משתמש:מאיר אלישר/היום השני של הבריאה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים, יְהִי רָקִיעַ בְּתוֹךְ הַמָּיִם, וִיהִי מַבְדִּיל, בֵּין מַיִם לָמָיִם.

לאחר שיתברך אלוהים אמר במילה יהי רקיע בתוך המים = אם נתייחס לחלל כאל בועה אז בתוך הבועה האל ברא עוד בועות, כמו סודה בבקבוק, מכאן אני מבין שאנחנו לא הבריאה היחידיה שלו, בפרשת נוח מוזכר שבאו מעולמות של אנשי השם הֵמָּה הַגִּבֹּרִים אֲשֶׁר מֵעוֹלָם, אַנְשֵׁי הַשֵּׁם , אז בועות רבות יש בתוך בועת החלל.

רקיע זה האטמוספירה שלנו שבעצם היא הגבול של הכדור שלנו לבין החלל ושמו רקיע, שנמצאת בתוך המים , מים בתוך מים, שזה החלל, ואז התחיל להבדיל בין המים השונים, שכן אנו שטים בחלל , בים, באוויר, שהם מים בתרכובות שונות, בחלל זה מים שהם גזים בעלי משקל שונה מזה שיש לנו בכדור. אנו מכירים כמה סוגים לא הכל. מבדיל = משקלים ותפקודים שונים של סוגי מים או נוזלים למיניהם.

וַיַּעַשׂ אֱלֹהִים, אֶת-הָרָקִיעַ, וַיַּבְדֵּל בֵּין הַמַּיִם אֲשֶׁר מִתַּחַת לָרָקִיעַ, וּבֵין הַמַּיִם אֲשֶׁר מֵעַל לָרָקִיעַ = הרקיע שלנו הוא שמיים, מעבר לזה יש חלל שלא כתוב שיש לו רקיע רק כתוב שיש חלל ששמו שמיים שהוא מורכב מים שונים ממה שיש לנו.

ויעש = הוא ברא בעצמו ולא במילה או בדברו מכאן לומדים שאלוקים ברא את המים במילתו ועשה בידיו הבדלה,

וַיְהִי-כֵן. ויהי הכוונה שניהיה כרצונו, וכן שזאת מילה חיובית או טוב כשם שבדק את האור ביום הראשון, וַיַּרְא אֱלֹהִים אֶת-הָאוֹר, כִּי-טוֹב = טוב זה חיובי ולא שלילי.

מי שבאור הוא טוב מי שבחושך הוא רע כמו אדם שיושב על רצח הוא ביצע פעולה ללא משפט מתוך כעס או קנאה, זה לא אור , אור זה אדם ששמור על 10 הדיברות, מיום שהתבגר שהבין מה אסור ומה מותר, חיה רעה חיה טורפת שלחיה אין חוקים וכדי לחיות החיה צריכה דם. אדם מואר שלא לוקח את החוק לידיים, כאשר יש חוק, בהעדר חוק ושופטים, כמו במלחמה בין מדינות, אין חוק של שופטים, אלה משפטי שדה.

וַיִּקְרָא אֱלֹהִים לָרָקִיעַ, שָׁמָיִם = השמים שלנו לאחר שנבראו הוא נתן להם שם  שמים  ועד היום השמים נקראים שמיים, ויש האומרים שם מים, וגם כאן, או שמי מים. וַיְהִי-עֶרֶב וַיְהִי-בֹקֶר, יוֹם שֵׁנִי. שוב זהו יום שמחולק לחצי חצי. יום של האל שלעולם לא נדע כמה זמן זה, פעם ניסיתי לחשב יום שלו, והגעתי ל 500 מיליון שנה, לא יודע לא בטוח זה היה חישוב של חלוקת זמן חיי היקום וחיי הכדור שלנו. היום השני בריאת בועות של כדורים בתוך החלל, דומה לבקבוק סודה.