משתמש:יואב ועילי/טיוטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

אינפורסר (Enforcer (אנ') הוא תפקיד לא רשמי בהוקי קרח. המונח משמש לפעמים כשם נרדף ל"לוחם" או "בחור קשוח". תפקיד האינפורסר הוא להרתיע את שחקני הקבוצה היריבה ולהגיב על משחק מלוכלך או אלים שלהם כלפי שחקני קבוצתם. כאשר מתרחש מקרה כזה, האינפורסר מגיב באגרסיביות. אינפורסרים צפויים להגיב באופן חריף במיוחד לאלימות כלפי הכוכב או כלפי השוער של קבוצתם.

תפקיד האינפורסר שונה מתפקיד הפֵּסְט (pest), שתפקידו להתסיס את היריבים ולהסיח את דעתם מבלי להלחם בהם בהכרח. תפקידו העיקרי של הפסט הוא לגרום לשופט להעניש את היריבים, ובכך להרחיקם מהמשחק. האינפורסר והפסט משחקים לעיתים קרובות יחד על אותו קו, בדרך כלל על הקו הרביעי.

אינפורסרים בליגת ההוקי בארצות הברית (NHL)[עריכת קוד מקור | עריכה]

כיום ב- NHL, הקבוצות בדרך כלל כוללות אינפורסר אחד. אינפורסרים יכולים לשחק גם בהגנה וגם בהתקפה אבל לרוב ישחקו כשחקני כנף (אנ') בקו הרביעי. כתוצאה מיכולתם הגופנית האגרסיבית והתוקפנית, גודלם, חוזק אגרופם, אינפורסרים בדרך כלל פחות מוכשרים בתחומים בהם דרושים מיומנויות המשחק מאשר חברי הצוות שלהם. הם בדרך כלל בין השחקנים עם אחוז השערים הנמוך ביותר בקבוצה וזוכים לקבל חלק קטן יותר של זמן משחק. גם שכרם נמוך יותר בהשוואה לשחקנים האחרים ונותים להשלח בטריידים לעיתים קרובות.

אינפורסרים הם לעתים קרובות פופולארים בקבוצות שלהם. "האינפורסר, מאופיין כבחור קשוח, הוא אולי האבטיפוס האהוב בהוקי", כתב ג'ון סניף של ה"ניו יורק טיימס ". "אינפורסים נחשבים כגיבורי-על של מעמד הפועלים - הם טיפוסים המאופיינים באגו גדול שמוכן לעשות את העבודה הפיזית והמסוכנת ביותר של הספורט כדי להגן על אחרים, והם אנדרדוגים, גברים שלא היו להם שום עניין במשחק". כישורי לחימה יכולים לעזור לשחקן(האינפורסר) פחות מוכשר או קטן יותר בליגות ההוקי כשכישרון המשחק שלו לוקה בחסר.

אינפורסרים לפעמים לוקחים שיעורי אגרוף כדי לשפר את הלחימה שלהם. יש שחקנים המשלבים היבטים של תפקיד האינפורסר עם משחק חזק בתחומים שונים של המשחק. טייגר וויליאמס, בוב פרוברט וכריס סיימון הם דוגמאות של אינפורסרים שהיו גם סקוררים( שחקנים המבקיעים לעיתים קרובות), כשוויליאמס ופרובר משחקים במשחק האולסטאר. טרי O'Reilly פעם הבקיע 90 נקודות בעונה, והיה לשחקן הראשון שסיים בעשרת הסקוררים בעונה הרגילה תוך צבירה של לפחות 200 דקות עונש, ולאחר מכן הפך להיות הקפטן של בוסטון ברוינס.

לפעמים האינפורסרים היו עושים את עבודתם רק מעצם מכוח המוניטין שלהם. קלארק גיליס היה בין הלוחמים הטובים ביותר ב- NHL בתקופתו, אך הוא לא נאלץ להילחם כמעט בכלל רק משום שהאינפורסרים של הקבוצה היריבה כיבדו אותו וחששו ממנו מאוד עד כדי כך שלא הלכו אחרי חבריו לקבוצה. כמה שחקנים מיומנים, כגון אגדות כמו גורדי הו וג'רום יגינלה שחקן NHL נוכחי, הם גם לוחמים דגולים וגם מסוגלים לתפקד ביעילות.

קיץ 2011 מקרי מוות של אינפורסר[עריכת קוד מקור | עריכה]

סיבה אפשרית נוספת לירידת הלחימה ושימוש בתפקיד האינפורסר היא מודעות גדולה יותר לסיכונים מפגיעות ראש וטראומה, כתוצאה מכך אנצפלופתיה טראומטית כרונית. במהלך קיץ 2011, שלושה אינפורסרים בNHL מתו. דרק בוגארד מת בגיל 28 מתוך תערובת מקרית של משככי כאבים ואלכוהול. ריק Rypien מת בגיל 27 ממה שאושר מאוחר יותר כהתאבדות. וייד בלק נמצא מת בגיל 35 בחדר המלון שלו בטורונטו בנסיבות שגרמו למקור משטרה של העיתון לקטלג את מותו כהתאבדות.

אפרש בדימוס ז'ורז 'לארק הציע לאיגוד השחקנים של הליגה הלאומית של הוקי לספק ייעוץ לאינפורסרים, אך עיתונאי הספורט והסופר רוי מקרגור סבור כי לאור האירועים הטראגיים האחרונים יש לעשות יותר בעניין, כולל ביטול התפקיד לחלוטין. כתב הספורט של הניו יורק טיימס ג'ון סניף סבור כי את מותו של בוגארד ואת מגיפת אנצפלופתיה כרונית טראומטית, כבאה לידי ביטוי כתוצאה מטראומת הראש המתמשכת על ידי האינפורסרים הוקי.

ווייד בלק

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קר בלב: הקיץ העצוב של ההוקי קרח, לימור שפיגל,ynet, בתאריך 10 ביולי 2011 https://sports.walla.co.il/item/2643227 כך מסממים ספורטאי למוות: הטרגדיה של שחקן ההוקי קרח דרק בוגארד נמרוד עופרן walla בתאריך 22 במאי 2013