משתמש:עדיה פילו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


                                      לאל אוטניק Cinematografer' 


לאל אוטניק נולד בתל אביב בשנת 1986 .לאם אמנית ולאב איש מחשבים . הוא השתתף מגיל צעיר בסרטים כשחקן בסרט סופר בוי ,בסדרה שמש ,והתאהב בתחום הסרטים. כבר בילדותו התאספו סביב לאל חברים יוצרים שיצרו ביחד סרטי וידאו, יזמו צילמו וערכו במצלמה ביתית ובמחשב הביתי , תחילת שנות ה90 כשעידן הדיגיטלי רק התחיל להתפתח , ציוד העריכה לא היה נפוץ עדין בבתים. לאל אסף ציוד מתאים וערך סרטים בביתו.

את ראשית דרכו בקולנוע עשה בחוג נוער בסינמטק תל אביב ,בזמן לימודיו בתיכון עירוני א במחלקת קולנוע. בתיכון זכה סרט של לאל במקום ראשון בתחרות סרטים עירונית של עירית תל אביב "זהירות בדרכים" , לאל עזר לבית הספר לחדש את הציוד במגמת הקולנוע בזמן המעבר של המגמה לציוד דיגיטלי . הוא ידע להמליץ להם איזה ציוד צריך שיהיה כדי שהנוער יצור סרטים באופן עצמאי . הידע שלו התפרש מעבר ליצירה גם להבנה טכנולוגית מקיפה בתחום.הוא השתתף בכל ההפקות שנוצרו על ידי התלמידים , מצד אחד בעידוד מנהל המגמה אך מצד שני בגלל החסרה משעות לימוד רגילות הוא היה מועמד באופן תמידי להעפה מבית הספר .

הוא סיים את לימודיו בתיכון כמצטיין במגמת קולנוע בתיכון עירוני א .

בגיל 18 לאל גויס לצה"ל כצלם ביחידת הצילום של חיל האויר . השירות ביחידה פתח לפניו אפשרות לעבוד עם ציוד מקצועי יקר וחדשני שלא בנמצא בשום מקום אחר .

וצבר התנסות בהפקות באופן יום יומי ,שהעלתה את היכולת שלו כצלם וכאיש הפקה שמביים ואחראי על ההבעה והביצוע הצילומי .גם בתחום התסריט וגם בניהול ימי הצילום והצוות .לאל צילם בתנאים לא רגילים לעיתים קשור בחגורות אל המטוס מאחר והצילום היה עם דלת פתוחה בזמן טיסה. בסיום שירותו הצבאי לאל התקבל לתעשית הקולנוע הישראלית בזרועות פתוחות בזכות הנסיון הרב והאישיות הפתוחה והחברותית שלו. ההפקה הראשונה היתה בסדרה "הישרדות"

סיפור על אהבה וחושך (2015) לוויה בצהריים (2014) זינוק בעלייה (2014) מעשייה אורבנית (2012) חתולים על סירת פדלים (2011) אחותי היפה (2011) זוהי סדום (2010) עוד אני הולך (2010) פעם הייתי (2010) הדקדוק הפנימי (2010) חמש שעות מפריז (2009)


ערבים רוקדים ע.צילום - מצלמה 2 (2014) מיתה טובה מצלמה שנייה (2014) חתולים על סירת פדלים צילומים נוספים (2011)

כצלם מקצועי לאל הוא בין 5 הצלמים המובילים והמבוקשים בתעשיה , היצירה שלו מתחילה משלב התסריט הוא מתכנן עם הבמאי את העלילה , ומשכתבים את התסריט בהתאם להחלטה הקולנועית הטובה שתתאים לעלילה.

לאל משתמש בתוכנות הדמית אנימציה שמאפשרות לו ,להראות לבמאי ולצוות את זויות הצילום 
גורמת להחלטות מהירות ונכונות יותר ,של מה נכון להבעה הקולנועית.

בכך נחסך טעויות וזמן יקר למפיקים , ולאנשי הצוות .

בזמן חיפושי אתרי צילומים לאל משתמש בתוכנה Previs pro המצלמת את המקום ומאפשרת לנוע בו בתלת מימד , תוך אפשרות של מדידת המרחקים בחלל קיים. דבר זה מאפשר ליוצרים לבחור ולדעת אם חלל מסוים מתאים לצילום ולתכנן בו מראש מיקום המצלמות התיפאורה וכל מה שנדרש כהכנה ליום צילומים.

מאחר ולאל הוא מהדור הצעיר של היוצרים , החשיבה שלו מכירה את המדיה הקימת לא רק כצלם קולנוע , הוא מתאים את עצמו גם לטלויזיה וגם ליצירות משמעותיות יותר בעידן האינטרנט לאל הוא הצלם ובין יוצרי הסטורי של אווה .-Eva storis הסרט צולם כסטורי באינסטגרם של נערה שחותה את השואה. הוא שודר לכל העולם ביום השואה , והעלה את המודעות לדור הצעיר בנושא השואה.


סדרות : הישרדות, המסע המופלא של אהרוני וגידי , אווה סטורי , סדרה neuroticaa,


סרטים: מחילה, לשחרר את שולי, קונקשן, משיח .

600 פרסומות בארץ ובעולם

סלין דיון אלן בולדווין סטיבן טיילור חברת החשמל רשת תמנון רשת BBB-דנה פריד בנק הפועלים Wix