משתמשת:Dichotomy/ברבי וטירת היהלומים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ברבי וטירת היהלומים הוא סרט אנימציה ממוחשבת משנת 2008.

את ברבי מדובבת בסרט קלי שרידן, שדיבבה את דמותה של ברבי בשאר סרטי הסדרה. זהו הסרט המוזיקלי השלישי בסדרה.

השירים בסרט נכתבו ע"י איימי פאוורס, גאי רוש, רוס דסלבו, גבריאל מן, מייגן קבלרי וג'יני לארי יחד עם המפיק רוב האנדנט.

"Connected", השיר המרכזי בסרט, בוצע ע"י קתרין מקפי.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט נפתח בברבי ותרזה מנגנות בגיטרה וכותבות שיר יחד כשסטייסי, אחותה של ברבי, נכנסת, כועסת על חברתה קורטני. ברבי מחליטה לספר לסטייסי סיפור על שתי חברות בשם ליאנה ואלכסה, שכעסו גם הן אחת על השנייה. שתי החברות הטובות חיו בבקתה לצד גן יפהפה, עבדו כגננות ושתלו פרחים. שתיהן אוהבות מוזיקה. יום אחד, הן מוצאות אבנים בצורת לב מהן הן יוצרות מחרוזת שתסמל את החברות ביניהן; הן אינן יודעות שאלו הם תכשיטים מטירת היהלומים האגדית.

למחרת, אישה זקנה מעניקה להם מראה בתמורה לאוכל שחלקו איתה. המראה הייתה מקום המסתור של מלודי, מוזה צעירה. מלודי ברחה מלידיה, אחת משלושת המוזות החיות בטירת היהלומים. לידיה הפכה מרושעת ואיבנה את שתי המוזות האחרות, אך בטרם עשתה זאת הן הצליחו להסתיר את הטירה ולמסור את המפתח למלודי. אם לידיה תמצא את טירת היהלומים, המוזיקה תושמד, ויחד איתה העולם כולו. ליאנה ואלכסה משדלות את מלודי לשיר, ודרקונה של לידיה, סליידר, מאתר את מלודי ע"פ קולה. כשביתן מושמד ע"י סליידר, אלכסה, ליאנה ומלודי יוצאות למצוא את טירת היהלומים ולשמור עליה בטוחה מפני לידיה.

ליאנה ואלכסה מוצאות שתי כלבלבות קטנות ופוגשות בפונדק בזוג מוזיקאים תאומים בשם איאן וג'רמי, שמתאהבים בהן לאחר ששמעו אותן שרות, אך הבנות עוזבות אותם בפונדק. לידיה מתעמתת איתן ומנסה להטיל עליהן כישוף בעזרת החליל שלה, אך המחרוזות שלהן מגנות עליהן. לידיה שולחת את סליידר בעקבותן, אבל איאן וג'רמי מגיעים והם בורחים יחד. הבנות מטיילות עם התאומים, כשהן פוגשות בטרול המאיים לאכול את הבנים אלא אם תעננה לחידתו. הן מצליחות, משחררות את הבנים ומגלות גשר קשת-בענן שנושא את הבנות קדימה, בעוד ג'רמי ואיאן נשארים מאחור.

תוך זמן קצר, האוכל אוזל וליאנה ואלכסה מוצאות אחוזה ופונות לבקש מקלט, אלא שהמשרתים שם (מכושפים ע"י לידיה) מספרים כי הן הגבירות של האחוזה. אלכסה רוצה להישאר, אבל ליאנה רוצה לכבד את הבטחתן למלודי, והן רבות. ליאנה עוזבת ואלכסה נשארת, קורעת את המחרוזת בכעס. סליידר מגיע ולוקח את אלכסה ללידיה. אחרי שזו מגלה שמלודי לא נמצאת עם אלכסה, היא משתמשת בחליל הקסם שלה כדי למצוא את ליאנה, ואלכסה נופלת תחת הכישוף של לידיה. אלכסה מספרת ללידיה שליאנה ומלודי מתקדמות אל שבע האבנים, שם נמצאת, חבויה, טירת היהלומים.

אחרי שליאנה נחטפת, אלכסה המכושפת לוחצת על מלודי לגלות לה את מקום המחבוא של טירת היהלומים. למרות שלידיה מבטיחה לשחרר את ליאנה ואלכסה לאחר שתכבוש את טירת היהלומים, סליידר דוחף את שתי הבנות מהצוק ואלו בקושי נמלטות מנפילה אל חומצה. ליאנה משתמשת במחרוזת של אלכסה על מנת להתיר את כישופה של לידיה, והן מטפסות אל קצה הצוק. אחת הכלבלבות מובילה את התאומים אל הבנות, והם ממשיכים יחד אל מקום המסתור של טירת היהלומים. בינתיים, מלודי מספרת ללידיה סיפור שקרי לגבי המפתח לטירה בניסיון לעקב אותה. התאומים מרחיקים את סליידר והבנות מעמידות פני מכושפות. לידיה יוצרת מערבולת ומצווה על הבנות לקפוץ ולטבוע, אך במקום לעשות כן ליאנה לוקחת את חלילה של לידיה. לידיה מאיימת לשבור את המראה של מלודי, אך מלודי שוברת אותה בעצמה, כדי למנוע מטירת היהלומים ליפול לידיה של לידיה. לידיה זורקת את המראה אל המערבולת. אלכסה מצילה את מלודי וליאנה זורקת את החליל של לידיה אל המערבולת. לידיה קופצת אחרי החליל, אך זה נתפס בזרם. היא מנסה להטיל לחש, אבל החליל ספוג המים משבש את הכישוף והיא נעלמת.

הבנות מבינות שהשיר ששרה מלודי מוקדם יותר הוא המפתח, והן שרות ומגלות את טירת היהלומים. כשהן נכנסות פנימה, מלודי משתחררת מהמראה ומובילה את ליאנה ואלכסה אל כלי המוזיקה של המוזות. לידיה חוזרת רכובה על סליידר ותוקפת. מלודי מצילה את כלי המוזיקה והבנות מנגנות עליהם ובכך יוצרות מחסום שמפנה את לחשיה של לידיה כנגדה, כך שהיא וסליידר הופכים לאבן. המוזות האחרות שבות לחיים. הן מכתירות את ליאנה ואלכסה כנסיכות המוזיקה, הופכות את מלודי למוזה אמיתית ונותנות לג'רמי ואיאן גיטרות חשמליות. ליאנה ואלכסה רוצות לחזור הביתה, אז המוזות נותנות להן זרעי פרחים ושולחות אותן לדרכן.

בבית, ליאנה ואלכסה שותלות את הזרעים הקסומים ופרחים יפהפיים צומחים. ג'רמי ואיאן מצליחים מאוד בהופועותיהם על הגיטרות החשמליות. כשהסיפור מסתיים, סטייסי מבינה שדבר לא יוכל להרוס חברות אמת. היא הולכת להתנצל בפני קורטני.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ברבי/ליאנה – ברבי מככבת כליאנה, איכרה בת 16 החולקת בקתה ביער עם חברתה הטובה אלכסה. ליאנה היא נאמנה ואמיצה. היא לא מפחדת ממצבים מסובכים (חוץ מברקים ורעמים) ואוהבת לשיר.
  • תרזה/אלכסה – תרזה מככבת גם היא כנערת חווה בת 16, אלכסה. היא וליאנה חברות טובות, למרות שאלכסה מקווה שיוכלו לחיות בסגנון וללא דאגות. היא מאמינה בקסם, ויש לה חוש הומור. יש לה קול יפהפה.
  • מלודי – מלודי הייתה חניכה בת 16 לשתי המוזות של המוזיקה שחיו בטירת היהלומים. היא נכלאה במראת קסם כשניסתה להסתתר מלידיה. היא אוהבת לשיר בהרמוניה עם ליאנה ואלכסה.
  • ג'רמי ואיאן – ג'רמי ואיאן שניהם תאומים בני 16 ששרים ומנגים בגיטרות. הם מתיידדים עם ליאנה ואלכסה ועוזרים להם להתמודד עם לידיה בדרכן לטירת היהלומים.
  • לידיה – לידיה היא מוזה מרשעת שרוצה בטירת היהלומים לעצמה, בכוונה להפוך את המקום לקודר. היא מנגנת בחליל כדי להטיל לחשים מרושעים.
  • סליידר – סליידר הוא דרקון מעופף ומגושם שמסייע ללידיה.
  • ספרקלס ולילי – ספרקלס, גורת קוקר ספייניל ולילי, גורת טרייר, הן זוג כלבלבות. ליאנה ואלכסה מאמצות אותן במסען לטירת היהלומים.
  • דורי ופדרה – מוזות המוזיקה. הן מתגוררות בטירת היהלומים והן מוכשרות מאוד במוזיקה. במקור היו הן שלוש מוזות, יחד עם לידיה, אלא שזו הטילה עליהן כישוף והפכה אותן לאבן.
  • גלימר – סוסה מכונפת שעפה מעל טירת היהלומים. היא שבה לחיים רק לאחר שלידיה מובסת.