משתמש:יונתן שלמה ברהמי/Hitman: Codename 47

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Hitman: Codename 47
כללי
תאריך הוצאה 19/11/2000
פיתוח IO Interactive
הפצה Eidos Interactive
סדרה Hitman (סדרת משחקים)
דרישות תוכנה
פלטפורמות Windows
המשחק הבא Hitman 2: Silent assassin
http://www.ioi.dk

Hitman: Codename 47 הוא התגנבות שפותח על ידי IO Interactive ופורסם על ידי Eidos Interactive עבור Microsoft Windows בנובמבר 2000. במשחק, השחקנים שולטים ב- Agent 47, שיבוט אנושי משופר גנטית שעבר הכשרה קפדנית בשיטות רצח. לאחר שנמלט ממתקן הבדיקות שלו, 47 נשכר על ידי סוכנות החוזים הבינלאומית (ICA), ארגון עולמי להרג בחוזה. המשימות שלו לוקחות אותו למקומות באסיה, אירופה ודרום אמריקה כדי להתנקש בחיי פושעים עשירים ודקדנטיים, שנראה בתחילה שאינם חולקים קשרים זה עם זה, אך עד מהרה מתגלה כי כולם מילאו תפקיד בקונספירציה גדולה יותר. המשחק סובב סביב מציאת דרכים להגיע בגנבה ולחסל כל יעד; לשם כך, שחקנים יכולים לעשות שימוש בכלים שונים, כולל תחפושות ונשק מדוכא. עם זאת, רמות מסוימות ממוקדות יותר באקשן ואינן כוללות התגנבות כאפשרות, במקום זאת משחק כמו יריות בגוף שלישי מסורתי.

Codename 47 קיבל ביקורות מעורבות מהמבקרים, ששיבחו את הגישה הייחודית למשחק התגנבות, שנחשבה למהפכנית באותה תקופה, אך מתחו ביקורת על הקושי והבקרות שלה. הוא מכר למעלה מ-500,000 יחידות עד 2009. המשחק המשיך והשיק את זיכיון משחקי הווידאו Hitman, החל בסרט ההמשך הראשון, Hitman 2: Silent Assassin, ב-2002.

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

Hitman: Codename 47 מוצג מנקודת המבט של גוף שלישי, אבל מערך השליטה דומה ליורה מגוף ראשון שכן תנועותיו של 47 מוגבלות להסתובבות, פצצות ותנועה קדימה. כל רמה מתרחשת בסביבת עולם פתוחה למחצה אשר מאוכלסת בדמויות שאינן שחקניות כגון אזרחים ושומרים חמושים. למרות שקריטריוני המשימה עשויים להשתנות, המטרה היא בדרך כלל למצוא את היעד שהוקצה ל-47 ולהרוג אותם בכל אמצעי אפשרי. למרות שהנתיב עשוי להיראות ליניארי, ניתן באמצעות דרכים שונות לבצע את המשימה ולהתקרב ישירות ליעד מבלי לעורר תגמול אלים. המשחק בעצם מדגיש התגנבות והרג שקט מבלי להעלות התראות, ומעניק לשחקן פרס כספי גבוה יותר על כך. ניתנים עונשים בצורת ניכויים כספיים, למשל אם השחקן הורג אזרחים, אך אף אחד מהשומרים לא נהרג. מכיוון שהכסף משמש לרכישת כלי נשק ותחמושת במהלך המשחק, הדבר לוחץ על השחקן להשתמש במכניקה מבוססת התגנבות, תחפושות ותגרה לשיטה החסכונית ביותר להוציא מטרות. השחקן יכול להציץ סביב פינות באמצעות פונקציית ה-lean, שמנחה את 47 להטות מעט לצד אחד. 47 מסוגל לטפס על סולמות, אך אינו יכול להגן על עצמו בנשק תוך כדי. בנוסף, הוא מסוגל לקפוץ רק ממרפסת אחת לאחרת. יש סמן על המסך כדי לציין באיזה כיוון 47 יתקוף. תצוגת ה-heads-up כוללת סרגל חיים המודד את בריאותו של 47, קיבולת התחמושת, עמידות ה-kevlar והפריט הנוכחי שנבחר. הודעות התראה מופיעות לפעמים ליד קריאת הבריאות. אלה מתרחשים בכל פעם שאויבים מגלים גופה על המפה, או אם 47 נופל תחת חשד. כלי הנשק של 47 מורכב מכלי נשק שונים לטווח קצר וארוך, חוט גרוט וסכין. לרובים יש טווח מצוין, בעוד רובים אוטומטיים ומכונות ירייה יורדים ברמת הדיוק ככל ש-47 מתרחק מהמטרה שלו. 47 יכול להצטייד גם ברובה צלפים, חבוי במזוודה מיוחדת, שיש להרכיבו מחדש לפני שיוכל להשתמש בו. ברגע שהוא סיים עם הרובה, 47 יכול לפרק אותו ולהניח אותו שוב במזוודה. התחפושת משחקת תפקיד גדול במשחק. בכל פעם שדמות שאינה שחקן נהרגת, 47 עלולים לקחת את בגדיהם ולהתחזות אליהם. זה הכרחי כדי לגשת לאזורים מוגבלים שבהם רק שומרים רשאים להיכנס. בתחילת כל רמה, 47 מתחיל בתחפושת ברירת מחדל. התחפושת הזו היא החליפה והעניבה האדומה שלו, שמקופלת ונשארת על הקרקע בכל פעם ש-47 מחליף בגדים. השחקן יכול להחליף את התלבושת של 47 בתלבושת קודמת על ידי גישה אליו ובחירה באפשרות לשנות. במקרה ש-47 אימץ את בגדיו של מישהו שהרג, התחפושת שלו תיפגע ברגע שתתגלה הגופה. 47 יוצר סאונד תוך כדי הליכה שיתריע על כל דמות עוינת במתקן. כדי לזוז מבלי שיזהה אותו, השחקן יכול להשתמש בפונקציית ההתגנבות, שגורמת ל-47 להתכופף ולזוז בצורה עוקבת. התגנבות גם מאפשרת ל-47 לשלוף נשק מהמלאי שלו מבלי שאף אחד ישמע אותו; אם 47 עומד זקוף כאשר השחקן שולף נשק, הוא יתריע לדמויות קרובות. דמויות מתות עשויות להיגרר בכל עת. אם מישהו במפה מבחין בגוף שוכב על הקרקע, זה ייצור תשומת לב לא רצויה עבור 47. בעת גרירה, 47 מרים את הרגל או הזרוע הקרובה ביותר ומתחיל להניף אותה משם כשהתנועה מכוונת על ידי השחקן.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק נפתח בשנת 1999, כאשר אדם מסתורי בשם הקוד "פרויקט 47" מתעורר במרתף של בית הבראה לאדם לא מזוהה המדבר ברמקול. בהדרכתו של האיש, 47 מסיים קורס הכשרה שבודק את כישורי האתלטיקה, הנשק וההתנקשות שלו, לפני שהורג את השומרים ונמלט מהסנטוריום, לשמחת המתבונן מהצד. שנה לאחר מכן, 47 הצטרפה ל-International Contracts Agency (ICA) - ארגון עולמי המתמחה בהוצאות להורג עבור לקוחות שונים - והוקצתה לזהות "הסוכנת 47" והמטפלת, דיאנה ברנווד.

במהלך השנה, 47 משלים חוזים שרואים אותו הורג את ראש הפשע של טריאד לי הונג בהונג קונג, לאחר שהחליש את מעמדו על ידי הסתה למלחמת כנופיות; סוחר הקוקאין פבלו בליסאריו אוצ'ואה בקולומביה, דרך פשיטה מבוימת של סמים; שכיר החרב האוסטרי פרנץ פוקס בבודפשט, שתכנן לפוצץ פצצה במהלך ועידה בינלאומית; והתותחן ארקדייג' יאגורוב ברוטרדם, שהיה פרנואיד לגבי הגעתם הקרובה של 47 ופוצץ ראש נפץ גרעיני בספינתו. לאחר כל התנקשות מוצלחת, 47 מוצא מכתבים על מטרותיו המדברות על עצמו, פרויקט על "איש ניסיוני", ועל אדם בשם פרופסור אורט-מאייר.

דיאנה פונה במהרה ל 47 עם חדשות שכל ארבעת המטרות שירתו באותה יחידה של לגיון הזרים הצרפתי בווייטנאם במהלך מלחמת הודו-סין הראשונה, וכי החיסולים התבקשו על ידי אותו לקוח, בניגוד לכללי ה-ICA. לאחר מכן נשלח 47 למשימה אחרונה: להתנקש בחיי רופא בסנטוריום ברומניה, שהוא מכיר בו כאותו מתקן ממנו נמלט שנה קודם לכן. בעוד כוחות מיוחדים רומניים פושטים על הבניין, 47 מחסל את המטרה, שאותה הוא מזהה כעוזרו של אורט-מאייר, ומגלה את אמיתות קיומו: הוא תוצר של ניסוי שיבוט ששילב את ה-DNA של אורט-מאייר, הונג ושל אוצ'ואה., פוקס ויגורוב כדי ליצור את המתנקש המושלם.

בעזרתו של סוכן CIA לא כשיר בשם קרלטון סמית', אותו פגש והציל לראשונה בהונג קונג, 47 מאתר את אורט-מאייר במעבדה נסתרת מתחת לבית המקלט. הוא לומד שהפרופסור תיזמר את בריחתו לפני שנה כדי לבחון את הביצועים שלו בעולם האמיתי, וסידר את מותם של שותפיו לשעבר כי כל אחד מהם רצה 47 עבור עצמו. לאחר מכן מגלה אורט-מאייר שמאז הוא יצר שיבוטים מיומנים יותר וקלים יותר לשליטה, שכונה "נבדקים 48", ושולח אותם להרוג 47. לאחר שהרג את כל המשובטים בהכשרתו המעולה, 47 מתחזות לאחד מהם להגיע לאורט. -מאייר, יורה בו כשהאחרון מבין את ההונאה. לפני מותו, אורט-מאייר מתחרט על כך שלא זיהה את "בנו" ומקבל את מותו בידיו של 47, שממשיך לחבוט בצווארו.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]