לדלג לתוכן

משתמשת:Y.S.MUSKATEL/טיוטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Y.S.MUSKATEL.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Y.S.MUSKATEL.

ג'יל רוזנברג

ג'יל רוזנברג הינה יהודיה בעל אזרחות קנדית וישראלית. היא שרתה בצה"ל לאחר שעלתה לישראל, ובהמשך הואשמה ב"עוקץ" שנעשה לזקנים. בעקבות הרשעתה היא ישבה בכלא. כיום היא פועלת לצד כוחות כורדיים נגד דעא"ש כלוחמת בצפון סוריה. היה חשד כי נחטפה בחדי האירגון האיסלמי, דעא"ש ואף היו דיונים בקרב חברי הארגון מה לעשות בה אם השמועות נכונות היא כתבה בדף הפייסבוק שלה שהיא בריאה ושלימה ושלא נחטפה כלל.

פרשת העוקץ:

רוזנברג ביחד עם עוד 11 ישראלים התחזו לנציגי הלוטו האמריקאני והודיעו לקשישים אמריקנים כי זכו בלוטו, על אף שלא כך היה. הם שלחו מתנות לבתי הקשישים וביקשו שהקשישים ישלחו מקדמה של "מיסים" על הפרס, אותה הם כמובן גנבו. סה"כ הם גנבו במרמה 25 מיליון דולרים מהקשישים.

בשנת 2009 היא נעצרה והואשמה בתרגיל העוקץ ונגזרו עליה 4 שנות מאסר. מאסרה קוצר והיא גורשה לישראל.

לוחמת נגד דעא"ש:

רוזנברג יצרה קשר עם הלוחמים הכורדים באמצעות האינטרנט, ונסעה דרך עיראק להתאמן באחד המחנות על גבול סוריה. בראיון לקול ישראל נשמעה אומרת:""הם האחים שלנו, אנשים טובים. הם אוהבים את החיים, כמונו", אמרה רוזנברג לקול ישראל. היא מאמינה כי היא יכולה לתרום להם נסיונה הצבאי.

 

בנובמבר 2014, לא הצליחו ליצור קשר עם רוזנברג בנייד, ועל כןהיו חששות כי נחטפה על ידי אירגון דעא"ש. כעבור מספר ימים היא התחברה לחשבון הפייסבוק שלה והפריכה את השמועות. באותה ההזדמנות היא יצאה בקריאה לצעירים נוספים לבוא ולסייע לכוחות הכורדים הלוחמים נגד דאע"ש.

השמועה על חטיפתה גרמה לחילוקי דעות בקרב אנשי דאע"ש לגבי מה צפוי לרוזנברג, במידה היא אכן נחטפה ע"י הארגון. האפשרויות שהועלו היו להוציאה להורג מאחר שהיא לוחמת, יהודיה ואישה וכי היא מבזה את האיסלאם ואף צולמה רומסת כרזה איסלמית או לשקול להצילה ולהציע עסקת חילופי שבוייות עם ישראל, בעבור אסירות פלסטיניות שנמצאות בכלא הישראלי.

מקורות:

http://news.nana10.co.il/Article/?ArticleID=1091922

http://www.inn.co.il/News/News.aspx/288429