משתמש:אליב10/שלום לעם

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

שלום לעם - הינו ארגון (ע"י גבריאל שר ישראל) העוסק בנושא ערכים ויהדות.

הארגון הוקם בשנת תשס"ד (2004) במטרה לטפח את ערכי היהדות ולחבר את כלל העם סביב הנושאים יהדות וערכי התורה. נשיא הארגון הוא רבי יעקב הלל שליט"א, ראש המוסדות אהבת שלום, המלווה את הארגון בכל צעד ושעל.

סניפי שלום לעם[עריכת קוד מקור | עריכה]

במשך השנים התרחבו הסניפים של האירגון שלום לעם, וכיום הם מונים למעלה מעשרים סניפים, הפרוסים בשכונות בירושלים ובסביבתה. לסניפים באים ילדים חילונים, מסורתיים ודתיים ועוסקים בנושאים בוערים ביהדות. בסניפים נפגשים הנערים עם נושאים יהודיים ותכני מורשת יהודיים.

פעילות האירגון[עריכת קוד מקור | עריכה]

האירגון שלום לעם מפעיל גם פעיליות לנוער כגון: מחנות קיץ, שבתות אירוח, כנסים, הרצאות וערבי גיבוש. כמו כן, במסגרת הפעילות מארח האירגון נערים מחו"ל הבאים לארץ לטיולי מורשת, במטרה להכיר את היהדות ולהתוודע אל הזרמים השונים בה. שיעורים וסדנאות למבוגרים. כמוכן מפעילהאירגון: הכוונת נוער למוסדות לימוד מתאימים, סיוע לקהילה, ובתי מדרש לנוער מתחזק.

העלון השבועי[עריכת קוד מקור | עריכה]

העלון השבועי מופץ חינם בבתי הכנסת מדי שבת, בשישים אלף עותקים. כמו כן, הוא מופיע באתר, ונשלח לאלפי מנויים חינם בדואר האלקטרוני. פורמט העלון הוא עלון כיס המקופל בצורת אקורדיון. בעלון מופיעים המדורים: מבט אל החיים (סיפור עם מסר חינוכי), סיפור לשבת (משל על הפרשה)- שתיהן נכתבים ע"י כתבים ברוטציה. יש לך מושג (מושגים ביהדות, כל עלון מושג אחר). הרשו"ת לשאול (שאלות ותשובות הנענות מפי רבני שלום לעם). בית המדרש (שאלות הלכתיות המופנות לקורא, שאלות נשאות פרסים, ותשובה של שאלה מגליון קודם). הדרך שלי (מדור המופיע מדי פעם ומספר על נערים שחזרו בתשובה).

ישיבת עץ חיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ישיבת עץ חיים היא ישיבה גבוהה לצעירים מעל לגיל שמונה עשרה. הישיבה נוסדה מתוך הכרה בצורך אמיתי לבית מדרש בו יוכלו נערים להתחבר ולהתעמק ביהדות ובתורה בחיבור עמוק, בדרך ייחודית והדרגתית, ובצורה המותאמת אישית לכל תלמיד ותלמיד. נשיא הישיבה הוא הגאון רבי יעקב הלל שליט"א שגם ראש מוסדות אהבת שלום, ומנוהלת על ידי בניו במטרה להגשים רעיון זה. הישיבה מנוהלת על ידי צוות חינוכי, יחד עם רמי"ם (=רבנים-מחנכים), מורים מקצועיים וחונכים.

ישיבת אהבת תורה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ישיבת אהבת תורה היא ישיבה לצעירים בגילאים ארבע עשרה עד שבע עשרה עם מטרות למידה תורניות גבוהות. הישיבה נוסדה מתוך הכרה בצורך אמיתי לבית מדרש ייחודי בו ילמדו נערים בעלי יכולות לימוד גבוהות, תוך מתן תשומת לב אישית. את הישיבה הקימו בניו של הגאון רבי יעקב הלל שליט"א ראש מוסדות אהבת שלום, במטרה זו.

הישיבה מנוהלת על ידי צוות חינוכי, יחד עם צוות רמי"ם (=רבנים-מחנכים), מורים מקצועיים וחונכים. כמו כן בישיבה יש אפשרות להיות במתכונת פנימיה, או במתכונת רגילה. בישיבה שמים דגש על לימודי הגמרא במסגרות עיון, בקיאות ולמידה עצמאית. מדי יום מתקיימים שיעורים בתנ"ך, משנה, הלכה והשקפה, וערכים ומידות טובות.


קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]