משתמש:מאיר אלישר/בראשית היום הראשון של הבריאה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

בְּרֵאשִׁית, בָּרָא אֱלֹהִים

4 אלמנטים לבריאה של יתברך . אש . מים . אדמה . אוויר .

1. פתח את הבריאה במחשבה שלו . בראשי אש יתן תורה = אש מתוך משהוא שהיה צריך לתקן באדם או במוחו שלו, או במוחם של המאמינים שלו. אש גם אפשר לחברלמפץ הגדול . אש גם אפשר שבאש סילק את השלילי שהיה במרחב של היקום כדי לתחם אזור לבריאת עולמות אנשי השם.

2. אֵת הַשָּׁמַיִם, = כל תרכובות המים . גז. מים . נפט . מים מתוקים. מים כבדים, מלוחים, לחות, חמצן, שהם גם גבולות לחלל ולכדורי לכת, כמו בקבוק סודה.

3. וְאֵת הָאָרֶץ = חומר כל תרכובות החומר שהם אדמה סלעים, ברזל שמתפתח מזה, נחושת, כסף, זהב, יהלום, וכו, ''ואת'' הכוונה שביחד עם פיצוץ המפץ הגדול נכנס החומר. האש והאדמה נכנסו ביחד לחלל. את השמיים ואת הארץ.

4. וְרוּחַ אֱלֹהִים, מְרַחֶפֶת עַל-פְּנֵי הַמָּיִם = רוח האל שהוא גם הרוח של הכדור שלנו מרחפת משמע מניעה את המים שהמים מניעים את האדמה לצמיחה ויצירה ביחד.


לפי איך שאני רואה את התסריט של הבריאה , האל ביום הראשון של הבריאה ברא את השמים הגבול של היקום שהם השמים של החלל, שגם החלל הוא בעל גבולות. לאחר שברא את השמיים הוא ברא את הארץ שזה מידת אמת רחמים צדק . שזה החומר שפרץ לחלל אני מחבר את הידע של המפץ הגדול כי זה הכי מתלבש לתאוריית הבריאה.

היום הראשון מתייחס האל לבריאת החלל, ולסדר של החלל. וְהָאָרֶץ, הָיְתָה תֹהוּ וָבֹהוּ, וְחֹשֶׁךְ, תוהו ובהו זה גם אי סדר וגם תהייה ובהייה הסתכלות,

וחושך שכל מה שברא חסר חיים , כמו שחסר אור בחדר, מספיק בנר או נורה קטנה כדי להאיר חדר גדול.

עַל-פְּנֵי תְהוֹם = שהחושך הוא תמיד ללא גבול ונופל לתהום, חדר הוא חושך עם גבול ושמדליקים נורה אין חושך, ואם נדליק נורה באולם ענק לא יהיה אפקטיבי, לכן חושך חסר גבולות . וְרוּחַ אֱלֹהִים, מְרַחֶפֶת עַל-פְּנֵי הַמָּיִם = ללא אלוהים או רוחו אין אור בחושך.

וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים, יְהִי אוֹר; וַיְהִי-אוֹר = תודה לאל שנותן אור שזה חיים, עושה טוב חסד לאלפים. וַיַּרְא אֱלֹהִים אֶת-הָאוֹר, כִּי-טוֹב; וַיַּבְדֵּל אֱלֹהִים, בֵּין הָאוֹר וּבֵין הַחֹשֶׁךְ. הבדיל המשמעות עשה לכל חומר כוח משלו שהם חיים ביחד.
וַיִּקְרָא אֱלֹהִים לָאוֹר יוֹם, וְלַחֹשֶׁךְ קָרָא לָיְלָה; וַיְהִי-עֶרֶב וַיְהִי-בֹקֶר, יוֹם אֶחָד.  {פ} האור של בראשית הוא יום, והחושך הוא לילה, יש האומרים טוב לי בחושך, ויש האומרים טוב לי באור, חופש הבחירה, אישית לא הייתי רוצה לחיות בחושך ללא שוטרים וצדק ומשפט.  וַיְהִי-עֶרֶב וַיְהִי-בֹקֶר, יוֹם אֶחָד.  {פ}

עדיין אין לילה ואין צהריים . חלוקה לחצי ולא לארבע. שזאת החלוקה שנמצאת בחלל, יום זה אחד למה להוסיף אחד, גם לספורה את הימים של הביראה וגם שנבין שיום חללי זה לא יום ארצי . ויקרא לאור יום = תפקיד האור ביום ותפקיד החושך בלילה.