצרו בתי ספר להכשרה משטרתית, ב-1906 וב-1907.

המשטרה הפדרלית[עריכת קוד מקור | עריכה]

עמוד ראשי
ראו גם – המשטרה הפדרלית של ארגנטינה

המשטרה הפדרלית נוצרה ב-24 בדצמבר 1943 על מנת לחקור פשעים בעלי אופי לאומי ולרוב פועלת בתיאום עם המשטרה המחוזית. עד ל-31 בדצמבר 2016 שימשה גם כגוף השיטור המקומי בעיר בואנוס איירס, במסגרת סניף בואנוס איירס של המשטרה הפדרלית. ב-1 בינואר 2017 נוצרה משטרת העיר בואנוס איירס, שנוצרה באמצעות מיזוג של כמה מחלקות של המשטרה הפדרלית עם משטרת המטרופולין של בואנוס איירס.

המשמר העירוני[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשמר העירוני של בואנוס איירס (בספרדית: Guardia Urbana de Buenos Aires) היה גוף אזרחי לא חמוש שפעל באזור העיר בואנוס איירס בין השנים 2004 ל-2008, בתיאום עם כוחות הביטחון כמו המשטרה הפדרלית הארגנטינאית וארגונים אחרים, כגון שירות הכיבוי וגופי ההגנה האזרחית. המשמר העירוני לא נתפס כתחליף למשטרה וגם לא שיתף את סמכויותיו אלא שימש ככוח מניעה והכוונה; עם זאת, המשמר חלק את הסמכות לערוך רישום ופשיטות, בתיאום עם המשטרה הפדרלית ובעיקר פעל לשמירת הסדר הציבורי וטיפול בבטיחות הדרכים, עד שמוזג עם משטרת המטרופולין.

משטרת המטרופולין של בואנוס איירס[עריכת קוד מקור | עריכה]

סמליל משטרת המטרופולין

משטרת המטרופולין (Policía Metropolitana de Buenos Aires) שימש ככוח משטרה נוסף בעיר בואנוס איירס, לצד המשטרה הפדרלית, משנת 2008 ועד 2016, עת מוזגה ליצירת משטרת העיר בואנוס איירס.

משטרת המטרופולין נוצרה בשנת 2010 והורכבה מ-1,850 קצינים ותוכנה להתרחב ל-16,000 לפני שפורקה. פעילויות השיטור והאבטחה בעיר נעשתה במקביל בידי משטרת המטרופולין וסניף בואנוס איירס של המשטרה הפדרלית של ארגנטינה. המשטרה הוקמה בדמותן של משטרת המטרופולין הבריטית בלונדון ומשטרת העיר ניו יורק.

מחלוקות רבות הקיפו את שוטרי משטרת המטרופולין של בואנוס איירס, בעיקר בשל מדיניות "אפס סובלנות" של המחלקה: שוטרים רבים נהגו להיות אלימים נגד מפגינים והשתמשו בכוח מופרז כלפיהם. עם זאת, המחלקה הצליחה לשפר את המוניטין שלה ודעת הקהל הייתה חיובית יותר לגבי משטרת המטרופולין מאשר סוכני המשטרה הפדרלית של ארגנטינה, ואזרחים נטו לבחור לפנות למשטרת המטרופולין על פני המשטרה הפדרלית, עקב רמות שחיתות גבוהות יחסית במשטרה הפדרלית.

בעקבות כשלים בהתנהלות המשטרה ואנשיה, באוקטובר 2016 הציג ראש עיריית בואנוס איירס הוראסיו רודריגז לרטה את תוכניתו להקמת משטרת העיר החדשה, שתהווה מיזוג של משטרת המטרופולין עם סניף המשטרה הפדרלית הפועל בעיר. כ-6,000 שוטרי משטרת המטרופולין ו-19,300 סוכנים מהמשטרה הפדרלית הצטרפו לגוף החדש.

לבסוף, ב-2 בינואר 2017, החלה לפעול משטרת העיר החדשה.

גלריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]