משתמש:ג'ף/כור אייקידו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

*כור אייקידו*

שיטת אייקידו שצמחה מתוך שיטת יושינקאן אייקידו. כור אייקידו פותחה בידיי סנסאיי גדי שור, בעל דרגת דאן-6 ביושינקאן אייקידו. שור סנסאיי שימש במשך שנים כמורה בכיר ביושינקאן אייקידו. ישנם אלמנטים ותכנים זהים בין שתי השיטות אך גם גישות טכניות ורעיונות שונים

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סנסאיי שור החל את דרכו ביושינקאן אייקידו בשנת 1989. הוא סיים את הקורס למאמני יושינקאן אייקידו בשנת 1990 ובין השנים 1991-1993 היווה חלק מצוות המדריכים של קורס המאמנים ליושינקאן אייקידו. בשנת 1994 הוא פתח את הבית ספר הראשון שלו ליושינקאן אייקידו בישראל. ושימש כמורה הראשי בשיטה בישראל. במשך שנותיו כמורה ליושינקאן אייקידו נתקל שור סנסאיי בבעיות טכניות שונות בשיטה שהובילו אותו במסע של חקר אל שורשי אומנות האייקידו. הוא למד והתאמן בשיטות לחימה שונות כשהמסקנות נתמעות אט אט בטכניקת יושינקאן האייקידו שלימד. בשנת 2002 יסד שור סנסאיי את שיטת כור אייקידו ואולם רק בשנת 2007 רשם את הקוריקולום הרשמי של השיטה. בשנת 2007 גם הוענק לו תואר דאן-6 מראש שיטת כור אייקידו דאז, סנסאיי אינוו'אה, על תרומתו לפיתוח והפצת השיטה.

הדומה והשונה בין יושינקאן אייקידו לכור אייקידו[עריכת קוד מקור | עריכה]

תנועות הבסיס של כור אייקידו, הקיהון דוסה, זהות כמעט לחלוטין לאלו של יושינקאן אייקידו. גם כלי ההוראה דומים, כמו חלוקת הטכניקות למקטעים, אימון ההג'ימה –אימון אינטנסיבי ובלתי פוסק של טכניקה מסוימת וגם שמירת המיקוד והמתח הלחימתי לאחר ביצוע טכניקה. ואולם ישנם הבדלים מהותיים בין השיטות. בכור אייקידו ישנה הרחבה לתנועות הבסיס והגישה והאופן בו מתורגלים הקיהון ו'אזה – תרגילי האייקידו – היא זורמת, חופשית ועגולה. בכור אייקידו ישנם גם תכנים נוספים שאינם מופיעים בקוריקולום של יושינקאן אייקידו. ישנו דגש על אימון בכלי נשק וגם אימון בטכניקות הגנה עצמית בידיים חשופות. יחוד השיטה יחודה של כור אייקידו הוא בשימוש בבסיס התנועתי של יושינקאן אייקידו ליצירת תנועה זורמת כזו של טכניקות האייקיקאיי. לשיטה גם קשת רחבה של תכני לחימה בה היא נוגעת - מהמקור הלחימתי של טכניקות האייקידו – טכניקות הסמוראי החמוש בחרב ועד לטכניקות בידיים חשופות.

קישורים פנימיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%90%D7%99%D7%99%D7%A7%D7%99%D7%93%D7%95 (אייקידו)


קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • [1], באתר (כור אייקידו)


Core Aikido