לדלג לתוכן

משתמש:מנחם חכמון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

מנחם חכמון, עו"ד

מנחם חכמון ז"ל נולד ב-12 באוגוסט 1948 והלך לעולמו ב-4 לנובמבר 2009. התחנך בכפר הנוער "הדסים", שירת כקצין בצה"ל ולאחר שירותו פעל בחינוך נוער במסגרת "הנוער העובד והלומד".

במקביל לעבודתו החינוכית, למד משפטים באוניברסיטת תל-אביב. כשסיים את התמחותו, באמצע שנות השבעים, העתיק את מקום מגוריו לעיר באר-שבע. שם פתח את משרדו בלב שכונה ד', מול מרכז גילת.

לעו"ד חכמון ז"ל היה ברור שתחום התמחותו יהיה קשור לכבוד האדם, וליתר דיוק לכבוד העובד. לכן, התמחה כעורך דין בתחום משפט העבודה. לעו"ד חכמון יצא מוניטין כמומחה ארצי בתחום דיני עבודה ועשרות תקדימים בתחום זה רשומים על שמו.

עו"ד חכמון התמחה בייצוג אלפי עובדים ומאות ועדי עובדים ואיגודים מקצועיים ובשנת 1989 זכה בתואר "יקיר ההסתדרות".

עו"ד חכמון ז"ל ייצג מעבידים ורשויות מוניציפאליות ברחבי הדרום. סגולותיו האישיות, חריפות שכלו, יכולתו לנתח מצבים, העברית הרהוטה שבפיו, ערכיו וחוש ההומור שלו, הקנו להופעותיו בבתי הדין לענייני עבודה מעמד של מומחה מהשורה הראשונה בתחום.

בכל משפט הפגין רמה גבוהה של הצגת טיעונים מבוססים ומנומקים, על כך יעידו גם אלו שניצבו מולו. הלהט והתשוקה להוכיח שעובד זכאי לזכויותיו סחפו את הסובבים אותו. לכן, רבים היו הצעירים שביקשו להשתלב כמתמחים במשרדו וללמוד ממנו את רזי המקצוע.

עו"ד חכמון ז"ל התמחה בדרכים לניהול משא ומתן ורבים נעזרו ביכולותיו כמפשר ופותר סכסוכים בדרכי גישור. במשך שנים רבות היה חבר במוסד לבירור עתירות של מפלגת העבודה ובעשור האחרון שימש כיו"ר המוסד לבירור עתירות. כמו כן, היה פעיל בגופים ציבוריים רבים בעיר באר שבע, כמו: הסימפוני יטה של באר שבע, עמותת אוהדי הפועל באר-שבע ועוד .

עו"ד חכמון מנחם היה איש של ערכים, חברות, נאמנות, יושר, כבוד האדם ואהבת אדם וככזה נזכור אותו לעד. יהי זכרו ברוך