לדלג לתוכן

משתמשת:לברן/טיוטה/חגי אביב בעולם

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

חגי אביב בעולם

איטליה[עריכת קוד מקור | עריכה]

חג הפסחא הוא אחד החגים החשובים באיטליה. הדבר נכון במיוחד בדרום איטליה ובאיים סרדיניה וסיציליה.

  • פסטיבל פריחת השקדים באגריג'נטו שבסיציליה. כאשר מופיעה פריחת עצי השקד בצבעים לבן-ורוד, מתחילות חגיגות האביב. פסטיבל זה התחיל בשנת 1934 ומתרחש בדרך כלל בסוף חודש פברואר-תחילת חודש מרץ. אז גם יודעים החקלאים שאפשר להתחיל לשתול את יבולי האביב. מדליקים את לפיד הידידות במקדש קונקורדיה ומופיעות להקות פולקלור', מופעי מוזיקה עממית ואוכל האופייני לסיציליה.[1]
  • פסטיבל פריחת הדובדבן בויניולה (Vignola). הפסטיבל מתקיים משנת 1970 בלב אמיליה רומאניה, הנחשבת למרכז הגורמה של איטליה. הפסטיבל מתקיים בשיא פריחת פרות הדובדבן באמצע אפריל. מוצגות בו תערוכות, מופעי מוזיקה ושלל פעילויות.
  • באגם מאג'ורה אפשר לחוות את הפריחה באביב, כאשר בגדות האגם ניתן לראות את 250 זני פרחי הקמליה[2]
  • בסרדיניה פסטיבל חשוב הוא סגרה די סנט אפיסיו, המתקיים מ-1 במאי ועד 4 במאי. במשך ארבעה ימים ישנה תהלוכה צבעונית מקליארי לכנסייה הרומנסקית ​​של סנט אפיסיו על החוף בנורה ובחזרה. עגלות שוורים ופרשים מעוטרות מלווים פסלו של הקדוש. ישנם גם הרבה אוכל וריקודים.
  • באזור אומבריה חוגגים בשבוע האחרון של חודש אפריל את הקורסה אלאנלו.Corsa all’anello באירוע המרכזי תחרות ג'וסטינג jousting מימי הביניים בה שלושה פרשים מנסים ללכוד טבעת. יש גם תהלוכות עם משתתפים הלבושים בתלבושות היסטוריות.[3]

גרמניה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בגרמניה, חג הפסחא הוא אירוע בן ארבעה ימים שמתחיל ביום שישי הטוב. יום שישי הטוב ושבת קודש שניהם חגים לאומיים ונחשבים גם ל"ימי שקט" (stille Tage), כלומר אסורים לאירועים ציבוריים.

שבת קודש הוא בדרך כלל יום ההמתנה וההכנה – נהוג להכין אוכל ולאפות עוגות לחגיגות הבאות. אנשים בחלקים מסוימים של גרמניה, במיוחד באזורים הצפוניים, במיוחד בסקסוניה התחתונה, בערב מדליקים מדורות ענק ונשארים ערים כל הלילה ומאפשרים לשריפות לבעור עד אור הבוקר. בהרי ההארץ אנשים משחירים את פניהם בפיח.

במשפחות גרמניות רבות, יום ראשון של חג הפסחא מתחיל במיסה מיוחדת לפסחא הנערכת בשעות הבוקר המוקדמות. לאחר מכן ארוחת בוקר חגיגית שמורכבת מסוגים רבים של אוכל מסורתי הקשור לחג הפסחא - כמו ביצים שהוכנו בדרכים שונות, כבש צלוי או מנות אחרות בצורת טלה.

ארנב הפסחא, העשוי שוקולד, הידוע גם בשם Osterhase בגרמנית, ממלא תפקיד חשוב בחגיגת החג - הוא שליח האביב והוא שמביא ממתקים לילדים. רבים מהילדים יוצאים לחפש ביצי ממתקים או מתנות קטנות.[4]

יום ראשון של חג הפסחא, הוא חג לאומי בגרמניה, ובדומה לימי ראשון רגילים בגרמנית, העסקים סגורים. עם זאת, אותו הדבר חל על יום שני של חג הפסחא, יום חופש נוסף. אנשים לוקחים את זה כהזדמנות לצאת לאזור הכפרי, לעשות פיקניקים, וליהנות מהטבע

פסטיבל הפסחא מבשר על בוא האביב בגרמניה וכך גם פריחת עצי השקד ועצי הדובדבן.

בבוואריה שבדרום גרמניה, המסורת ביום שישי הטוב היא תהלוכת נערי מזבח הצועדים ברחובות כשהם מניפים רעשני עץ. כשהם הולכים ל'הביאו את התרנגול', הצעירים משתמשים בסולמות כדי לטפס אל חלון אהבתם של בת-זוגם ולתת מתנות קטנות.

האספרגוס, בחודשים אפריל-יוני, זו עונת השיא שלו בשדות גרמניה. ישנו שיר "ורוניקה, האביב כאן" בו מוזכר האספרגוס והוא מושר בכל רחבי גרמניה. נבחרת מלכת האספרגוס ומוגשים מטעמים מהירק הפופולרי והבריא הזה.[5]

צרפת[עריכת קוד מקור | עריכה]

בחודש אפריל מתקיימים פסטיבלים עם ביכורי פרי התות והאספרגוס.

פסטיבל מסורתי טרנסהומנהס Transhumans מתקיים בסן-רמי דה פרובאנס בסביבות 20 למאי. בשעות הבוקר נפגשים מגדלי העדרים ועם הכבשים והאיילים (כ- 4,000) הם עושים מספר סיבובים בעיירה.

פסטיבל זה היה נהוג בימי הביניים וחודש בשנות ה-70 של המאה ה-20.

בחודש יוני חוגגים פסטיבל היין בפרובנס וחגיגות שמן הזית בפליסיאן. בלה רוק ד'אנטרון אירוע חגיגי סביב הדובדבן . אפשר להינות ממצעד תלבושות תקופתיות, שוק דובדבנים, מצעד כבשים ותהלוכת סוסי ליפיצאנר.[6]

שוויץ[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשוויץ חוגגים את המעבר מחורף קר לאביב החמים ואת התארכות שעות האור.

  • הטקס מתקיים מדי שנה, ביום שני השלישי של חודש אפריל, כמצעד הנקרא בוג, (Böögg) .לרוב המצעד מתקיים בציריך.

משתתפים בו אלפי צועדים עם כלי נגינה וכן ברוכבים על סוסים כשהם לבושים בתלבושת מסורתית. על הצועדים מורעפים פרחים. עם צלצול השעון בכנסיית פטרוס הקדוש בשעה 6 בערב, נערך טקס העלאת באש בובת שלג שגובהה כ- 3.5 מ'. הבובה עשויה מבד, שבבי עץ וחזיזים. ככל שיתפוצץ מהר יותר הצתתו ארוכה יותר, כך הקיץ ימשך זמן רב יותר. מדורה קורסת מתקבצים המונים ומכינים על הגחלים ברביקיו.

  • בקנטון ואלה מתקיים קרב פרות וחבר מושבעים מכתיר את הפרה המלכה.
  • בבוקר יום ראשון של חג הפסחא הילדים יוצאים לחפש את ביצי הפסחא הצבעוניות ואת ארנבי השוקולד, שהוריהם החביאו בבית או בגינה.
  • תחרות טיפוס הרים המתקיים אחת לשנתיים. בתחרות זו משתתפים אלפי אנשי צבא וכן משלחות מן העולם.[7]

ספרד[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • קרנבל דה קאדיס: הקרנבל הזה מאופיין בהומור, סרקזם וסאטירה. הוא מתחיל בסוף חודש פברואר ונמשך כשבועיים. האנשים מתלבשים בתחפושות מכל הסוגים, צובעים את פניהם או לובשים מסכות. יש להקות מחול, תזמורות ואוכל רחוב. מאפיין נוסף של הקרנבל הוא קבוצות השירה הנקראות "צ'יריגוטאס" השרות שירי סאטירה על הנעשה בספרד או בעולם כולו בנושאים מדיניים ועד סביבתיים.
  • סמנה סנטה: Semana Santa הפסטיבל הזה שמשמעותו השבוע הקדוש מתרחש בכל ספרד. זה החג הדתי החשוב ביותר בספרד שתושביה ברובם קתולים. מתקיימות תהלוכות בהן דמויות עטויות גלימות ומכוסות ברדס. יש תהלוכות בהן אנשים נושאים מצופים גדולים הנקראים "טרונוס" עם דמויות דתיות מכוסות בפרחים. המצופים הגדולים ביותר יכולים לשקול עד 11,000 ק"ג ולקחת עד 250 אנשים לשאת אותם!! סמנה סנטה מסתיים במצעד משמח ובמיסה חשובה בכנסייה המקומית ביום ראשון של חג הפסחא, המציין את חזרתו של ישו מן המתים.
  • לאס פאלאס דה ולנסיה: פסטיבל המתקיים בעיר ולנסיה בתקופה 2 במרץ ועד 19 במרץ. אנשי העיר בונים מייצגים - דמויות אנשים עשויים מעץ והם נקראים "נינוטים"
  1. ^ Spring Festivals In Italy - Best Places to Visit Springtime, Tour Italy Now (באנגלית אמריקאית)
  2. ^ Michelangelo International Travel, The Best Spring Blossom Festivals in Italy, Group Tours to Italy, ‏2020-04-09 (באנגלית אמריקאית)
  3. ^ Martha Bakerjian, Spring in Italy, Martha's Italy (באנגלית אמריקאית)
  4. ^ Celebrate Like a Native: Learn More about German Holidays | Langster, langster.org (באנגלית)
  5. ^ Deutsche Zentrale für Tourismus e.V, Spring in Germany - Flower Festivals and Easter Traditions - Germany Travel, www.germany.travel (באנגלית)
  6. ^ Spring - Enjoy Popular Festivals and Traditions, Provence Holidays (באנגלית)
  7. ^ Spring festivals and customs, www.eda.admin.ch (באנגלית)