משתמש:דוד נדל/אורה גולן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ד"ר אורה גולן

תמונת פורטרט של אורה גולן


הדוקטורט של אורה גולן הוא בכירופרקטיקה, מקצוע הרפואה השלישי בגודלו בארה"ב, עם התמחות בתחום הרגשי, נטרולי אלרגיות, טיפול בחרדות וכירופרקטיקה תפקודית.

היא צברה ידע וניסיון לא שגרתיים בתחומים רבים: טכניקות כירופרקטיות שונות, קינסיולוגיה יישומית (Applied Kinesiology), רפואה תפקודית בראשות ד"ר ג'פרי בלנד (Jeffrey Bland), במוח האדם, בפילדלפיה במכון ידוע בשם The Institutes for the Achievement of Human Potential,נטרולי אלרגיות על ידי ד"ר נמבודריפאד (Nambudripad), ועוד תחומים רבים ומגוונים.

לד"ר אורה גולן 25 שנות נסיון בתחום זה. את שיטת הטיפול החדשנית לנטרול חסמים רגשיים פיתחה ד"ר גולן מתוך חיפוש אחר פתרונות למטופלים שסבלם היה מוחשי ושלא מצאו פתרון ברפואה הקונבנציונאלית, אך התברר כי מקורו היה רגשי (לעומת בעיות שמקורן היה מבני כמו בעיות שרירים, חוליות, או בעיות שמקורן פיזיולוגי כמו תזונה לקויה, אלרגיות, רגישויות, חרדות ועוד.

נטרולי המחסומים הרגשיים החלו להביא הקלה משמעותית למטופלים שלא השתפרו בדרכים אחרות. עם השנים השתכללה הטכניקה לנטרול מחסומים רגשיים והביאה תוצאות טובות יותר, מהירות יותר ועם השפעה לטווח ארוך מאד. אנשים רבים עשו שינויים משמעותיים וחיוביים בחייהם ומוקירים תודה על כך. בעקבות הצלחת השיטה והביקוש הרב, החלה ד"ר גולן להכשיר מטפלים מקצועיים בשיטתה.

רקע על דר' אורה גולן, ועל התפתחות הטכניקה לנטרול מחסומים רגשיים: הדוקטורט של אורה גולן הוא בכירופרקטיקה מ-1987, משך הלימודים הכולל 7 שנות לימוד. הלימודים חופפים ללימודי הרפואה המערביים הכוללים אנטומיה, פיזיולוגיה, נוירולוגיה ועוד, עם דגש על טכניקות כירופרקטיות לאיזון השלד ועל תזונה.

מקצוע הכירופרקטיקה התחיל מ 1895 בארה"ב, התפתח במהירות וכיום מוכר כמקצוע הרפואי השלישי בגודלו שם. בתחילתו טופלו אנשים עם בעיות בריאות שונות ומגוונות ובמקצוע התפתחו טכניקות רבות, אולם הכירופרקטיקה התפתחה לכיוונים רבים וישנם רופאים כירופרקטים רבים המתמחים בתחומים שונים: ספורט, ילדים, בעיות ומחלות כרוניות, נטרולי אלרגיה ועוד.

הטכניקה לנטרול מחסומים רגשיים התפתחה מ-1990 מתוך צורך וביקוש מצד מטופלים שסבלם היה מוחשי, אך התברר כי מקורו היה רגשי ולא מבני כמו בעיות שלד, שרירים או חוליות, וכן לא ממקור פיזיולוגי כמו תזונה לקויה, אלרגיות, רגישויות ועוד.

אחת המטופלות הראשונות בתחום הרגשי הייתה בחורה צעירה שסבלה מכאבי ראש כרוניים כמעט רצופים. הטיפול הכירופרקטי המבני והמלצות לשינוי תזונה לא הביאו תוצאות וכן כשלו טיפולים קונבנציונאליים אחרים (פסיכולוגים, פסיכיאטרים וכדומה). טיפול רגשי מאד ראשוני ובוסרי הביא תוצאות וכאבי הראש פסקו.

הנושא ריתק והתוצאות הטובות דרבנו להמשיך לחקור ולפתח את התחום. נטרולי המחסומים הרגשיים החלו להביא הקלה משמעותית למטופלים שהרגשתם לא השתפרה בדרכים אחרות. עם השנים השתכללה הטכניקה לנטרול מחסומים רגשיים ונתנה תוצאות טובות יותר, מהירות יותר ובעלות השפעה מיידית ולטווח ארוך מאד.

ד"ר אורה גולן התמחתה וצברה ידע וניסיון לא שגרתיים בתחומים רבים אשר היוו מקור השראה להתפתחות הטכניקה לנטרול מחסומים רגשיים: לימודי כירופרקטיקה - בלימודים יש התייחסות מתמדת וכבוד רב ליכולת המופלאה של הגוף להחלים את עצמו, מושג שנקרא Innate intelligence. כאשר אנחנו עושים טיפול כירופרקטי (Adjustment) אנחנו למעשה משחררים הפרעה שחוסמת את הגוף מתפקוד תקין ומהיכולת שלו לשקם ולהחלים את עצמו. הטיפול קצר והשינוי משמעותי ומיידי.

כושר התנגדות השרירים (Applied kenissiology) - כלי אבחוני מדויק, עדין ולא פולשני שפותח על ידי דר. ג'ורג' גודהרט בשנות ה–60 בארצות הברית. באמצעות כלי זה ניתן לאבחן ולקבל הרבה מאד אינפורמציה שטמונה בגוף, כולל אינפורמציה לגבי מחסומים רגשיים, גם כאשר המטופל כלל לא מודע לקיומם.

השתלמויות במסגרת ארגון הרפואה התפקודית (Functional medicine organization) בראשותו של דר. ג'פרי בלנד – ארגון בינלאומי בן 8000 רופאים, 70 אחוז מהם רופאים קונבנציונאליים, התפתח מתוך שני פרסי נובל של ד"ר לינוס פאולינג.

בארגון מושם דגש רב על הבנת התפתחות תהליכים הרסניים ומחלות כרוניות בגוף, מה גורם להם, מה ניתן לעשות כדי לטפל בהם וכיצד למנוע אותם באמצעים טבעיים ואלטרנטיביים בלבד. בארגון זה חברים רופאים קונבנציונאלים רבים, חוקרים, ומדענים מכל העולם וכל האינפורמציה שנלמדת שם מבוססת מחקרית.

המוסד למיצוי הפוטנציאל האנושי בפילדלפייה - (The institute for the achievement of human potential) בראשותו של גלן דומן - שם נלמד כיצד ניתן לגרות את מוחם של ילדים פגועי מוח ולקדם אותם בכל התחומים כך שיצמצמו את הפער שנוצר בינם לבין הילדים הבריאים ואף יקדימו אותם. גלן דומן וקבוצת חוקרים בדקו בשנות ה- 50 ילדים מכל העולם כולל ילדים החיים בשבטים באזורים נדחים בעולם שלא נחשפו לאדם המודרני. הם גילו שיש קשר בין זחילה של תינוקות לבין ארגון המוח, שיפור יכולות הלמידה ומניעת ליקויי למידה בעתיד.

טכניקות טיפול - במהלך השנים ד"ר אורה גולן למדה טכניקות טיפוליות שונות שעזרו לה להבין טוב יותר כיצד לטפל בבעיות שונות. כמה מהן: NAET שפותחה ע"י דר. דייוי נומברופד, נטרולי אלרגיות על ידי דר. מיקל ליבוביץ, ((Neuro Linguistic Programming ע"י אנטוני רובינס, Nec ע"י דר. וולקר, Upleadger , craniosacral, somatoemotional release ועוד.

מרכז אורה גולן הוקם בקיבוץ נחשולים ב – 2001.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

Applied kinesiology Applied_kinesiology
[1] functional medicine
The Institutes for the Achievement of Human Potential The Institutes for the_Achievement of Human Potential
Innate intelligence Innate intelligence
[2] functional medicine
Neuro-linguistic programming Neuro linguistic programming
[3] CranioSacral Therapy
[4] upledger
Nambudripad's Allergy Elimination Techniques Nambudripad's Allergy Elimination Techniques
Linus Pauling Linus Pauling

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]