לדלג לתוכן

משתמש:אישיות מסתורית/קפטן ליווי אקרמן/2

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

קפטן ליווי אקרמן[עריכת קוד מקור | עריכה]

ליווי הינו דמות מהאנימה "מתקפת הטיטאנים" (ATTACK ON TITAN) או (shingeki no kyojin). הוא דמות די משנית, אך למרות זאת אחת מהמפורסמות ביותר מעולם האנימה. ליווי אקרמן הוא מפקד בחיל הסיור הנלחם נגד הטיטאנים טורפי האדם למטרה להציל את האנושות, כמו כן הוא הדמות הכי חזקה בכל הסדרה. המפקד החזק ביותר של חיל הסיור, מנהיג יחידה עילית. בעברו היה פושע במחוז התת-קרקעי, יחד עם חבריו פורלן צ'רץ' ואיזבל מגנוליה. לליווי יש שיער שחור וקצר, מעוצב בקו תחתון, כמו גם עיניים צרות, מאיימות, אפורות, עם עיגולים כהים מתחת להן . הוא די נמוך (גובה 1.60 ,אם לדייק), אבל הגוף שלו שרירי מתוך שימוש נרחב ציוד 3D. בדרך כלל הוא מזעיף פנים, חסר הבעה או אדיש; כי, יחד עם התנהגות רגועה ביותר שלו, לעתים קרובות הוא מקשה על אחרים לנחש מה הוא חושב. ליווי מתואר כ"פריק נקי" של מי שמכיר אותו באופן אישי, שכן הוא מעדיף את סביבתו ואת עצמו נקי לחלוטין. הוא מתנגד לכך שהוא עצמו או הציוד שלו מלוכלכים, וידוע שהוא מנגב את הלהבים המרוחים בדם בעודו בשדה הקרב. עם זאת, הוא לא יהסס לגעת בזוהמה אם יראה לנכון. 

למרות העיסוק שלו בניקיון, ליווי אינו רגיש. לעתים נדירות הוא מגלה רגש, נותן רושם קר לאחרים. אופן הדיבור שלו נוטה להיות בוטה מאוד, אפילו מעליב, והערותיו הן לעתים קרובות לגסות או לבלתי הולמות. הוא לא מעל להתגרות או לזלזל,  להתנגד או לגרות אותו. חוש ההומור שלו נוטה לעבר המעליב והחושך. כשהתגורר בעיר התחתית, ליווי סירב לקבל פקודות מאיש (כפי שפטרה ראל מספרת לארן), אם כי הוא נתן אמון רב בחבריו, משהו שהוא יעשה מאוחר יותר עם פקידיו. עם זאת, לאחר שהצטרף לחיל הסיור, הוא זכה מאוד לכבוד המפקד ארווין סמית ', שהוראותיו עוקבות ברצון מפני שהוא בוטח בחזונו של ארווין לחיל. הציות של ליווי מוגבל רק לאנשים שהוא מכבד, ואין לו בעיה להראות בוז פתוח לסמכות של מישהו מחוץ למעגל הזה. בבית הדין של ארן הוא העליב את הסוחרים בכך שקרא להם "חזירים" ואמר למשטרה הצבאית שהם לא היו מוכשרים מספיק כדי לטפל בארן, לגלג על כמה חברי פרלמנט בכך שציין שהם מעולם לא נלחמו או אפילו ראו טיטאן אחד. הוא אפילו מצביע על כך שהם מצטרפים לחיל הסיור, מה שגרם להם לסגת. הוא מתרעם בגלוי על רוב חברי הפרלמנט על ניסיונותיהם המתמשכים לערער את חיל הסיור. למרות שלעתים רחוקות הוא מציג את זה, לליווי יש תחושה חזקה של מוסר ואמפתיה. אחד המאפיינים המובהקים ביותר שלו הוא הערך הרב שהוא מעניק לשימור חיי האדם; זה מוצג במיוחד כאשר הוא גילה כי כל הטיטאנים אולי פעם היו בני האדם עצמם. המחשבה שהוא הרג ללא ידיעת בני אדם כל הזמן מפריע לו מאוד. ליווי עצמו הצהיר כי הוא שונא נפגעים מיותרים, והוא מורה לפקודיו להשתמש בשיקול דעתם כדי שיוכלו למנוע מטעויות שעשויות לעלות על חייהם.

בגלל מקצועם המסוכן וערכיו האישיים, הוא דואג מאוד לרווחתם של הכפופים לו, שנראית פעמים אחדות: כאשר הורה לסגת מוקדם ל"וול רוז" בסוף המשלחת ה -57 הרת אסון, היה ליווי מודאג בעליל מכך שרבים כל כך חייליו מתו במשימה חסרת-שחר. מאוחר יותר, הוא סיכן את חייו נגד האישה טיטאן כדי להחזיר את ארן מפיה וגם כדי להגן על מיקאסה, אשר הלך אחרי אותה בפזיזות מחפש נקמה. כשנכנסו שוב אל השער, ניגש אליו אביו של פטרה, מדבר בשמחה על בתו ועל מסירותה הבלתי מעורערת לחיל הסיור (באנימה, הוא מדבר על אהבתה אליו). למרות צייתנותו לארווין, ליווי פועל באופן עצמאי למדי. רבים מן ההרג שלו הם סולו, הושג עם קצת שיתוף פעולה ישיר של חיילים אחרים (בשל אותו בדרך כלל להקצות להם לצוד טיטאנים אחרים בסביבה). למרות שהוא נראה על ידי רבים, והוא לא מהסס לתת פקודות בעת הצורך, ליווי אינו רואה את עצמו כמנהיג בדרך ארווין. באופן כללי, הוא משאיר החלטות לפיקודו של ארווין לעתים תכופות ככל האפשר.

אף על פי שליווי מודע לכך שמיומנות הקרב שלו נמצאת בליגה אחרת מזו של כמעט כל חייל אנושי אחר בחיים, הוא אינו מתנשא על כך, כפי שהוא יודע מניסיון שאין חייל אנושי בלתי פגיע. מעטים יתווכחו עם טענותיו כי רק הוא יכול להתמודד עם משימות קשות מסוימות, כי הוא הוכיח את יכולתו להשיג אותם. בעוד ליווי מראה נאמנות ואמפתיה לחבריו, הוא לא מראה שום רחמים כלפי הטיטאנים, וחוטף אותם ללא הבחנה באדישות גלויה.

כאשר הוא מתמודד עם אנשים שהוא רואה בהם אויבים לאנושות, ליווי מסוגל להתנהג בצורה סדיסטית, אפילו בצורה נקמנית. כך, למשל, כאשר נתפס טיטאן נקבה, אמר לה ליווי הוא נהנה לראות אותה סובלת, תיאר בפירוט מצמרר איך הוא התכוון להשחית את גופה האנושי. הוא גם עינה את דאן סאן עם האנג'י זואי, חבט בו וסובב את אפו השבור. ליווי ידוע מדי פעם לאבד את ההתנהגות הרגועה שלו ולהשתמש באיומים או באלימות כדי לגרום לאחרים להקשיב לו, גם אם הם חברים בחיל. דוגמה להתנהגות כזו הוצגה כאשר הוא הורה ישירות להיסטוריה רייס (כריסטה) לקחת על עצמה את התפקיד של המלכה כשהשאלה הוצגה בפניה. כשהיא רועדת אומרת שהיא לא כשירה, הוא תופס את החולצה שלה מרים אותה מעל האדמה, חונק אותה ואומר לה להילחם גם אם היא לא אוהבת את זה. אחר כך הוא מטיל אותה וצועק עליה כדי לקבל החלטה.


שם פרטי: ליווי

שם משפחה: אקרמן

רמה: קפטן ביחידה העילית בחיל הסיור

מנגה ואנימה: מתקפת הטיטאנים

מאייר: הג'ימה יסיאמה

סוג: אנימה ומנגה

תאריך לידה: 25 בדצמבר