משתמש:אופירפרבר/אבנר חדד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


אבנר חדד (נולד ב 8.5.1969), כיום מנכ"ל קסם מדדים ( החל משנת 2006 ועד 2011 מנכ"ל משותף יחד עם בועז נגר ) , נחשב לאחד מפורצי הדרך בתחום תפיסת ההשקעות הפסיבית בישראל ובענף תעודות הסל והמדדים.

אבנר גדל בבית מסורתי דתי בנתניה , התחנך בגן דתי, למד בביה"ס יסודי ביאליק ובתיכון אורט ע"ש יד ליבוביץ.

אבנר חדד החל את דרכו המקצועית בשוק ההון בזירת המסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב בשנת 1996, שם עבד כנציגי חברי הבורסה של דוברת שרם השקעות ( לימים דש השקעות וכיום דש מיטב ) ושל הבנק הבינלאומי הראשון.

בשנים 2001 – 2002 ניהל את ההשקעות בחברת קרנות הנאמנות של דש תוך יישום מודל ההשקעות הפסיביות וההצמדות למדדים.

בשנת 2003 הקים את קסם תעודות סל (כיום קסם מדדים) יחד עם רוי רגב, כאשר בבסיסה של הקמת החברה עמד מודל יעילות השוק שלפיו, בעולם שבו כל המידע גלוי, ידוע ונגיש לכולם, לאיש אין יתרון על פני האחר ולמנהלי ההשקעות קשה מאוד ולעיתים בלתי אפשרי, להשיג תשואה עודפת ביחס למדדים המובילים. תפיסת עולם מהפכנית זאת לא הייתה מקובלת בתחילת שנות ה 2000 ואילו כיום זוהי תפיסת ההשקעות המובילה. כמנכ"ל החברה אבנר פיתח יחד עם הבורסה את תחום המדדים מה שאפשר את הגדלת התחרות בתחום המדדים ואת ריבוי המוצרים. על בסיס התפיסה הזאת החלה קסם להסביר לציבור המשקיעים בישראל שבמקום להשקיע במניות או באגרות חוב בודדות ולנסות "לתזמן את השוק", עדיף להשקיע במדדים המובילים ולאורך זמן, כאשר על פי תפיסה זו, תפקידו של מנהל ההשקעות אינה לבחור את המניות או אגרות החוב ה"מבטיחות" אלא לבחור את המדדים הנכונים שירכיבו את תיק ההשקעות שלהם.

עם השנים התפתחה קסם והפכה מחברת תעודות סל לחברת מדדים וכיום היא מספקת פתרונות השקעה באמצעות מדדים כמעט בכל המוצרים הפיננסיים האפשריים, הן לטווח קצר והן לטווח ארוך. סך מוצרי המדדים שהחברה מנהלת כיום הוא כ 45 מיליארד ₪.

בשנת 2008 הוגדר אבנר יחד עם רוי רגב בראש רשימת הצעירים המשפיעים ביותר על כלכלת ישראל עד גיל 40 ע"י המגזין גלובס.

אבנר חדד בעל תואר ראשון במנהל עסקים משנת 1996, נשוי ליעל משנת 1997 ואב לשלושה, מתגורר בבני ציון.