משתמש:באני

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

מכורי עבודה אנונימיים (Workaholics Anonymous או WA)[עריכת קוד מקור | עריכה]

מכורי עבודה אנונימיים היא חברותא של 12 הצעדים המתנהלת בדומה לקבוצה תמיכה (כמו אלכוהוליסטיים אנונימיים). בפגישה של "מכורי עבודה" מתכנסים חברים וחברות לשתף מניסיונם, כוחם ותקוותם זה עם זה על מנת לפתור את בעייתם המשותפת ולעזור בתהליך ההחלמה מהתמכרות לעבודה.

הבעייה (על פי ספרות "מכורי עבודה אנונימיים")[עריכת קוד מקור | עריכה]

הבעייה של מכורי עבודה לובשת צורות רבות. ביניהם: הפקת הזהות וההערכה העצמית ממה שאנחנו עושים; דאגה יתר על המידה; הזנחת הבריאות, הזנחת מערכות היחסים ואיבוד הקשר הרוחני שלנו; ראייה את הכל כקשור לעבודתנו; אי רצון לעשות דבר (הימנעות מעבודה או שחיקה); דחיינות; דחיית חופשות ומנוחה; ביצוע עבודה מיותרת; פרפקציוניזם; הימנעות מאינטימיות; ניסיון מתמיד להיות בשליטה.

ריבוי בפעילויות בחיינו ועומס משימות היא הדרך בה אנו בורחים מעצמנו. אנו עסוקים בכדי להעלים את רגשותינו. אנו נהנים משיאי האדרנלין שמקורם בעוצמה וממהרים לעמוד בלוחות זמנים. אולי אנו זוכים לשבחים ולקידום בעבודה על היותנו אחראיים ועבודתנו הקשה. יתכן שאנו מועסקים על ידי חברה וורקוהולית המשתמשת בשבחים וקידום כדי לעודד את ההתמכרות שלנו.

פגישות "מכורי עבודה אנונימיים"[1][עריכת קוד מקור | עריכה]

פגישות של "מכורי עבודה אנונימיים" מתקיימות ברחבי העולם ללא התערבות ממסדית במקומות וזמנים קבועים. לרשימה המלאה ניתן לפנות לאתר הרישמי של WA. כמו כן ניתן למצוא שם רשימה של פגישות אונליין. בשנים האחרונות קמות יותר ויותר קבוצות של "מכורי עבודה" אונליין, בשלל שפות.

בארץ, קיימות היום פגישות מכורי עבודה בשפה העברית, בפורמט אונליין בלבד.[2]