לדלג לתוכן

משתמש:דוד אללוף/מרים אלוף

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

מרים אלוף (אלעלוף)( 1947-1912ׂׂ ׂ) מרים הייתה מורה מסורה ופעילה חברתית אשר התמסרה כל ימיה לזולת ונלקחה בדמי ימיה והיא בת 35 שנים בלבד על אף פטירתה בגיל צעיר מרים תרמה רבות לבני הנוער ואף היוותה דוגמא ומופת לעשייה ונתינה.

קורות חייה ופעולה[עריכת קוד מקור | עריכה]

על קורות חייה ופועלה אין אחרת שיכולה לספר מלבד אחותה היקרה רחל אלוף הביא ציטוט של רחל שכתבה עליה בעיתון הד המזרח (יום שישי 23.9.1949)

ציון לנפש אחותי היקרה מרים אלוף:
שנתיים עברו מיום שנלקחה מאתנו אחותי היקרה מרים אלוף ז″ל, ועדיין לא נרגעתי חסרונה מורגש מאד וקשה קשה להתרגל לרעיון שאחותי היקרה צעירה בגיל, אצילת הרוח איננה עוד אתנו. לכן באתי לשרטט קוים אחדים לדמותה: מרים נולדה בעיר העתיקה לאביה ר' שמואל אלעלוף ז″ל ולאמה דבורה לבית שמחון. אחות צעירה לשלש אחיות ושני אחים. מקטנותה הייתה יפה להפליא. לבנה עם  עיניים כחולות,לחייה אדומות, שערה שחור. ונראית למעלה מגילה, כל רואיה התפעלו מחינה.
את חינוכה קיבלה מגן הילדים ועד לסיום בית המדרש למורות מזרחי. כשתעודת הגמר הייתה בידה החליטה לשמש בהוראה וגם להמשיך ללמוד. היא נרשמה באוניברסיטה העברית כתלמידה מן המניין. ושאיפה גדולה הייתה לה: ללמוד רפואה. תמיד הבטיחה שאם תיפתח מחלקה כזאת בירושלים היא תהיה בין התלמידות הראשונות. ראשית דרכה בהוראה הייתה בבית הספר במעלה שנמצא אז בחיתוליו, כעבור זמן עברה למחלקת החינוך וכיהנה בבית הספר ת″ת לבנות א' (שפיצר) עד יומה האחרון, בגורלה נפלה תמיד כיתה קשה, אבל מרים לא נרתעה, היחסים בינה ובין התלמידות נשתנו לטובה. הכיתה נרגעה והעבודה התנהלה בשקט. מעולם לא הרימה קול ולא גערה, וידה הייתה, תמיד על העליונה. היא ידעה להשקיט את הלבבות הסוערים, למרים הוצעה משרת מנהלת בחיפה אבל היות ולא יכלה להיפרד מבני משפחתה, ויתרה על ההצעה. לפני שלוש שנים הוצע לה לנסוע למרוקו עיר מוצאה בתור מורה  מדריכה, וגם הפעם עמדה שאלת הפרידה, היא עבדה אח"כ במגרשי המשחקים של גוגנהיימר כמדריכה, ואחרי זה כמארגנת ומנהלת מועדוני הילדים וילדות בעיר העתיקה. היא לא הפסיקה מלעבוד, הייתה חברה ותיקה בהגנה, וכמה הייתה המפקדת מרים בעברה בלילות בסמטאות החשוכות של העיר העתיקה, עם המאוזר הקטן הטמון בחיקה, לשמור על בני גילה, היא לא ידעה מעולם לי-אות  ולא אמרה עייפתי.
והנה נפלה עלי הידיעה מפי הרופאה כמהלומה כי רגעיה ספורים (הרעלת דם ליד הלב נסתם העורק) הכול בא כחתף, והרי יומיים לפני האסון הייתה מתהלכת בינינו שמחה ועליזה והכינה את כיתתה לשנת הלימודים החדשה, והנה בא המוות האכזרי וכיבה את פתיל חייה לנצח,
אהה מרים יקרה שלי כולנו מרגישים בחסרונך, משפחתך חברותיך ותלמידותיך. תקוותנו שאנחנו בני המשפחה הג' שפיצר חברותיה בעבודה וידידיה ומכריה נקים קרן למתן סטיפנדיות לבוגרות ביה″ס העממי, על שם מרים אלוף ז″ל, למען תוכלנה להמשיך את לימודיהן בבי″ס תיכוני או מקצועי, קרן זו יש לה ערך חינוכי רב ומתאים לרוחה של המנוחה, תהיה למצבת הזיכרון המתאימה ביותר למרים ז″ל.
אחותך הדוויה רחל אלוף.

משפחתה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מרים נולדה לאביה רבי שמואל אלעלוף ולאמה דבורה בוליסיה ( לבית סמחון ) למרים חמישה אחים הלא הם, משה שלמה (1978-1903), אהרון (1955-1886), רחל ( -25 באוגוסט 1983) ,ונזיה, קמילה.

נקטפה בנעוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מקורות מידע וקישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

התוכן נערך ע″י הקרן למורשת משפחת אלעלוף

האתר למורשת משפחת אלעלוף