משתמשת:Irasmus/משתמש:Irasmus/קת'רין אלווס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

קת'רין אלווס (Catherine Elwes) היא פרופסור לדימוי נע (moving art) אמנית מיצג (performance artist), אוצרת ומבקרת אומנות הפועלת בעיקר בבריטניה. היא היתה אוצרת שותפה של שתי תערוכות פמיניסטיות מכוננות: "דימויים של גברים על ידי נשים" (Women’s Images of Men) ו"על הזמן" (About Time), שהוצגו ב-1980 במכון לאומנות עכשווית (ICA- Institute of Contemporary Arts) בלונדון, אנגליה. תחומי המחקר שלה כוללים: אמניות/ים המציגות/ים באמצעות סרטים ווידיאו, אמנות פמיניסטית, שירות אווירי בריטי מיוחד בתקופת מלחמה (SAS), אומנות התקנה (installation art) ודימוי נע ונופים (landscape) ודימוי נע.


ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קת'רין למדה בבית הספר "סלייד" לאומנות (Slade School of Fine Art) ובקולג' המלכותי לאומנות (Royal College of Art). משנות ה-80 ואילך, היא מתמחה באומנות וידיאו והתקנה וחוקרת את זירת המגדר והזהות. היא השתתפה בפסטיבלים בינלאומיים רבים וביניהם תערוכת האומנות הברטית (British Art Show) באוסטרליה; וידיאו ברזיל (Video Brazil) בסאו פאולו (São Paulo), ברזיל; ולאחרונה וידיאו בריטי (British Video) בניו יורק, ארה"ב. הקלטות של יצירותיה שודרו בערוץ ארבע כמו גם ברשתות טלויזיוניות ספריות, קנדיות וצרפתיות. גוף העבודות שלה שמורות בארכיונים: "לוקסאונליין" (Luxonline) ו"ריוויינד" (REWIND). אלווס היא העורכת של "וידיאו לופ" משנת 2000 (KT Press, 2000) ושל "וידיאו ארט - סיור מודרך" משנת 2005 (I.B. Tauris, 2005) והיא כתבה עבור הוצאות לאור כמו Filmwaves, Vertigo, Third Text, Contemporary Magazine ו-Art Monthly. כמו כן, היא כתבה מונוגרפיות על אמנים, פרקי ספרים רבים ומאמרים עבור קטלוגים לאמנות. כיום, היא כותבת עבור הוצל"א "וולפלאוור" (Wallflower Press) יצירות בתחומי אמנות ההתקנה ודימוי נע ונופים ודימוי נע. בין השנים 2003-1998, היא ניהלה את הפסטיבל הדו שנתי - UK/Canadian Video Exchange - שאירח יצירות וידיאו מכל רחבי קנדה ובריטניה וב-2006, היא היתה אוצרת שותפה של "אנלוג" (Analogue), תערוכה בינלאומית של אמנות וידיאו (video art) מוקדמת מבריטניה, קנדה ומפולין.

 Her most recent curatorial projects have been Figuring Landscapes, a collection of 55 works on the theme of landscape from the UK and Australia, which toured 11 venues in both countries between 2008–10 as well as Sea Fever, Finis Terrae Festival, Ouessant, Brittany, France.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • שם סופר, שם ספר, שם הוצאה, תאריך הוצאה

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]