משתמש:אוראל שורק ,רמת חן/מורדכי קלינה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הרעיון הכללי שעומד בלב המהפכות הוא הצבת האדם והתפתחות שלו מעל להכל, ההתפתחות שלו מעבר לדת ומעבר לשליטה של הכנסייה, התפתחות מבחינת הידע .

הרעיון המרכזי העומד בלב המהפכה התרבותית הוא הצבת האדם וצרכיו במרכז,  להציב את רצונותיו של האדם מעבר לרצונותיו של האל, להעריך את החיים על פני האדמה יותר מהחיים בעולם הבא ולגלות את הפוטנציאל המצוי באדם.

הרעיון המרכזי העומד בלב המהפכה המדעית הוא אי הידיעה ,והרצון של האדם לדעת עוד ולגלות עוד על תופעות מסוימות ,הרצון של האדם לקבל תשובות לשאלות החשובות ביותר בהיסטוריה. המהפכה מבוססת על ההודאה בבורות, הכרת העובדה שאיננו יודעית הכל ואיננו יודעים את התשובות לשאלות ביותר, עד שהופצה הגישה הזו באירופה נהגו לחשוב שכל מה שחשוב כתוב בכתבי הקודש, ושאם איננו יודעים משהו ואין לו תשובה בכתבי הקודש זה אומר שאנחנו לא צריכים לדעת את זה, אך הגישה של אי הידיעה שינתה זאת מכיוון שההודאה בבורות היא תמריץ לחיפוש לעוד ידע. בנוסף  גם הרעיון שלל ומוטט את התורות המדעיות הישנות של אריסטו ומדעניים אחרים בתקופתו.

הרעיון המרכזי העומד בלב מהפכת גילוי העולם הוא הרצון לגלות מה נמצא מעבר לאופק, מעבר לים. האדם חיפש דבר אחד מסוים מעבר לים: אוכל, תבלינים בעיקר. האקלים באירופה הוא קר ולא טוב כדי לגדל תבלינים וירקות, לכן האדם חיפש תבלינים מעבר לים ביבשות אחרות. המהפכה הזו שינתה את העולם בכך שפתחה את תרבות אירופה לתרבויות אחרות וגם הביא את התבלינים באירופה. מהפכה זו גרמה לאירופה להפוך למעצמה הכלכלית של העולם

הרעיון המרכזי העומד בלב המהפכה  הדתית הוא לנהוג לפי כתבי הקודש ולא לפי הכנסייה הקתולית, עד אז העולם היה כפוף לכנסייה הקתולית אך מהפכה זו יצרה בעצם 'מרד' נגד המהפכה הקתולית ,אזרחי אירופה שמו לב לשחיתותה של הכנסייה הקתולית ויצרו הרבה זרמים חדשים של הנצרות, הגדולה מבניהן היא הנצרות הפרוטסטנטית, שנתנה לכולם זכות שווה בשירות האלוהים ולא נתנה זכויות נעלות לכמרים או לאנשים אחרים עם תפקיד חשוב בכנסייה.