לדלג לתוכן

משתמש:סטאז ברפואה/ארגון הסטאזרים לרפואה בישראל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ארגון הסטאז'רים לרפואה בישראל) הנו עמותה [1]. העמותה הוקמה בשנת 2011.

כללי[עריכת קוד מקור | עריכה]

בזמן מאבק הרופאים בשנת 2011 הובהר שישנו פער בין רצון הסטאז'רים לרפואה ברחבי הארץ להתגייס למאבק ובין יכולת ריכוז נאותה של הפעילות. זאת בנוסף לבעיות רבות ותכופות שעלו שוב ושוב בהתנהלות מול הסטאז'רים בימי שגרה. בעיות שקשורות להגדרות תפקיד ברורות של הסטאז'רים, המשתנות מבית חולים לבית חולים ואף בין מחלקות שונות באותו בית חולים. כתוצאה מכך התאגדו תחילה מספר סטאז'רים על מנת להקים ארגון יציג – מונו נציגים בכל בתי החולים במרכז ובבתי חולים נוספים ברחבי הארץ. תוך מספר שבועות הוחתמו יותר מ50% מהסטאז'רים ברחבי הארץ, באותה נקודת זמן, והארגון נחתם ויוסד באופן רשמי. הארגון הספיק לבצע פעילויות רלוונטית בדמות שביתות והפגנות, רק בימיו האחרונים של המאבק שהסתיים באופן רשמי כידוע, בצורה לא מיטבית. אך מאז ממשיכה הפעילות ללא הפסקה, ממונים בכל כמה חודשים נציגים חדשים בבתי החולים השונים, כולל בבתי חולים בהם לא הייתה נציגות בתחילה הסטאז'רים מתמודדים ברמת בית החולים כנציגים רשמיים במידה ועולות בעיות והפרות, ונעשה שיתוף פעולה תדיר ברמת הארגון הארצי. מטרות הארגון לשמש כארגון יציג ומגן, לדאוג להסדרת זכויות וחובות הסטאז'רים, לוודא שישנם תנאים דומים ככל הניתן בין בתי החולים השונים מבחינת תפקיד וסמכויות הסטאז'ר.

חזון[עריכת קוד מקור | עריכה]

להבטיח, כי תקופת הסטאז' תשמש באופן המיטבי להכשרת דורות חדשים של רופאים ערכיים, מקצועיים ומצויינים בישראל, באמצעות הגשמת ייעודה של תקופת הסטאז' כתקופת ההתלמדות המעשית של מי שבסופה הופכים לרופאים במדינת ישראל. בתקופה זו, על מערכת הרפואה הציבורית לחנוך את הסטאז'ר ולאפשר לו להתנסות באופן המקיף ביותר במלאכות הרפואה השונות,ובפרט במלאכות הרפואה הייחודיות בהן הוא רואה את עתידו המ קצועי. כל זאת, תוך שמירה על חובותיו וזכויותיו כעובד מערכת הבריאות, במסגרת יחסי עבודה הוגנים המוגדרים היטב, אשר יאפשרו לסטאז'ר להעניק טיפול מיטבי לציבור החולים, בכפוף להרשאותיו ולסמכויותיו.

מטרות אסל"י:

  1. להוות את ארגון העובדים היציג של הסטאז'רים לרפואה בישראל.
  2. לפעול למען הסדרת והבהרת חובותיו וזכויותיו של הסטאז'ר, ולמען הגדרה מסודרת של תחומי אחריות הגופים האמונים על הכשרתו.
  3. לפעול לגיבוש ולהבטחת תנאי העסקה ברורים והולמים של הסטאז'ר, במסגרת חובותיו וזכויותיו.
  4. לפעול למען הבטחת קידום הכשרתו, רמתו המקצועית ועתידו המקצועי של הסטאז'ר.
  5. לייצג את ענייניו וטובתו של הסטאז'ר, לרבות מול משרד הבריאות, ההסתדרות הרפואית, בתי החולים והאוניברסיטאות.
  6. להוות יחידת מיקוח נפרדת אשר ביכולתה להשפיע על עתידה ועל עתיד הרפואה הציבורית בישראל, במסגרת יחסי עבודה קיבוציים ומאבקים לשיפור הרפואה הציבורית.
  7. לשמר ידע ארגוני ורציף ייצוגי של ציבור הסטאז'רים, בעל קצב התחלופה הגבוה, בתוך ארגון גג קבוע ויציב.


קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ עמותה רשומה (ע"ר): 580552610