משתמש:לויוני-YL/שכנא צבי מנמירוב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

שכנא צבי מנמירוב (תלמיד רבי מנחם נחום מצ'רנוביל בעל המאור עיניים), היה המגיד מישרים בעיר נמירוב בזמן תלמידי הבעל שם טוב, בסביבות השנים ה'ת"ף - ה'תק"ם, ומחבר ספרי "הרי בשמים" על חמשה חומשי תורה, ועל חידושי הלכות ואגדות.

מתי הודפס ספר הרי הבשמים נוסף, ולינקים לספרים.

סדר התולדותיו והדפסת הספרים: המגיד רבי שכנא צבי מנמירוב, מחבר הספר "הרי בשמים". חתנו, רבי אברהם הלוי. נכדו של רבי אברהם, רבי שמחה זוסמאן הלוי. בנו, רבי ישראל יהודא הלוי. בנו, רבי שכנא צבי הלוי לכטמן, שו"ב בבראילוב (שהוציא לאור את הספר "הרי בשמים" של זקנו בברדיטשוב בשנת ה'תרנ"ז (1897). בניו - רבי מרדכי לכטמן, חסיד הוסיאטין מפורסם (שהדפיס והוציא לאור כמה ספרי חסידות, ובאמתחתו היה כתב יד הספר "אור יצחק", של האדמו"ר רבי יצחק יונגרלייב, מייסד חסידות ראדוויל. הספר נדפס לאחר פטירתו), ורבי אברהם לוי. בנו של רבי אברהם היה הרב בן ציון ליכטמן.


סדר תולדותיו והדפסת הספרים: המגיד רבי שכנא צבי מנמירוב. חתנו, רבי אברהם הלוי. נכדו של רבי אברהם, רבי שמחה זוסמאן הלוי. בנו, רבי ישראל יהודא הלוי. בנו, רבי שכנא צבי הלוי לכטמן, שו"ב בבראילוב (שהוציא לאור את הספר "הרי בשמים" על התורה של זקנו בברדיטשוב בשנת ה'תרנ"ז, 1897). בניו - רבי מרדכי לכטמן, חסיד הוסיאטין מפורסם (שהדפיס את ספר "הרי בשמים" על חידושי אגדות של זקנו בירושלים בשנת ה'תש"ט, וכן הוציא לאור כמה ספרי חסידות, ובאמתחתו היה כתב יד הספר "אור יצחק", של האדמו"ר רבי יצחק יונגרלייב, מייסד חסידות ראדוויל. הספר נדפס לאחר פטירתו), ורבי אברהם לוי. בנו של רבי אברהם היה הרב בן ציון ליכטמן.

http://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=49372&pgnum=1

http://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=40837&st=&pgnum=1