משתמש:אלסרד/תירס כחול

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קלחי תירס צבעוניים
חביתית מקסיקנית עשויה תירס כחול

תירס כחול (הידוע גם בשם תירס הופי) מגוון של תירס צור גדל במקסיקו מערב ארצות הברית, במיוחד במדינות אריזונה וניו מקסיקו. זהו אחד הסוגים העיקריים של תירס המשמשים אוכל מקסיקני הדרום המסורתי ומרכז המכונה tlacoyo.

היא פותחה במקור על ידי הופי, [3] הוא חלק בלתי נפרד של מנות הופי כמו ( piki) לחם. [4] קמח תירס כחול הוא קמח תירס כי הוא קרקע מתירס כחול כולו ויש לו טעם מתוק. בה בעת הוא גם מרכיב עיקרי של מטבח מקסיקני חדש. [5]

בנוסף הצבע השונה שלה בחדות, תירס כחול יש יתרונות תזונתיים מספר על זני תירס צהובים או לבן רגילים. הוא מכיל 20 אחוז יותר חלבון בעל אינדקס גליקמי נמוך יותר מאשר תירס לבן. כאשר נעשה שימוש כדי להפוך טורטיות, תירס כחול מייצר מתוק, טעם nuttier מ תירס צהוב או לבן, ומהווה מקור חלבון מלא יותר. טכניקה מסוימת משמשת לטחון את התירס הכחול כדי להפוך אותו לשחרר ניאצין.

שיטת יצור[עריכת קוד מקור | עריכה]

שיטות ייצור של תירס כחול ידרוש שינוי של אלה המשמשים על תירס שקע צהוב קונבנציונאלי. הזרע נטוע 4 עד 6 מ"מ עמוק לחות טוב בשיעור של 20 עד 30 ק"ג / דונם אדמה חרבה (425 ממטרים מ"מ) סביבות. זה יספק עמדה סופית של 30,000 עד 45,000 צמחים / חה. בתנאים אדמה חרבה, זרע חייב להיות נטוע לתוך לחות הקרקע. אם רמות ייצור גבוהות הם ניסו באמצעות פוריות קרקע גבוהה קונבנציונלית טכניקות ניהול מים להשקיה נוספות, לינה חמורה שניתן לצפות. כדי לשמור גובה צמח עד למינימום, זה יתרון להדגיש את הצמחים הוא עם תזונת אדמה נמוכה ומים עד לשלב 12 עלה. אם מושקה קודם לכן, ניסיון חוות תערוכות קבורה של culm אל האחרונים יצאה עלו כיעילה בהפחתת לינה לבקרת עשב. כל התירס הכחול פתוח האבקה, ולכן צמיחה בשדה אחידה, גודל מפעל, בגרות, ועמידות בפני מחלות חרקים שאנו חווים עם תירס היברידי אין לצפות.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

חקרו על הנושא תירס כחול Soleri, D , Cleaveland, D (1993)

Johnson, D.L. and M.N. Jha. (1993). J. Janick and J.E. Simon האנשים האלו יצרו את אתר המידע וכתבו על כל היסטורית של התירס הכחול https://hort.purdue.edu/newcrop/proceedings1993/V2-228.html