משתמש:יאצקין52/תיקונים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הקרב על הטלפון[עריכת קוד מקור | עריכה]

בדצמבר 2017 ישועה שהה בחופשה בארצות הברית, ובמהלכה זומן להגיע למשרדי הרשות לניירות ערך לצורך הבנת מספר ראיות זניחות במסגרת פרשת בזק-יס. (אך לא נמסר לו באיזה עניין הוא מוזמן).[1] לאחר חזרתו ארצה התייצב ישועה במשרדים, והחל להפליל את עצמו, בני הזוג אלוביץ, ונתניהו. וכך נוצר תיק 4000 אשר מבוסס ברובו על עדותו של אילן ישועה.

במהלך ההפללה, מסר ישועה לחוקריו את הטלפון הנייד שלו (שנמחקו מתוכו כ-21 שיחות), ובו ראיות לכאורה נגד שלושת הנאשמים בתיק (איריס, שאול, ונתניהו). לאחר ההפללה ביקשו גורמים ברשות ניירות הערך ובפרקליטות לחקור את ישועה באזהרה, אולם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט סירב.[2]

בינואר 2021 הפרקליטות הודיעה לבית המשפט העליון ולסנגורי נתניהו כי היא צירפה בטעות מסמך שבו נכתב כי שוחזרו בהצלחה שיחות מחוקות מהטלפון של אילן ישועה.[3] בפברואר 2021 לאחר מאבק משפטי ארוך שבו הפרקליטות סירבה להעביר לידי ההגנה את הטלפון הסלולרי של ישועה, הכריע בית המשפט העליון כי ההגנה תוכל לנסות לשחזר חומרים מהטלפון של ישועה במשרדי הפרקליטות. במרץ 2021 צוות ההגנה הודיע כי הצליח לשחזר חלק מהשיחות המחוקות. אחת מהן היא שיחתה של איריס אלוביץ, שבה היא נשמעת אומרת לישועה כי היא מעוניינת שאתר וואלה יקפיד על סיקור מאוזן.