משתמש:ויקי בן דוד/שמחת חיים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

שמחת חיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שמחת החיים פירושה להינות מכל רגע בחיים באופן הכי מלא שאפשר. כאמור , החיים בשמחה היא בחירה. אנחנו יכולים לבחור לחיות בשמחה , או לא לחיות בשמחה. ואם בחרנו בחיים של שמחה הרי שצריך :

  • להתחבר לשמחה
  • להתחבר לחיוניות
  • להעריך את מה שיש – לחיות בשמחה

עבר,הווה ועתיד[עריכת קוד מקור | עריכה]

החיים מורכבים מהרבה "רגעי הווה" והחיים בשמחה מאפשרים לנו לנצל כל רגע כזה באופן מלא וכך ליצור הווה מתמשך מלא שמחה והתלהבות מול החיים. השמחה מחוברת אל העבר וההווה. אנחנו רגילים היום לקשר שמחה עם חומר , עם דברים שאנחנו רוכשים או משיגים , אבל כולנו יודעים שהשמחה הזאת היא בת חלוף , המילה "התלהבות" אולי תתאר יותר טוב את התחושה הזאת , החיובית , המעוררת , הממלאת אותנו במקרים כאלה. השמחה האמיתית היא לא תגובה למשהוא חיצוני. השמחה האמיתית שוכנת בתוך כל אחד מאיתנו פנימה , היא מצב תודעה. הראייה לכך היא ההכרה שישנם אנשים שיש להם מליונים ובכל זאת הם אומללים מבפנים. השמחה הפנימית , האמיתית , היא השמחה במה שיש. היא אינה בהכרח מתפרצת , סוחפת וגועשת , אבל היא לא פחות עוצמתית. היא טעם נרכש , היא עמוקה יותר , יסודית יותר וממלאת יותר. כולנו נגועים בהרגל לשים את ההנאה בעתיד , אנחנו אומרים "כשיהיה לי בית גדול , אהיה מאושר " , או "כשאמצא לי את בן הזוג המושלם , דבר לא יחסר לי ואהיה שמחה וטובת לב", אבל למעשה כך אנו דוחים את ההנאה והשמחה לאיזשהוא "אחר – כך " לא מוגדר ,לעומת –זאת , זה ששמח בחלקו תמיד חווה את רגע הזה במלוא העוצמה , השמחה וההנאה . זהו סוד השמחה והסוד הזה נמצא בהישג ידנו , כולנו. החיים בשמחה הם עיסוק רציני , הדורש משמעת , נחישות ועבודה , אבל אלה אפשריים לכל אחד .

חיוניות[עריכת קוד מקור | עריכה]

החיוניות הזאת , החגיגה של החיים , הסקרנות למה שמצפה לנו מחר , מחרתיים , בעוד שבוע , הציפייה למה שהחיים עוד עומדים לתת לנו , לחלק לנו , להציע לנו , ההזדמנויות הרבות הנקרות בדרכנו , הרצון והמוכנות לעמוד מול כל בעיה , להתמודד עם כל אי נוחות , הביטחון ביכולת שלנו לחיות את החיים , לטעום את החיים, לזלול את החיים , לרקוד עם החיים את הריקוד שלהם , שממלא אותנו אנרגיה וציפייה מלאת עליצות לבאות, זוהי החיוניות. החיוניות הזאת היא שמאפשרת לנו לחיות את רגע ההווה בעוצמה ובשמחה. כשאנחנו מחוברים לחיוניות שבתוכנו , אנחנו יודעים לפגוש ולהתחבר לדברים המשמחים של החיים. במילים אחרות , כשאנחנו נותנים בחיינו מקום לחיוניות בתוכנו , הפרשנויות שניתן למה שקורה סביבנו יהיו תמיד חיוביות : בעיות יתפרשו כאתגרים שאפשר להתגבר עליהם , קשיים יתפרשו כהזדמנויות לצמוח ,מצבים של אי נוחות יתפרשו כהזדמנויות ללמוד. השמחה , המחוברת לעבר ולהווה , והחיוניות , עם הציפייה למה שעתיד לבוא , הן היוצרות בנו את שמחת החיים האמיתית , המלאה. וכשאנחנו חיים באמת ממקום של שמחה , החיים נראים אחרת. שמחת החיים משדרגת כל היבט בנו – הזיכרון חד יותר , הנהיגה בטוחה יותר , הצחוק מתגלגל יותר , הפגישה עם הלקוח מוצלחת יותר ומערכות היחסים מספקות יותר. כשאנחנו חיים ממקום של שמחה , אנחנו לא סובלים מבעיות , אנחנו פותרים בעיות , אנחנו לא מאשימים אחרים במצבים שונים , אלא לוקחים אחריות על המצב שלנו , אנחנו לא מחפשים לריב , כי טוב לנו עם מה שיש. וגם אם אין לבעיות שלנו פיתרון מיידי , אנחנו מבינים שהאשמות בטוח לא יפתרו את העניין , לא יקדמו שום פתרון.

אם יש משהוא שכן יקדם פתרון , הרי זו דבקות בשמחת החיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ולכן אנחנו צריכים לזכור :

  • אנחנו יכולים לתת למציאות פרשנות של שמחה , או פרשנות נרגנת. הבחירה בידינו.
  • חשוב לעשות אבחנה בין שמחת – חיים , הנובעת מתוכנו , לבין התלהבות , התלוייה בדבר חיצוני.
  • כשאנו חיים בשמחה , אנחנו עוברים מחיים של סובלים מבעיות לחיים של פותרים בעיות.
  • השמחה האמיתית מחוברת להווה – היא השמחה במה שיש.
  • החיוניות מחברת אותנו לעתיד – היא הציפייה למה שמביא עימו הרגע הבא.
  • החיים ממקום של שמחה משדרגים כל היבט בנו.