משתמש:יונה בנדלאק/הנחיות לחניכה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

שלום רב, להלן מתואר אופן החניכה:

  1. כל ערך חדש שתרצה שאני אבדוק נא צור פסקה חדשה בדף שיחתך שכותרתה היא הפניה לטיוטה. למשל [[משתמש:שם משתמש/שם הערך]]
  2. באותה פסקה, ניתן לתייג אותי על ידי {{א|יונה בנדלאק}} אך אין זה חובה. מרגע שהסכמתי לחנוך אותך, הוספתי את דף שיחתך לרשימת המעקב שלי.
  3. לאחר שאבדוק את הערך אני ארשום את תגובתי בדף השיחך, ושם ננהל את הדיון עד להשלמת העבודה על הערך. בסיום העבודה על הערך, נעביר את הפסקה לדף השיחה של הערך. חשוב שההערות ותהליך העבודה יהיו נגישים ונראים לכל, כדי שעורכים עתידיים יוכלו ללמוד מהדילמות שליוו את תהליך הכתיבה. כמובן שלא נעביר לשם הערות שאינם קשורות ישירות לערך עצמו.
  4. בסיום העבודה, אני אאשר לך להעביר את הערך למרחב הערכים. אתה תעביר את הערך כאשר בתקציר תרשום "באישור החונך".
  5. דוגמא לחניכה ניתן לראות בדף שיחת משתמש זה.
  6. במידה ועורך כלשהו מעיר לך על התנהלותך (בין אם מדובר במידע שהוספת או מחקת או באופי התגובות שלך), המנע מתגובה מתלהמת. תייג אותי במקום שבו השיחה התחילה, והמנע מתוקפנות או ביטויים מעליבים. עדיף שהתנהלותך מול הקהילה תתבצע תוך התייעצות ושיתוף שלי, לפחות בשלב בראשון.

הערות כלליות:

  1. קטגוריות: לא נהוג לשים קטגוריות במרחב המשתמש ולכן ניתן להוסיף את הקטגוריות על ידי הוספת נקודותיים לפני הקטגוריה ([[:קטגוריה:שם הקטגוריה]]) או על ידי הוספת תבנית {{ללא קוד ויקי}} או לא להוסיף כלל. לאחר העברת הערך למרחב הערכים יש להוסיף את הקטגוריות או להסיר את הנקודותיים מהקטגוריות.
  2. החומרים שמועלים לוויקיפדיה מצויים ברישיון קריאטיב קומונס. משמע, החומרים פתוחים לשימוש לציבור הרחב. אי לכך, עליך להקפיד שלא להעלות חומרים שנמצאים תחת רשיון זכויות יוצרים (כלומר להעתיק טקסט שלם מאתר כלשהו, להעלות תמונה אקראית שמצאת באינטרנט). במידה ויש לך ספק - התייעץ איתי. העלאה של חומרים המוגנים בזכויות יוצרים עלול להביא לידי תביעה אישית שלך על ידי המחזיק בזכויות אלו בלי קשר למחיקת המידע/תמונה מוויקיפדיה.