לדלג לתוכן

משתמש:אמץ לוחם/טיוטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

==

פרויקט אמץ לוחם

[עריכת קוד מקור | עריכה]
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של אמץ לוחם.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של אמץ לוחם.


פרויקט "אמץ לוחם" הוא פרויקט הדגל של ארגון 'יחד למען החייל'- קרן לב"י והאגודה למען החייל.

פרויקט "אמץ לוחם" הוקם בשנת 2005 ובמסגרתו חברות ותורמים פרטיים מהארץ ומהעולם מאמצים יחידות לוחמות בצה"ל ומעניקים להן תמיכה ערכית ומעשית במגוון דרכים העומדות לרשותם. סל האימוץ לגדוד לוחם, עומד על סכום שנתי קבוע של 100 אש"ח עם התחייבות למתן סכום זהה במשך שלוש שנים. הפרויקט הוקם ע"י האגודה למען החייל ומטרתו הינה לחבר בין הקהילה העסקית בישראל לגדודים הלוחמים בצה"ל. לאורך הזמן ביקשו תורמים נוספים וערכיים מכל רחבי העולם להצטרף ולקחת חלק בפרויקט ערכי זה על מנת לסייע לרווחתם של לוחמי צה"ל.

"אמץ לוחם" מאפשר לחברות ולתורמים לקיים מדיניות של מעורבות חברתית אמיתית וערכית מאחר ולאורך האימוץ נוצר קשר ייחודי בין הגורם המאמץ ליחידה המאומצת. קשר זה יכול להתבטא במגוון דרכים: קיום אירועים משותפים, ימי כיף גדודיים, פעילות משותפת למען הקהילה, קליטת חיילים נזקקים במערך העובדים בחברה, אירוח חיילים בודדים לארוחות חג ועוד.

נקודת ההנחה של הפרויקט היא שהחיילים של היום הם האזרחים של מחר, עובדי החברות יכולים לקחת חלק אישי בפעילות למען החיילים ואילו החיילים זוכים לשיעור באזרחות טובה שיסייע להם להיקלט במשק הישראלי בתום שירותם הצבאי.

כל הפעילות הכספית ב"אמץ לוחם" מלווה בפיקוח של ועדה ציבורית שבראשה עומדים נציגי החברות המאמצות ובשורותיה יושבים בהתנדבות בכירי הכלכלה בישראל. מלוא התרומה מועבר ליחידה המאומצת בשקיפות ומקצועיות.

בראש הפרויקט עומד היום האלוף (במיל') אבי מזרחי והוא מנוהל ע"י הגברת ורדה דרוקר ב-10 השנים האחרונות.

בלוג אמץ לוחם http://ametz.ufis.org.il/