משתמש:מאיר אלישר/היום השלישי לבריאה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

היום השלישי לבריאה של יתברך

וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים, יִקָּווּ הַמַּיִם מִתַּחַת הַשָּׁמַיִם אֶל-מָקוֹם אֶחָד, וְתֵרָאֶה, הַיַּבָּשָׁה; וַיְהִי-כֵן.

יקוו המים = יתאספו למקום אחד, מובן מכאן שכדור הארץ היה כולו מים בתחילת בריאתו , כי אחרת למה יקוו, כנראה כאשר ברא האל את הכדור הוא נברא כולו מים שזה מתחבר למים של המבול שהמים עלו וכיסו את כל הארץ, ולאחר מכן חילחלו לאדמה, המשמעות שיש מים שיכולים לכסות את הכדור א כל היבשות או שהם חילחלו או הוקפאו המקומות קפואים לא יודע איפה כל המים האלו מאוחסנים אבל הם ישנם.

מתחת לשמים = לא המים שבחלל אלה המים שנמצאים בכדור הארץ , ותראה היבשה = שהיבשות בראשית בריאתן היו מכוסות והמים שזזו לתחתית נתנו חיים לאדמה, למקום אחד. לא יודע איפה הם מאוחסנים אך הם המקום אחד. מאיפה הגיעו המים שזאת גם שאלה קשה ואיך הם נוצרו לפי המדע יש כמה אופציות של קרחונים שהתנפצו בכדור אך אם זה נכון משמע אין אטמוספירה ואין גרביטציה, ואם קרחון מתנפץ בהעדר כוחות מושכים אותו הוא כמו באולינג חוזר ליקום, ואני מעדיף את מהשכתוב, ומשה הכה בסלע ויצאו ממנו מים, האל מוציא כמה כמה שהוא רוצה ומתי שהוא רוצה, כמו עננים שאני לא מבין את הקסם של משקל עצום באוויר מאוחד ולא נופל.

וַיִּקְרָא אֱלֹהִים לַיַּבָּשָׁה אֶרֶץ, וּלְמִקְוֵה הַמַּיִם קָרָא יַמִּים; וַיַּרְא אֱלֹהִים, כִּי-טוֹב.

יבשה קיבלה את שמה ארץ , ולמקווה הימים קרה ימים, מקווה שהים הוא גם מקווה, נהר ממש כמו שפסקו חזל, ימים כי יש כמה סוגים של מים בעולם שלנו, מים מתוקים בנהרות, מים מלוחים בים, מים מאד מלוחים בים המלח שאפשר לצוף עליהם והם ללא דגים, ויש מי תהום, ויש מים בעננים,

וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים, תַּדְשֵׁא הָאָרֶץ דֶּשֶׁא עֵשֶׂב מַזְרִיעַ זֶרַע, = תדשא דשן האדמה להכין את האדמה להיות פוריה, אז נבראו כל החרקים שוכני העפר להפרות את האדמה,

זה רק אב טיפוס של הכדור , כי הכדור עדיין לא חי אלה רק נבנה כמו מכונית במפעל שהיא ללא מצבר וללא דלק, גולם. דשא עשב שיש בו זרעים , הכנה של הזרעים לכדור, מזריע זקע, רובוט למשל לא יכול להביא ילדים, כל חי ביולוגי מביא ילדים.

עֵץ פְּרִי עֹשֶׂה פְּרִי לְמִינוֹ, אֲשֶׁר זַרְעוֹ-בוֹ עַל-הָאָרֶץ; וַיְהִי-כֵן. = עצי פרי למינו = סוגי פרי שונים אשר בתוך הפרי יש גרעינים זרעים וללא זרעים להמשך החיים, על הארץ שהפרי הוא חצי זרע חצי פרי כמו תפוח אדמה שהוא פיר אדמה וגם הוא זרע. ויש פרי שהזרע נראה הזרע בו כמו תפוזים וכו.

וַתּוֹצֵא הָאָרֶץ דֶּשֶׁא עֵשֶׂב מַזְרִיעַ זֶרַע, לְמִינֵהוּ, וְעֵץ עֹשֶׂה-פְּרִי אֲשֶׁר זַרְעוֹ-בוֹ, לְמִינֵהוּ; וַיַּרְא אֱלֹהִים, כִּי-טוֹב. יג וַיְהִי-עֶרֶב וַיְהִי-בֹקֶר, יוֹם שְׁלִישִׁי. הארץ ביצעה את הפקודה, למעט על הארץ, אֲשֶׁר זַרְעוֹ-בוֹ עַל-הָאָרֶץ, הכוונה שהפרי עדיין לא נפל לארץ, מכאן שהכדור לא חי עדיין. או שגם הכוונה לבריאת גן העדן הראשון ששם אין עבודה והפרי לא נופל לארץ. כפי שאומרים חז''ל , אין השם עושה מעשה אלה לכמה סיבות.