לדלג לתוכן

משתמש:דניס רום/Aid-Air

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של דניס רום.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של דניס רום.


Aid-Air היא מייזם טכנולוגי אשר מספק שירותים משפטיים לנוסעים בטיסות שהתבטלו או התעכבו או שסירבו להטיס נוסעים.

Aid-Air עומדת על משמר הזכויות של הנוסעים אשר נקבעו בשני חוקים עיקריים: תקנות התעופה האירופאיות The Flight Compensation Regulation 261/2004[1] וחוק שירותי התעופה הישראלי, חוק טיבי[2].

על פי התקנות, נוסעים אשר טיסתם השתבשה זכאים לפיצוי מחברת התעופה ללא פנייה לעראכה משפטית.

שיטת עבודה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שירותי Aid-Air נועדו ליידע ולחזק את מעמד זכויות הנוסעים, על מנת לחזק את כוחם הצרכני. התקנות האירופאיות נכנסו לתוקף בשנת 2004, לאחר 8 שנים הכנסת חוקקה את חוק שירותי התעופה וזכויות הנוסעים בישראל, חוק טיבי. שני החוקים מחייבים חברות תעופה לשלם פיצויים לנוסעים במידה ונגרם שיבוש בטיסה אשר באחריות חברת התעופה.

החוקים פוטרים את חברות התעופה לשלם פיצוי לנוסעים במידה והשיבוש נגרם בנסיבות יוצאות דופן כמו למשל: מזג אוויר גרוע, שביתה בנמל התעופה, פעולות טרור ועוד.

נוסעים אשר טיסתם השתבשה יכולים להשתמש בשירותים באתר Aid-Air[3] ובאמצעות אתר מותאם לנייד, כדי לברר אם הטיסה שלכם עומדת בתנאים לקבלת פיצוי.

לפי החוק הישראלי, סכום הפיצוי נע בין 1280 ש״ח לבין 3080 ש״ח. לפי התקנות האירופאיות, סכום הפיצוי נע בין 250 יורו לבין 600 יורו.

גובה הפיצוי נקבע על פי מספר משתנים והעיקרי בינהם הוא מרחק הטיסה.

Aid-Air מספקת שירותים לנוסעים בחינם כל עוד הנוסע לא קיבל פיצוי מחברת התעופה.

שירות מסוג זה מאפשר לנוסעים אשר לא יודעים את זכויות שלכם למצות אותם מבלי להוציא כספים נוספים עבור לימוד עצמי או פנייה לעורך דין.

השאיפה של Aid-Air היא לפשט את ההליך לנוסעים הישראלים. נוסעים רבים אינם מודעים לזכויות שלהם ובכך ״חוסכים״ לחברות התעופה לשלם פיצויים בסך מיליוני שקלים.

ניתן להשתמש בשירותים של Aid-Air בישראל, בארצות-הברית[4], בגרמניה, בשוודיה, באנגליה, בספרד, בצרפת, בהולנד, בשוויץ, בפולין, באוסטריה, באיטליה, בפורטוגל, ביוון, בפינלנד, בבלגיה, בלוקסמבורג, באירלנד, בדנמרק, באוקראינה וברוסיה.

  1. ^ Regulation (EC) No 261/2004 of the European Parliament (באנגלית), נבדק ב-2018-11-17
  2. ^ Nevo.co.il, www.nevo.co.il
  3. ^ AidAir יכולה לעזור לכם | קבלו פיצוי בגין הטיסה | Aid-Air.com, באתר Aid-Air
  4. ^ Aid-Air | Get Compensation for Flight Delays and Cancellation, Aid-Air (באנגלית אמריקאית)