משתמשת:דנהעילם/טיוטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של דנהעילם.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של דנהעילם.
קריאת טבלת מיוןבאנייפ
מיון מדעי
ממלכה: מפלצות מים מתולוגיות
מערכה: מיתרניים
מחלקה: יונקים
סדרה: חיות כיס
שם מדעי
Monstrum Mrsofielis

הבאנייפ (מונסטרום מרסופיאליס) הוא מפלצת מים מיתולוגית החיה בביצות, נחלים ותעלות באוסטרליה בהן הוא מתבודד ונמנע מקשרים עם כל יצור אחר.

תיאור חיצוני[עריכת קוד מקור | עריכה]

הבאנייפ נראה כסוג שך חיית כיס עם טפרים חדים, זנב סוס ולזכרים ניביי ניבתן אורך גופו של הבאנייפ הבוגר בממוצע הוא 2.5 מטרים ורחבו 90-60 ס"מ[1].

ביתו[עריכת קוד מקור | עריכה]

הבאנייפ משתכן בעיקר בתלי טרמיטים חלולים אשר נמצאים ליד שפת המים. ניתן לדעת שהבאנייפ גר במקומות אלה מכיוון שניתן לשמוע ממרחקים את יללותיו וצווחותיו ההזויות ומקפיאות הדם שלהן אין שום מקור אפשרי אחר.

מזון[עריכת קוד מקור | עריכה]

הבאנייפ ניזון מגורים של חיות כיס אחרות ויונקים קטנים הקלים לציד, אותן הוא תופס בכך שהוא נוגח בהן בניביו הארוכים והחדים ולאחר מכן מטביע את טרפו.

משמעות שמו[עריכת קוד מקור | עריכה]

המילה בנאייפ מתורגמת על ידי האוסטרלים כ"שטן" או "רוח רעה" וניתן למצוא את המילה הזאת גם בשימושים נוספים בשפה האוסטרלית כגון נחל הבאנייפ שזורם למפרץ וואסטרפורט (Westernport) בויקטוריה הדרומית והעיירה באנייפ, ויקטוריה.

מאובנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

באמצע שנות ה-30 של המאה ה-19 במערות ווליגטון נמצאו מאובנים ע"י בשומן ג'ורג' רנקין "הגדולים משור ומתאו"[2]. עם זאת האנטומיסט הבריטי סר ריצ'רד אואן שזיהה כי מאובנים אלה הינם של חיות כיס ענקיות, משוער כי מדובר בבאנייפ.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "המפלצות" ד"ר ארנסט דרייק פרק 3 מפלצות המים המשך
  2. ^ Ranken, George cited in Holden 2001, p. 86