משתמשת:Ally Foot/טיוטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Ally Foot.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Ally Foot.


tinyurl.com/GLAM-Haifa2

ויקיפדיה:צעד אחר צעד


כחול יפה


קפיצה אל: ניווט, חיפוש

בכל עת שחשמל עובד דרך קווי חשמל או מכשירים חשמליים, קיימים שדות חשמליים ומגנטיים קרוב לקווים או למכשירים. התדר החשמלי הוא 50 או 60 הרץ. שימוש בחשמל הוא יומיומי, ובכל זאת עולה השאלה האם שדות חשמליים בתדר נמוך מאוד הם מסרטנים.

ידה ידה
שדות תדר נמוכים מאוד וסרטן 

ערך מורחב[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – באטמן
  • בלה
  • בלה
  1. כג
    1. ככ
  2. שדדגג
    1. כעכ

ב- 1996, ארגון הבריאות העולמי הקים את פרויקט השדות האלקטרומגנטיים הבינלאומי (פרויקט EMF) שיעסוק בנושאים הבריאותיים הקשורים בחשיפה לשדות אלקטרומגנטיים. הפרויקט בודק כעת תוצאות של מחקרים ומבצע הערכות של הסיכונים של חשיפה לשדות אלקטריים סטאטיים ובתדר נמוך מאוד, כמו גם לשדות מגנטיים. ארגון הבריאות העולמי מתכנן לבצע הערכה של כל ההשפעות הבריאותיות מחשיפה לשדות חשמליים בתדר נמוך מאוד בשנים 2002-2003.

בלה בלה בלה [1]

הסוכנות הבינלאומית לחקר הסרטן (IARC) – זרוע המחקר לסרטן של ארגון הבריאות העולמי – השלימה לאחרונה את הצעד הראשון בהערכת הסיכונים הבריאותיים על ידי סיווג שדות חשמליים בתדר נמוך מאוד יחסית לרמת ההוכחה הקיימת לכך שהם גורמים לסרטן בבני אדם.

ההערכה נבנתה על סמך ממצאים של מחקרים אחרונים של IARC (יוני 2001), של משרד הבריאות ההולנדי (מאי 2001) ושל קבוצת מומחים של המועצה הלאומית הבריטית להגנה מפני קרינה [2] (מרץ 2001).

ההערכה של IARC ביוני 2001, צוות מומחים של IARC בחן מחקרים הנוגעים להשפעה מסרטנת של שדות חשמל סטאטי וחשמל בתדר נמוך מאוד ושל שדות מגנטיים. הם השתמשו בסיווג של IARC הלוקח בחשבון הוכחות של מחקרים בבני אדם, בבעלי חיים ומחקרי מעבדה, וסיווגו את השדות הנ"ל כעלולים לגרום סרטן לבני אדם, על סמך מחקרים אפידמיולוגיים של לוקמיה בילדים. הוכחות בנוגע לסוגי סרטן אחרים בילדים ובמבוגרים, כמו גם לגבי חשיפות מסוג אחר (למשל שדות חשמל סטאטיים) לא היו חד משמעיות.

הסיווג "עלול להיות מסרטן לבני אדם" הוא סיווג שמשתמשים בו על מנת לציין גורם אשר ההוכחות לגביו מוגבלות ופחות מההוכחות הנדרשות לגבי גרימת סרטן בבעלי חיים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אתר www.cancerhelp.org.il

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ •ICNIRP (1998) International Commission on Non-Ionizing Radiation Protection Guidelines for limiting exposure to time varying electric, magnetic and electromagnetic fields (up to 300 GHz). Health Physics 74(4), 494-522
  2. ^ •AGNIR (2001) Advisory Group on Non-Ionising Radiation, Power Frequency Electromagnetic Fields and the Risk of Cancer. National Radiological Protection Board (UK) 2001.