לדלג לתוכן

משתמש:אלינור אטדגי/טיוטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של אלינור אטדגי.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של אלינור אטדגי.

קבוצת האופרה הקלה בנגב (LOGON- the Light Opera Group of the Negev), היא ארגון באר שבעי המהווה קבוצה נלהבת של זמרים ושחקנים חובבים אשר מפיקים מופעים המועברים בשפה האנגלית ברמה השווה לזו של חברות מקצועיות ללא כוונת רווח.


לוגון נוסדה בשנת 1980 על ידי עולים בארצות דוברות אנגלית, היא קבוצה ייחודית של זמרים, רקדנים, שחקנים ואנשי במה חובבניים המחוייבים להפיק מדי שנה הצגה מוסיקלית באנגלית המתקרבת ברמתה להופעות מקצועיות. החוג משלב את מטרתו העיקרית- הפקת מופע מוסיקלי- עם קידום כשרונות בנגב, ועידוד ופיתוח יכולות של חבריה. מספר החברים הוא בסביבות חמישים מדי שנה. החברים בו- ילידי הארץ, עולים ותיקים, עולים חדשים, סטודנטים מתוכניות בח"ול ודורות של ילידי הארץ- מגיעים מכל רחבי הנגב להופיע בלוגון.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עד אמצע שנות השמונים לוגון התרחבה וביצעה הופעות בכל הערים הגדולות בישראל. במשך השנים הראשונות כל האופרטות היו של גילברט וסאליבן, בעיקר כי מלחינים אלה מספקים את השילוב המושלם של הקומדיה והסאטירה בשילוב מגנינות קליטות אשר נערצו על ידי קהלים דוברי אנגלית בכל רחבי העולם. עם הזמן, החלו לשנות את הגישה לאופרטות והגישו הצגות קטנות נוספות ומגוונות, מלוות בתזמורת מקצועית. ב-1995 הארגון העלה לראשונה אוםרה גדולה הנקראת "כנר על הגג" ומאז החלו לעלות הופעות גדולות ומפורסמות ברחבי הארץ. כל שנה מתחלפים השחקנים החובבניים האוהבים להופיע, אך ישנם שחקנים ותיקים אשר מופיעים בארגון כבר יותר מחמישים שנה.

הופעות בשנים 2016-2015[עריכת קוד מקור | עריכה]

כנר על הגג[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2015 לוגון העלו מחזמר הנקרא "כנר על הגג"- מחזמר מאת שלום עליכם (שם-עט של שלום רבינוביץ') המספר על יהודי עני בשם טוביה החולב, אב לשבע בנות שכל אחת מהן מעמידה אותו בפני התלבטות: האם להשיא אותן בניגוד לרצונן בשידוך או להשיא אותן כרצונן.

קמלוט[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2016 העלו לוגון מחזמר הנקרא "קמךוט"- מחזמר מאת אלן ג'יי לרנר המספר על המלך ארתור, על חייו והרפתקאותיו בשילוב כל הדמויות המופיעות ברומן "המלך שלעבר ולעתיד" הנכתב על ידי ט.ה. וויט, דמויות כמו סגנו סר לנסלוט ואשתו גוונדולין.