לדלג לתוכן

משתמש:נועם ליבוביץ/ישיבת תולדות צבי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ישיבת תולדות צבי הינה ישיבה חרדית לגילאים הבוגרים הנחשבים בעולם הישיבות לגילאי הקיבוץ.

הישיבה מתאפיינת בלימוד עיוני עמוק ואינטנסיבי ובשימת דגש על בניית התלמידים, ולימוד המוסר בשיטת גדלות האדם.

הישיבה הוקמה בשנת 2017 על ידי קבוצת אברכים שהגה ויזם אריה ליכטמן - לימים מנהל הישיבה.

ליכטמן שלמד עד אז בכולל בית אבא יעקב - תולדות צבי של הרב אהרן יוסף סקלאר הציע לסקלאר לעמוד בראש הישיבה, הרב סקלאר התנה את הסכמתו בכך שיהיה פטור מאיסוף הכספים כדי שיוכל להקדיש את זמנו לתלמידי הישיבה והכולל ולפסיקת הלכה בה הוא עוסק. ליכטמן הסכים וכך נסללה דרכו של הרב סקלאר לראשות הישיבה.

הישיבה מונה כ100 תלמידים שבאו מישיבות רבות לתקופות שונות רובם בסביבות שנה.

בצוות הישיבה נמצאים גם הרב יוסף קסלר שמשמש כמנהל רוחני והרב יונתן זאב בן יהודה שמשמש כסמכות התורנית הבכירה והוא קובע את סדר היום הלימודי והעיוני בישיבה.

אנשים נוספים בישיבה הם הרב יצחק בולבין הרב יהודה מילר נפתלי שוסטר משה פליטניק ראובן דפנר ואבי זוהר, בנו של ראש הישיבה דוד סקלאר משמש כמפקח רוחני על התנהלות תלמידי הישיבה.

בראשית דרכה הישיבה התמקמה בבית הכנסת פאג"י בשכונת סנהדריה בירושלים, לאחמ"כ הישיבה עברה למתחם בישוב תל ציון הסמוך לירושלים, לאחר מכן הישיבה עברה לקמפוס בשכונת הבוכרים בירושלים וכיום הישיבה נמצאת במתחם בשכונת רמת שלמה בירושלים.

הישיבה כוללת גם כולל אברכים שמורכב ברובו מבוגרי הישיבה, ומאברכים ממוצא אמריקאי המתגוררים באזור.

הישיבה שוקלת להרחיב את הישיבה גם לגילאים הצעירים, ולשם כך הישיבה מעסיקה את תלמיד הישיבה אהרן קליין כדי לערוך רישום על מנת להביא את מיטב הבחורים. הרישום לא נחל הצלחה ובישיבה שוקלים להפסיקו.