משתמש:דניאל גביש/פתרונות חלל אפקטיבים (Effective Space)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

פתרונות חלל אפקטיביים (באנגלית:Effective Space) הנה מרכז הפיתוח הישראלי הפועל בתל-אביב של חברת EFFECTIVE SPACE הבריטית. החברה פורסת צי של לווייני חלל (space drone) קטנים בעלי מערכת זרועות רובוטיות ייחודית המאפשרת עגינה ללווייני תקשורת, שמירה על מיקומם במסלול, תיקון ושינוי של המסלול, ואף הוצאתם ממסלול בתום פעילותם. השיגור הראשון מתוכנן לשנת 2020. לאחר השיגור הראשון החברה מתכננת להרחיב את כמות הלוויינים הפועלים שברשותה ולשגר לחלל עד 6 לוויינים נוספים כל שנה.

קובץ:Effectivespace.jpg


הלווין[עריכת קוד מקור | עריכה]

לוויין ה- SPACE DRONE גודלו כגודל מכונת כביסה והוא שוקל 400 ק"ג. ללוויין יש מערכת עיגון המאפשרת לו להתחבר לרוב ליווני התקשורת הנמצאים היום במסלולם בחלל. הלוויין מאריך את חייהם של לווייני התקשורת על ידי כך שהוא שומר על מיקומם במסלול ומבצע תיקונים ושינויים במקרה הצורך ,הוא משרת כמערכת הנעה חיצונית. שירות זה מאפשר לפעילות הלוויין להמשך למספר שנים נוספות, וכך חוסך לחברה בעלת הלוויין מיליוני שקלים ומספק לה ערך כלכלי משמעותי. בלוויין ניתן להשתמש מספר פעמים וכך הוא יכול לבצע משימות בכל אורח טווח חייו (מוערך כ15 שנות פעילות).

קובץ:Spacedrone.jpg


שימוש הלוויינים בעתיד[עריכת קוד מקור | עריכה]

הלוויינים הקטנים יוכלו בעתיד גם לסלק ״פסולת חלל״, כדוגמת שברי לוויינים וחלקי משגרים, לתמוך בתפעול רשתות תקשורת עתידיות המבוססות על מאות לווינים זעירים נמוכי מסלול, ולשמש לטובת משימות חקר הירח והמאדים, כריית מחצבים מאסטרואידים ואף ייצור בחלל.




מקורות מידע[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאמר הידען - https://www.hayadan.org.il/1303184the-israeli-start-up-effective-space-plans-to-launch-a-fleet-of-satellites

עובד בחברת פתרונות חלל אפקטיביים - דניאל קאמפבל (Daniel campbell)