משתמשת:Havatzelet/טיוטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

בית פישר , מוזיאון עירוני לתולדות קרית אתא בית פישר, בו שוכן המוזיאון העירוני לתולדות קרית אתא, נבנה בשלהי המאה התשע עשרה. בראשית ימי כפר עטה גר כאן המוכתר יהושע פישר, שעמד בראש הישוב העברי המתחדש. הוא הוריש את הבית לעמותת תו"ם בהועידו אותו לפעילות קהילתית. עיריית קרית אתא ועמותת תו"ם שיפצו את המבנה בו שוכנים זה לצד זה המוזיאון העירוני לתולדות המקום ובית הכנסת "מעלות הגיבורים". מטרות בית פישר:

* תיעוד תולדות העיר והנצחת מורשת מייסדיה.
* הנחלת מורשת הישוב לדור הצעיר תוך טיפוח ערכים של מעורבות קהילתית, תרבות חקרנית, שימור אתרים ואיכות הסביבה.
* הקניית "גאוות יחידה " מקומית.

במוזיאון מבחר http://www.bet-fisher.co.il/show_item.asp?levelid=42987&itemid=15 המלמדים על הווי חיי המייסדים בבית ובשדה. באולם המרכזי מוצגת התערוכה "ממעוף הציפור", תצלומי אוויר המספרים את סיפור http://www.bet-fisher.co.il/show_item.asp?itemId=59&levelId=33777&itemType=0. הארכיב מכיל מסמכים, קלטות, תמונות וזיכרונות של ותיקי הישוב לצד חומר אקטואלי המבוסס על פרסומים בעיתונות המקומית, תיעוד קהילתי הנעשה ברובו ע"י מתנדבים ועבודות תלמידים הנעשות תחת הכותרת: "ח"צ (חוקרים צעירים) בלב אתא".

במרכזיה הפדגוגית חומר דידקטי הקשור לתולדות העיר: עבודות סיכום, מאגרי מידע, משחקי חדר, משחקי חוצות, דפי הפעלה, כתבי חידה, הצעות לפרויקטים חינוכיים וסרטוני וידאו המציגים את תולדות העיר מאז יושבה לראשונה לפני כחמשת אלפים שנה. החומר עומד לרשות אנשי מערכת החינוך, כמו גם כל תושבי העיר, העושים בו שימוש תדיר.

"הקתדרה לחקר תולדות המקום" עוסקת באיסוף, שימור, תיעוד, צילום והנצחת כל הקשור בתולדות העיר, לרבות עידוד עריכת מחקרים בתחומי הגיאוגרפיה ההיסטורית, המוזאולוגיה, הסוציולוגיה והתקשורת.

המרכז החינוכי מפעיל תוכניות לימודים ייחודיות לתלמידי בתי הספר בעיר. התוכניות העוסקות בתולדות הישוב מאז הקמתו משלבות בתכנים משימות יצירתיות וחוויות מגוונות.

כאן מאמינים כי איסוף ותיעוד מידע רב תחומי הקשור בתולדות העיר, מייסדיה ובוניה, על מורשתם וחזונם, משלב בתוכו זיקה למורשת היהודית ולתולדות ארץ ישראל, עבודה קהילתית רב - גילית ופיתוח "גאוות יחידה מקומית".