משתמש:סירפד/סקרימרס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של סירפד.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של סירפד.

Screamers הוא סרט אימה מדע בדיוני קנדי-אמריקאי משנת 1995 בכיכובם של פיטר וולר, רוי דופוא וג'ניפר רובין, וביים כריסטיאן דוגוויי. התסריט, שנכתב על ידי דן אובאנון בשכתובו של מיגל טג'דה פלורס, מבוסס על סיפורו הקצר של פיליפ ק' דיק משנת 1953 "הסוג השני", ומתייחס לנושאים הנפוצים בעבודתו של הסופר: סכסוך חברתי, בלבול בין מציאות ואשליה, ורובוטים המתמרדים נגד יוצריהם. הסרט זכה לתגובות שליליות מצד המבקרים בעת שחרורו. סרט המשך Screamers: The Hunting, שוחרר בשנת 2009 וקיבל ביקורות מעורבות.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2078, כוכב הלכת סיריוס 6B, שהיה בעבר מוקד כרייה משגשג, הופך לשממה מורעלת על ידי מלחמה בין חברת הכרייה המכונה הגוש הכלכלי החדש (NEB), לבין "הברית", קבוצה של אנשי כרייה ומדע לשעבר. לאחר שכורים גילו כי הפקת העפרות שלהם משחררת קרינה רדיואקטיבית הם פתחו בשביתה, וחברת הכרייה שכרה שכירי חרב כדי לשבור את השביתה. שכירי החרב השתמשו בסוגי נשק צבאיים רבי עוצמה שלמעשה החריבו את רוב השטחים הבנויים של הכוכב והכניסו אותו לחורף גרעיני. חמש שנים לתוך המלחמה, מדענים של הברית יצרו ופרסו "חרבות ניידות אוטונומיות" (AMS) - רובוטי ציד קטנים ואינטיליגנטיים המסיירים ומחסלים חיילי NEB בצורה עצמאית לגמרי. הרובוטים מכונים "צרחנים" (להן - Screamers, שם הסרט) בגלל הצליל הצווחני הגבוה שהם מפיקים בזמן שהם תוקפים. צרחנים עוקבים אחר מטרות לפי פעימות ליבם, ולכן חיילי הברית לובשים צמידים מיוחדים המשדרים אות המבטל את פעימות הלב של הלובש והופכות אותם "בלתי נראים" למכונות.

קיפאון שביר נמצא למעשה בין שני הצבאות המותשים, המסופקים בצורה גרועה וחלקית. הברית משחזרת מסר שנשא חייל NEB מת שנהרג על ידי צרחנים כשהתקרב למוצב הפיקוד של הברית, והבטיח מעבר בטוח בשטח NEB לנציגי הברית כדי לדון בהפסקת אש. כאשר מפקד הברית ג'ו הנדריקסון (ולר) מדווח על התפתחות זו בפני הממונים עליו כדור הארץ, נאמר לו שכבר מתנהל משא ומתן לשלום על פני כדור הארץ;

זמן קצר לאחר מכן מתרסקת חללית תובלה עמוסה חיילים ונשק מתוחכם בחצר המוצב, חיילי המוצב מצליחים להציל רק חייל אחד- "אייס" ג'פרסון (אנדרו לאואר) לפני שהצרחנים מחסלים ומעלימים את כל השאר. ג'פרסון אומר להנדריקסון שההסבר שקיבלו על המשא ומתן כלל אינו נכון. הנדריקסון לא מופתע; הוא כבר מזמן חשד ששני הצדדים פשוט מחקו את סיריוס 6B מתוכניות המלחמה ונטשו את צבאותיהם.

הנדריקסון מחליט שהסיכוי המציאותי היחיד להישרדות עבור עצמו וחייליו הוא לקבל את הצעת ההפוגה של ה- NEB. הוא יוצא לפגישה עם מפקד ה- NEB בליווי ג'פרסון. תוך כדי הליכה בעיר ההרוסה הם נתקלים ביתום מלחמה, ילד צעיר בשם דייוויד (מיכאל קלוז) האוחז בדובון. בגלל שלא היו מוכנים לנטוש ילד חסר הגנה בסביבה מסוכנת ביותר, הם לוקחים אותו איתם. בלילה שלאחר מכן הם מותקפים על ידי צרחן בצורת זוחל מדגם שמעולם לא נתקלו בו, והנדריקסון נבהל מכך שצמידי הברית שלהם לא פעלו.

כשהקבוצה מתקרבת למתחם ה- NEB, שני חיילי אויב, בקר (דופויס) ורוס (צ'רלס פאוול), פותחים באש על דייוויד, שחזהו מתפוצץ וחושף בליל של גלגלי שיניים ברגים וחוטים. הם מסבירים לאנשי הברית הנדהמים שדייויד היה צרחן "דגם 3" חדש המתחזה לאדם. רוב חיילי ה-NEB חוסלו על ידי צרחן אחר מדגם "דייוויד" שסיור הביא בלי כוונה לבסיס; בקר, רוס וסוחרת שוק שחור בשם ג'סיקה (רובין) הם הניצולים היחידים.

הקבוצה פונה למרכז הפיקוד של NEB אך מוצאת רק בניין ריק ושלוליות דם גדולות. הם מפעילים את מחשב העל הראשי, וכך נודע להנדריקסון כי הצעת הפסקת האש של NEB הייתה שקרית באותה מידה כמו הודעת הברית מכדור הארץ. הקבוצה נסוגה לבונקר ה-NEB, נרדפים על ידי "דוידס". הגילוי כי הצרחנים "פיתחו" לבד גרסאות חדשות שאינן מובחנות מבני אדם, והן חסינות מפני צמידי הברית, מובילה לפרנויה וחוסר אמון. בקר משתכנע שרוס הוא צרחן והורג אותו, רק כדי לגלות שהוא אנושי. שלושת הניצולים נסוגים לבסיס הברית, רק כדי לגלות ש"דייווידים" הצליחו לשכנע את החיילים במקום להכניס אותם, עם תוצאות הרסניות לא פחות. כשעשרות "דייווידים" נשפכים מכניסה מהבונקר, הנדריקסון יורה טיל מיקרו-גרעיני אל הבונקר. ג'פרסון ממהר לעזרתו של בקר שנפצע ככל הנראה בפיצוץ, אך קריאות המצוקה של בקר הן תחבולה; הוא צווחן "דגם 2" והוא הורג את ג'פרסון. אחרי שהנדריקסון משמיד את בקר, נותרו רק הוא וג'סיקה.

עכשיו כבר פרנואידי, הנדריקסון חושש שגם ג'סיקה יכולה להיות צרחנית. הוא חותך את ידה, וחש הקלה לראות דם נוזל מהפצע. הוא מחליט לחזור הביתה אל כדור הארץ, ולוקח את ג'סיקה אל מסתור בו נמצאת מעבורת חירום. הם מתחילים להכין אותה לשיגור, כאשר בקר (שתוקן ולקח את פני חברו של ג'ו) חוזר לתקוף את ג'ו. לאחר מאבק קשה ג'ו מצליח להרוג לבסוף את בקר על ידי השלכתו על לייזר פלזמה שהוא חלק מערכת ההגנה של מעבורת הבריחה. כאשר המעבורת מוכנה, הם מגלים שהיא יכולה לשאת רק אדם אחד. הנדריקסון מציע את ההסעה לג'סיקה אבל "ג'סיקה" שניה מגיעה, שמאשרת שהיא בכל זאת צרחנית, ואנושית עוד יותר. הנדריקסון מוותר ומחכה למותו אבל להפתעתו, ג'סיקה מגינה עליו ואז מקריבה את עצמה בקרב עם המראה שלה. לאחר מכן ג'ו הורג את המראה ע"י הצתת מנוע המעבורת. בנשימה האחרונה שלה, ג'סיקה מתוודה על אהבתה להנדריקסון.

הנדריקסון יוצא לכדור הארץ במעבורת הבריחה עם מזכרת אחת, הדובון שנשא "דיוויד" המקורי. כשהמסך דוהה לשחור לפני הכתוביות, הדוב מתחיל לאט לנוע בעצמו.

דמויות עיקריות[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיטר ולר כמפקד ג'וזף הנדריקסון

ג'ניפר רובין בתפקיד ג'סיקה הנסן

אנדרו לאואר בתפקיד אייס ג'פרסון

רון ווייט בתפקיד צ'אק אלברק

צ'רלס פאוול בתפקיד רוס

רוי דופויס בתפקיד בקר

מייקל קלוז בתפקיד דייוויד

ליליאנה קומורובסקה בתפקיד לנדובסקה

ג'ייסון קוואלייר בתפקיד לאונה

לני פרקר בתפקיד רב"ט מ