משתמש:דוד אמור/ערך חדש- ליטוש פרקט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ליטוש פרקט

ליטוש פרקט מדמה מחזור לעץ ומעניק יופי מחודש לפרקט ישן המותקן אצלכם בבית או בעסק. תהליך הליטוש משמר את איכויות הפרקט הישן ומחזירו למצב מחודש. תהליך הליטוש מתקן את השריטות שהצטברו לאורך השנים, ומחזיר את היופי של העץ ,כמו בתחילת חיי החלפת פרקט ישן משפיעה על הסביבה בה אנו חיים, מייצרת פסולת מיותרת וגוררת ייצור מחודש של פרקט מעץ חדש. כל זה כאשר הפרקט הקיים נמצא בחלל שלכם, וכל שיש לעשות הוא לחדשו כדי שיקבל את היופי שהיה לו בזמן התקנתו.

סוגי הפרקט אותם ניתן ללטש הם:

  • פרקט עץ אמתי, הנקרא גם: פרקט עץ גושני
  • פרקט תלת שכבתי או דו שכבתי

בסוגים אלה מדובר בפרקט העשוי עץ, ולא הדבקות או סגסוגות של חומרים אחרים.


היבטים סביבתיים חיסכון במשאבים ובכסף

קובץ:ליטוש פרקט עץ
ליטוש פרקט עץ אמיתי

במידה ובחרתם בתהליך של ליטוש וחידוש העץ הקיים תרמתם לניצול משאב קיים עץ מיושן הוא עץ איכותי, בוודאי כשמדובר בעץ מלא שהוא סוג של חומר גלם של עץ אמיתי, אינו מאבד את עמידותו ואת החוזק שלו (אלא אם חדרו אליו רטיבות ומים ויצרו בו עובש) בתהליך קצר תוכלו להחזיר את השנים אחורה ולשמר איכות זאת. בסיום תהליך הליטוש ניתן לקבל כל סוג של גימור על העץ ובכך להרוויח סגנון עיצוב חדש לחלל החדר.

במידה ואתם בוחרים להתחדש בפרקט עץ קחו בחשבון ש: אתם נדרשים לתקציב גדול יותר, ההשקעה בפרקט מעץ אמיתי היא לא מבוטלת. והאיכות של פרקט כזה היא איכות שלא כדאי לוותר עליה, ולא תמיד תוכלו לחזור ולמצוא כמותה.

יש לקחת בחשבון את מחיר החלפת הפרקט הקיים הכולל גם פירוק, פינוי והובלה של הפרקט הישן, וכן את עלויות הרכישה והתקנה של פרקט חדש. העלויות של תהליך כזה הן גבוהות יחסית לעלויות של ליטוש הפרקט הישן. לכן במידת האפשר ההמלצה היא להשאיר את הפרקט הישן וליהנות מהעץ שכבר קיים ובעזרת ליטוש ניתן לתקן בו פגמים הנראים לעין ולהחזירו למצב חדש.

ראו גם


קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]