לדלג לתוכן

משתמש:אלמוג אילוז/כובע ים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

*כובע ים*

כובע ים, כובע רחצה או בשם נוסף כובע שחייה. כובע עשוי סיליקון או לייקרה, אשר נחבש על ראשם של שחיינים מקצועיים ושחייני פנאי. כובע ים, משמש שחיינים מסיבות מגוונות. ישנים מתקני שחייה מסויימים אשר דורשים מהשחיינים לחבוש כובע רחצה. הסיבות לחבישת הכובע ים יכולה לנבוע מכמה סיבות. הראשונה, לשמור על מהמסננים במקום השחייה מסתימה שנוצרת משערות שנשרו או נתלשו מראש השחיין שלא חובש כובע. סיבה נוספת לחבישת כובע לעיתים נובעת מהרצון לשמור על השיער ייבש וללא מגע של כלור המים. ניתן לראות כי שבזמן חבישת הכובע, המים לא חודרים לאוזניים ובכך הכובע שומר על ההגיינה של האוזן מפני חיידקים וכלור.

בתחילת המאה ה -20, כובעי הים היו עשוי מבד גומי, ובשנת 1920 הם היו עשויים מלטקס. במהלך 1940 כובעי השחייה הפכו נדירים כמו מכיוון שהגומי שימש לחומרי מלחמה.אנשים שהיה להם את האפשרות לרכוש כובעי ים נחשבו כברי מזל בכך שיכלו להגן על שערותהים באותה תקופה.

בשנת 1950 הכלו להופיע הכובעים המעוטרים והם נכנסו לאופנה, במהלך שנתי ה -1960 כובעים שחייה צבעונים ובעלי עיטורים של פרחים הפכו לפופולריים. כובעים שחייה היום זמינים בסגנונות רבים, כגון: מירוץ תחרותיים, סוג זה בעל רצועת סנטר מסורתי עם איטום פנימי כדי למנוע חדירת מים וסגנונות פרחוניים צבעוניים המזכירים את שנות ה -1960, כמו גם הדפסים גרפיים אחרים.