משתמש:ארזניר/דירט גאמפ

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

אופני דירט - רכיבת דירט גאמפ הינה בעיקר רכיבת פעלולים וראווה. הרכיבה מתבצעת במסלול שבנוי מגבעות קטנות של אדמה שמשמשות כמקפצות. המסלול בנוי כך שניתן יהיה לרכב בו מהר ולבצע פעלולים תוך כדי קפיצות באוויר. אופני דירט גאמפ הם אופניים קשיחים עם זנב קשיח, הם קצרים חזקים וקלים יחסית כדי להקל על ביצוע פעלולים. לפעמים משתמשים גם באופני BMX.

ההיסטוריה של ספורט זה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ספורט הדירט גאמפ התפתח לצד מירוצי BMX . הדירט גאמפ דומה למירוץ אופני BMX שבהם הרוכב קופץ מעל תלוליות עפר. אופני הדירט בדרך כלל גדולות יותר כיוון שנועדו להרים את הרוכב הרבה יותר גבוה. בנוסף,המטרה היא לא להשלים את המסלול עם הזמן המהיר ביותר , אלא לבצע את הטריקים הטובים ביותר עםהסגנון הטוב ביותר. קפיצות עפר התפתחו הרבה במשך השנים, היום כבר יש תחרויות עם פרסים. עם השנים קפיצות העפר הפכו להרבה יותר גדולולות וטובות . כיום משתמשים בעטי חפירה ובמכונות אחרות כדי לבנות ולדחוס את הלכלוך מהר יותר וטוב יותר. קפיצות העפר לפעמים נבנות עם עץ יכולות גם להיות עד בין 20 ל 30 מטר במסלולים מקצועיים. הטריקים התפתחו גם בגלל "free style" שבו יש הרבה מגשרי עפר.

מגרש הדירט[עריכת קוד מקור | עריכה]

מגרש הדירט גאמפ הוא מגרש אשר בנוי במסלול מעגלי כך שבתחילת המסלול יש מבנה שעולים עליו וממנו אוספים מהירות. לאחר מכן מפוזרות במסלול רמפות עפר גדולות שבדרך כלל יש רמפה אחת של קפיצה ולאחר מכן רמפה של נחיתה. הרמפות צריכות להיות בדרך כלל 2-5 מטר למתחילים ו8-15 רגליים למומחים).

=מבנה האופניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לרוב, אופני הדירט הם ללא הילוכים (סינגל ספיד), לאופניים יש ציר מרכזי אמצעי וצינור ראש פנימי, בולם קדמי קשוח וגלגלים קשיחים שנועדו לקפיצות.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]