לדלג לתוכן

משתמשת:Yonaefroni/טיוטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

==דוד בקר== 1897-1956


דוד בקר נולד בווילנה בשנת 1897 למשפחה יהודית מסורתית. בגיל שלוש עשרה החל ללמוד ציור בבית ספר על שם אנטולסקי ברוסיה. בשנת 1913 עלה בקר ארצה יחד עם הוריו אחיו ואחיותיו. הוא נרשם ללימודי אמנות ב"בצלאל" בהנהלת בוריס ש"ץ ונמנה עם תלמידיו של אבל פן וזאב רבן.

סיפור משפחתו של דוד בקר

[עריכת קוד מקור | עריכה]

דוד הוא צעיר האחים וסיפור משפחתו שזור בספרי ימי ראשית ההתישבות בארץ. אחיו הבכור משה בקר היה בין המתיישבים בראשון לציון. אחיותיו: אסתר, קיילה וציפורה הצטרפו לארגון "השומר" כאשר קיילה נישאת לישראל גלעדי וציפורה לאלכסנדר זייד. זמן קצר לפני מלחמת העולם הראשונה יצא בקר לפריז על מנת להמשיך וללמוד.והוא מבצע אף עבודות ברומניה, שם בצע גילופים בשנהב לקברו של המלך קרל הראשון.


בשנת 1921 עבר לארצות הברית והשתקע בשיקגו. בשיקגו עבד בחומרים שונים ובעיקר צייר. הוא אף ביצע עבודות ויטראז' עבור מספר בתי כנסת בשיקגו. יצירותיו הוצגו בתערוכות בגלריה הלאומית בוושינגטון ובמוזיאון לאמנות בשיקגו. הוא הוציא לאור שני ספרי אמנות של חריטה בעץ ובהדפס לינולאום: "אגדות והלך רוח" (1932) ו"שני עולמות" (1936).


סגנון אמנותי

[עריכת קוד מקור | עריכה]

ציוריו ספוגים בזיכרונות מחיי היהודים בווילנה ועוסקים בהווי החיים היהודי בעולם שאיננו עוד, כמו כן עסק לא מעט בנושאים מן התנ"ך, התלמוד והווי החיים של היהודים שהיגרו לארצות הברית בראשית המאה ה-20. משאת נפשו היתה תמיד לשוב ארצה ולפגוש את משפחתו אותה הותיר מאחור בישראל.